Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 55, 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dodo
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten en sporten

Reageer met quote
ja, dat ga ik zeker proberen. Maar zijn er dan verder geen ''goede'' vervangers die ook echt op pasta lijkt/proeft?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016 21:36    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Je zou ook knolselderij kunnen proberen het gaat om de sliertjes die op spaghetti lijken.
Of wat ik ook wel doe is dunne omeletjes bakken en in sliertjes snijden maar het blijft een vervanging van Kh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016 21:46    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Dodo schreef:
Ik ben (nog steeds) opzoek naar een goede vervanging van pasta en rijst. <> Nu ben ik naar de Natuurwinkel geweest maar daar kwam ik ook niet echt verder. Ik zie daar dan bijv. spaghetti van Schär staan, die producten zijn tarwe- en glutenvrij. Dan kijk ik naar het etiket en zie daar bij koolhydraten 79 gram per 100 gram staan. En als ik dit dan vergelijk met ''gewone'' spaghetti dan zit daar 73 gram per 100 gram staan. Ik begrijp het dan niet. Waar zit het verschil dan in? In waar het product van gemaakt wordt? Maar het gaat uiteindelijk toch om hoeveel koolhydraten er in een product zitten? Het maakt dan toch in principe niet uit waar het van gemaakt wordt?

Niet iedereen eet kh arm Dodo. Erg blij Er zijn ook mensen die geen gluten verdragen en die dus geen gewone pasta kunnen eten, voor hen zijn die producten bedoeld.

Je kunt rijst maken van rauwe bloemkoolroosjes, kijk eens bij de lowcarb recepten hier.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016 13:21    

Reageer met quote
Gelukkig niet Kaatje , dat zou een saaie bedoeling zijn Lachen

Wellicht verwoord ik het een beetje anders. Maar ik bedoel eigenlijk dat ik de etiketten niet zo goed begrijp. Als iets ''Wheat free'' is, dan verwacht ik dat het koolhydraat arm. Maar de pasta bevat dan alsnog 79 gram koolhydraat per 100 gram. Dat mag je toch vrij veel noemen?

Ik ga jullie tips van de groenten zeker meenemen en uitproberen. Maar wellicht dat jullie me nog kunnen helpen aan een vervanging wat ook bedoeld is als pasta?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016 18:12    
Dagdeal (728x90)
Moderator

Reageer met quote
Wheat is het engelse woord voor tarwe, niet voor koolhydraat, dat is carbohydrate (of zoals wij het afkorten: 'carbs'). Dus wheatfree betekent gewoon tarwe-vrij (in dit geval ook zonder gluten). Dat is iets heel anders dan koolhydraatvrij.

Als je etiketten leest moet je in jouw geval dus letten op koolhydraatarm of 'low carb' of 'low in carbohydrates'. En dan (om het moeilijker te maken) gaan amerikaanse standaards vaak ook nog eens uit van 'netto' carbs omdat ze het verschil meetellen van wel en niet 'opneembare' koolhydraten. Cool
Kortom; niet altijd even makelijk.

Als je kant en klare alternatieven wilt voor spaghetti enzo kijk dan eens hier:
http://www.dieetwebshop.nl/koolhydraatarme-pasta/

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016 19:13    

Reageer met quote
Bedankt voor de informatie Kaatje. En voor de link. Ik ben heel benieuwd naar de producten, ik heb even gezocht op de weegclub naar ervaringen maar die kom ik niet heel veel tegen. Alleen van de wraps. Het mag duidelijk zijn dat ik mijn pasta's erg mis hahaha.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016 21:29    
Moderator

Reageer met quote
Heb je hier al gekeken? Is wel even doorlezen allemaal want het staat niet per onderwerp, maar toch. Ik heb zelf de zeewierpasta getest, maar zowel hubbie als ik vonden hem niet zo geslaagd. De smaak was overigens prima hoor, eerste keer met een 'bite' en de 2e x langer gekookt, maar hij bleef een beetje 'chewie' helaas.

Er zijn ook shirataki en konjac noodles die je als spaghetti kunt gebruiken, maar de meesten maken het toch gewoon van groenten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 13:06    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik heb een "less carbs" penne van Atkins. Ik vind het niet geweldig, maar kan me voorstellen dat je blij bent met de overeenkomsten met echte pasta als je low carbs eet. Ik kan je mijn restje wel opsturen? Lachen
Holland & Barret (de Tuinen) verkoopt ze ook.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 20:40    

Reageer met quote
Bedankt voor de tips allebei. Vandaag of van het weekend maar eens naar Holland & Barret. Ben heel benieuwd. En anders ga ik een bestelling doen bij de Dieetwebshop.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 dec 2016 9:13    
Moderator

Reageer met quote
Jumbo en Action verkopen ook kh arme pasta en rijst heb ik me laten vertellen. Succes ermee en laat je ook nog weten wat het is geworden en hoe het bevalt? Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 15 dec 2016 13:09    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 55, 56, 57, 58  Volgende
Pagina 56 van 58