Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Mallika
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Voor de lunch wil ik me voornamelijk gaan richten op de griekse salades, af en toe een vegetarisch voorgerechtje met wat brood en olijven. Avondmaaltijden gegrillde vis of vlees, zoveel mogelijk groente, desnoods een groentegerecht apart bijbestellen, alle frietjes laten staan (daar heb ik niet echt moeite mee Lach ) en wat rijst.
Toetjes sla ik altijd over.
Maar ja af en toe een ouzo of een biertje of een glaasje wijn, dat zijn ook valkuilen natuurlijk.

Mijn grootste punt voor het ontbijt is dat ik van een snee witbrood gewoon geen verzadigd gevoel heb.
Wie weet moet ik gewoon een pak volkorencrackers in de koffer doen Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2014 17:24    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Ik begreep uit je vraag niet precies wat je 'probleem' was, maar ja daar kan ik me alles bij voorstellen, dat je er niet lang mee toe kunt.
Ik zou dan echter liever kiezen voor ongebrande noten, makkelijk mee te nemen en zeer voedzaam, gezond en vullend.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2014 17:27    
Vrouw Weeggegevens   Tigger
Weegclubfan voor het leven

Dieet: low carb (Sleeve op 3-1-17 )

Reageer met quote
Zo, ik heb eindelijk alle 53 pagina's zorgvuldig doorgelezen, met mijn notitieboekje erbij.
Ik heb hier een heleboel ideetjes opgedaan.

Dank jullie wel voor al deze informatie!
Hulde aan de moderators van deze weegclub, dat mag best wel eens gezegd worden.

Ik ben bijna op mijn streefgewicht, dus ik zit al te bedenken, hoe ik kan gaan opbouwen.
Ik denk, dat ik maar begin met lekkere havermout voor mijn ontbijt, met kokosmelk, kaneel, lijnzaad, wat fruit en walnoten.
Mjummie, ik ga mij daar vast op verheugen. smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014 7:29    
Moderator

Reageer met quote
Dankjewel voor het compliment Tigger! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 14 okt 2014 7:50    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Seventeen
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Heb al meerdere berichtjes gelezen hier. Mijn voornemens zijn om gezond af te vallen. Dit wil ik bereiken door blijvend mijn eetpatroon aan te passen. Gezond eten dus.

Ik zie in het gedeelde gezond afvallen in dit forum veel dieeten/lijnen voorkomen. AKA uithongeren door proberen zo weinig mogelijk calorieen te eten. Bijvoorbeeld liefst onder de 1600. Of het eerste berichtje in deze berichtenreeks 1300/1400. Ik lees inderdaad dat het minimaal zoveel moet zijn. En uiteraard is je levensstijl ook een invloedsfactor. Maar ook al zit je de hele dag stil en adem je allen. Dan is naar mijn belevenis 1300/1400 echt veel te weinig. Ongezond dus!

Naar mij idee is dit je lichaam uithongeren. Je lichaam gaat dan in de 'hongermodus.' Krijgt te weinig voedingsstoffen binnen en gaat je energiereservers opeten. En als die op zijn. Lekker aan je spieren peuzelen. Uiteraard ook het vet maar dat niet alleen. En spieren verbranden juist meer calorieën dan vet.

Deelt iemand deze mening of ben ik hier in een verkeerde forum beland?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015 16:53    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Ik probeer maximum 1100/1200 kcal te eten per dag. En daar val ik nog maar heel traag mee af.
Maar... ik ben dan ook heel klein. Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015 16:58    
Moderator

Reageer met quote
Hoeveel je bmr is (wat je lichaam in absolute rust verbruikt) is inderdaad per persoon verschillend, afhankelijk van je lengte, leeftijd, gewicht en geslacht. Ik ben maar anderhalve meter en 55 jaar, dus ik verbruik niet meer zoveel energie als vroeger. Ik kan echt niet meer dan 1500/1600 kcal. hebben hoor, dan groei ik dicht. Rollende ogen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015 17:17    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Thymra
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik heb een vraagje over sojamelk, ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag. Erg blij

Ik lees verschillende dingen hier over, de een zegt dat het heel erg slecht is de ander dat het juist goed voor je is.

Is het nou goed of juist slecht? Ik drink geen melk meer dus ben aan het experimenteren wat ik lekker vind en wat gezond is.
ik heb kokosmelk, Sojamelk en Amandelmelk geprobeerd, ik weet eigenlijk niet wat nou echt het gezondst is.

Weet iemand hier meer over?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2015 18:40    
Vrouw Weeggegevens   whis

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Ik gebruik suikervrije sojamelk van Alpro.
Deze dus: http://www.alpro.com/benl/producten/drinks/soya-natuur/ongezoet#productrange

Er is ook Alpro Light, maar daar zit dan weer wel suiker in Geschokt

Mijn man heeft vorige week choco-rijstmelk gekocht en vond dat ook heel goed!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 jan 2015 9:51    
Moderator

Reageer met quote
"Gezond" is een relatief begrip en dus verschilt de mening hierover per persoon, het gaat erom wat jij onder gezond verstaat. Ik denk dat je je daar zelf een mening over moet vormen door informatie te zoeken over de producten die je wilt kiezen. Lachen Ik gebruik bijv. ook vrijwel geen zuivel, noch soja. Bij uitzondering en dan nog alleen in gefermenteerde vorm. Zo 'vinden' we allemaal iets anders. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 17 jan 2015 10:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 53 van 58