Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 54, 55, 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64587
Dieet: OERgezond
Woonplaats: De Ronde Venen


  Reageer met quote
Als je kh mindert verlies je in eerste instantie vooral vocht, omdat kh water aan zich binden, dus als je gaat toevoegen komt dat er als eerste ook weer bij.

Je kunt kh arm brood nemen, kh arm lunchen en 's avonds normaal eten met iets minder rijst/pasta/aardappelen dan gebruikelijk en meer groenten. Extra vet is niet nodig, je kunt ook kh arm eten door de eiwitten op te hogen.
Bakje magere kwark/yoghurt tussendoor, evt. met zaden/pitten en wat fruit.

Ik zou zo beginnen en kijken hoe het je bevalt, je kunt evt. later dan weer gewoon brood gaan eten.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2015 11:25    
Vrouw Weeggegevens   missy85
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub


Geregistreerd op: 8-8-2015
Berichten: 33
Dieet: gezond eten en sporten


  Reageer met quote
Dnkjewel. Daar kan ik wel iets mee. Lach

_________________


Op naar een gezond gewicht!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2015 11:26    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64587
Dieet: OERgezond
Woonplaats: De Ronde Venen


  Reageer met quote
Fijn dat je er iets aan hebt meis Erg blij succes!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 11 sep 2015 11:56    
Vrouw Weeggegevens   RvdG
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 28-2-2013
Berichten: 1565
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Ik heb net op http://rubriek.nl/gezondheid/bereken-je-bmr gekeken/ berekend wat mijn BMR is. Uitgaand van 40 jaar, 1.73 m en 96 kg (gewicht vanochtend) is dat 1660. Ik weet alleen niet zo goed welk "activiteitenniveau" ik moet kiezen om te bepalen bij hoeveel calorieën mijn gewicht op peil blijft. Ik ben postbezorger en loop 4x per week post. Zo'n 1,5- 2 uur per dag. Voor de rest rommel ik in huis en zit ik ook veel. Welke activiteit past nu het beste bij mij? Ik sport verder niet.

Als ik kies voor "weinig activiteit/ beweging", kom ik uit op 1992 calorieën/ dag. Bij "lichte activiteit" op 2324 calorieën/ dag en bij "gemiddelde activiteit" op 2656 calorieën/ dag.

_________________
Eet niet alles wat je ziet. Zie alles wat je eet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2015 15:38    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64587
Dieet: OERgezond
Woonplaats: De Ronde Venen


  Reageer met quote
Als postbezorger maak je best veel kilometers maar de inspanning is niet noodzakelijk volgens de NNGB (Nederlandse norm gezond bewegen) omdat dan je hartslag ook iets verhoogd moet zijn.
Ik zou zeggen: hou het minimum aan en ervaar wat dat je oplevert, je moet immers ook 500 kcal. per dag minder eten om een pond per week af te vallen als je dat nog wilt. (Wat ik dan in jouw geval nog even niet zou doen). Blijkt dat je toch te vaak trek krijgt tussendoor dan hoog je het gewoon iets op.
Het luistert natuurlijk niet zo nauw aangezien elk lichaam anders reageert, dus je zult je eigen lijf in die zin beter gaan leren kennen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 20 nov 2015 16:59    
Vrouw Weeggegevens   Rainie
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 15-11-2015
Berichten: 1050
Dieet: Gezond eten


  Reageer met quote
Opvul calorieën?

Ik wil graag met mijn calorieën tussen de 1300 en 1500 zitten op een dag. Soms heb ik alle gegevens ingevuld in mijn app, en kom ik na het avondeten nog calorieën 'te kort'.
Ik vind het belangrijk om een minimum aan calorieën binnen te krijgen, dus waarmee kan ik zo'n calorie-gat opvullen 's avonds?

Kan ik dan wat lekkers pakken? Met groenten krijg ik een gat van 200kcal niet gevuld.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2015 16:21    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 31-10-2007
Berichten: 33921
Dieet: kcal tellen en eigen inzicht
Woonplaats: Burgum


  Reageer met quote
Niet doen, want de ene calorie is de andere calorie niet.
Opvullen met ongezonde voeding is inderdaad alleen maar vulling en geen voeding en als je tussen de 1300 en 1500 kcal per dag eet, dan heb je die voedingsstoffen best wel nodig om goed te kunnen functioneren.
Sylvia heeft hele mooie lijstje met handige tips en weetjes.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2015 16:50    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64587
Dieet: OERgezond
Woonplaats: De Ronde Venen


  Reageer met quote
Calorieën zijn calorieën, of ze nou wel of niet uit gezonde voeding komen. ohhh Maar inderdaad heeft Coby gelijk, je kunt beter iets nemen wat voedingswaarde heeft! Een handje rauwe noten, een schaaltje volle of griekse yoghurt met fruit, een hardgekookt eitje omwikkeld met rookvlees... en dan kom je al gauw aan die extra 200 hoor. Erg blij

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 23 nov 2015 19:35    
Vrouw Weeggegevens   Dodo
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 26-11-2010
Berichten: 3424
Dieet: Gezond eten en sporten


  Reageer met quote
Ik ben (nog steeds) opzoek naar een goede vervanging van pasta en rijst. Ik ben bekend met de Zero pasta van de Action, in principe prima maar ik ben wel benieuwd naar andere mogelijkheden. Nu ben ik naar de Natuurwinkel geweest maar daar kwam ik ook niet echt verder. Ik zie daar dan bijv. spaghetti van Schär staan, die producten zijn tarwe- en glutenvrij. Dan kijk ik naar het etiket en zie daar bij koolhydraten 79 gram per 100 gram staan. En als ik dit dan vergelijk met ''gewone'' spaghetti dan zit daar 73 gram per 100 gram staan. Ik begrijp het dan niet. Waar zit het verschil dan in? In waar het product van gemaakt wordt? Maar het gaat uiteindelijk toch om hoeveel koolhydraten er in een product zitten? Het maakt dan toch in principe niet uit waar het van gemaakt wordt? Op twitter zou ik er nu de ''#durf te vragen'' bij zetten ....

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016 19:42    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 30-1-2004
Berichten: 49084
Dieet: Gezond eten met minder KH
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Je kan groenten gebruiken o.a courgette met een spiraal snijder in sliertjes snijden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016 21:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 54, 55, 56, 57, 58  Volgende
Pagina 55 van 58