Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   foodlover
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Kaatje schreef:
Je kunt beter deze gebruiken Idelet:
http://rubriek.nl/fitness/bmr.php
Je moet sowieso nooit minder eten dan je kcalorieverbruik 'in rust' en voor jou is dat 1905. Dus ja, zo te zien eet je te weinig. Erg blij Een groot lichaam verbruikt nu eenmaal veel, ik zou zeggen probeer het een maandje uit!

En zo is meteen ook mijn vraag beantwoord Uitlachen

Karin, ik ben tijdens een fietstochtje tot het volgende gekomen; ik eet nu 3 kleine maaltijden en 3 grote tussendoortjes.
Dit komt ws omdat ik met de kids (licht) mee-ontbijt en eigenlijk nog geen trek heb in eten.
Om 10.00 heb ik dan echte trek, vandaar, dan om 12.30 weer niet zo, om 15.30 trek! enz enz....
Vanaf de lunch van vandaag ga ik dit proberen anders te doen, zie boekje ohhh
Ik ga dit proberen te veranderen met 3 grote(re) maaltijden (lees; voedzaam en verstandig Lachen ) en geen/caloriearme tussendoortjes.
Wbt het blikje tonijn met mayo; dat was op een dag dat ik 8 km had gelopen,7 km gefietst en 2 uur aan de schoonmaak bij moeders, dus die spiertjes van mij schreeuwden 'Eet mij niet op, neem liever eiwitten!!!'. Dan is tonijn is dan toch juist een goede keuze?

groetjes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 mrt 2014 15:06    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Foodlover je hoeft je niet te verdedigen hoor Erg blij ik reageer enkel op je vraag om hulp. Wat jij ermee doet is aan jou, je bent niemand verantwoording of uitleg schuldig. Ik kan alleen maar commentaar geven op wat ik lees, niet op wat er niét staat.
En jazeker is tonijn een goede keus, maar ik vind de hoeveelheid te groot voor een tussendoortje. Ik denk dat je misschien beter kunt overstappen op 3 normale maaltijden en dan kleine tussendoortjes als dat dan nog moet; ik heb ze zelden echt nodig. Dan krijg je ook meer gevoel voor verhouding denk ik.
Ook wb de 'arbeid'; 8 km. is inderdaad een flinke wandeling, maar 7 km. fietsen is 2x een stukje van hooguit een kwartier en 2 uur werken is in mijn ogen heel normaal. Het is maar wat je gewend bent denk ik, dat kan ik niet voor een ander inschatten natuurlijk.

Dus je nieuwe inzicht sluit goed aan bij hoe ik erover denk, ik wil je boekje wel een poosje volgen. Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 24 mrt 2014 17:34    
Vrouw Weeggegevens   Idelet
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Lowcarb

Reageer met quote
Kaatje schreef:
Je kunt beter deze gebruiken Idelet:
http://rubriek.nl/fitness/bmr.php
Je moet sowieso nooit minder eten dan je kcalorieverbruik 'in rust' en voor jou is dat 1905. Dus ja, zo te zien eet je te weinig. Erg blij Een groot lichaam verbruikt nu eenmaal veel, ik zou zeggen probeer het een maandje uit!

Maar ik heb ooit eens gelezen dat je een bepaald percentage vet in je lichaam hebt die niks verbruikt en dus niet mee mag tellen met je BMR (wat je dus wel doet omdat je je totale gewicht invoert)
Wit vet ofzo tegenover bruin vet?
Dus als je bijv. 20 kilo van dat vet hebt en je dat eraf haalt van je gewicht, mag je al veel minder eten.
Volg je me nog? haha.

Het voelt enorm tegenstrijdig allemaal. Ik ben begonnen met Atkins en wel wat afgevallen. Stond toen zo lang stil dat ik toen kcal ben gaan tellen. En toen viel ik ineens weer goed af en toen at ik ook al onder mijn BMR.
Dus ik dacht al iets fout te hebben gedaan met bijv. de mayo in mijn salades (gewoon Zaanse mayo, weinig kh, wel Atkinsproof > het tikt qua kcal wel aan maar qua kh is het goed)
Maar de laatste tijd doet mijn gewicht niets bijzonders meer.
Ze zeggen toch dat je meestal rond 1400/1500 kcal moet eten als je wil afvallen?

Ik zal mijn eetdagboekje weer eens gaan opschrijven hier (hou het thuis wel bij) zodat jullie ook wat inzicht in kunnen krijgen.

Dank je wel Kaatje voor het meedenken in ieder geval! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 mrt 2014 18:26    
Moderator

Reageer met quote
Idelet je moet écht niét minder kcal. eten dan je lijf in absolute rust verbruikt, dan creëer je een situatie van ondervoeding, hoe raar dat ook mag klinken. En je kunt gemiddelden niet op iedereen van toepassing laten zijn, dus ook niet iedereen dezelfde hoeveelheid laten eten. Om maar een simpel voorbeeld te noemen: als ik elke dag 1500 kcal. eet kom ik aan. Ik ben namelijk maar een klein opdondertje. Erg blij

Bruin vet zorgt voor warmteproductie in je lichaam én voor extra energieverbruik door verbranding van wit vet. Dus wit vet levert de energie die het bruine vet gebruikt om je lichaam te verwarmen. Je moet alles gewoon meetellen, daar zijn BMI en BMR formules ook op gebaseerd hoor. Bepaalde percentages van je lichaam bestaan immers uit bot, vocht, spier- en zacht weefsel, pezen, banden en kraakbeen... én vet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 24 mrt 2014 18:56    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Idelet
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Lowcarb

Reageer met quote
Kaatje: Heel verhelderend. Dank je wel Erg blij

Meer eten: Dubbel gevoel haha.
Ik zal het proberen en mijn eetdagboekje blijven bijhouden en dan moeten we maar eens kijken wat resultaten zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 mrt 2014 11:49    
Vrouw Weeggegevens   foodlover
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Kaatje schreef:
Dus je nieuwe inzicht sluit goed aan bij hoe ik erover denk, ik wil je boekje wel een poosje volgen. Lachen

Nou graag Karin, in ieder geval voor vandaag.
Ik heb m'n eten bijgehouden en de kcal, ik ben nu helemaal het spoor bijster, want nu lijkt het alsof ik te weinig eet??

Bedankt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 mrt 2014 16:15    
Vrouw Weeggegevens   swaantje
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Tja die verbrandingskachel moet flink opgestookt worden..vandaar dat ik niet afval! Ik vergeet de lunch doordat ik druk ben met mijn werk. En denk dan steeds ach alleen maar mooi val ik meer af..maar ik blijf hangen op gewicht. Hmm morgen maar weer lunchen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014 20:40    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   whis
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond vegetarisch eten

Reageer met quote
Alle 52 pagina's gelezen hier. Bedankt voor de info!! Tof!
Ivm calorieën tellen: eigenlijk nooit gedaan Verward
Ik ging vroeger naar een diëtiste en probeer me nu terug aan de gezonde-voedings-regeltjes van toen te houden.
Ik probeer wel minder brood/pasta ed te eten dan vroeger.
En ik weeg mijn eten af Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 jul 2014 18:49    
Vrouw Weeggegevens   Mallika
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Vraag Lach Over een aantal weken ga ik op vakantie naar Griekenland en ik zit met name te puzzelen over het ontbijt.
We gaan rondtrekken in het binnenland en zullen grote hotels zien te mijden dus voor ontbijtbuffetten hoef ik niet bang te zijn.
Nu is mijn ervaring dat ze in Griekenland sochtends altijd witbrood geven, ik denk dat ik (gewend aan iedere ochtend 1 volkorenboterham met linera smeerpate) hier niets aan ga hebben.

Wat zijn goede alternatieven?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2014 16:51    
Moderator

Reageer met quote
Ik denk dat je zult moeten roeien met de riemen die je daar hebt (krijgt in dit geval). Mijn ontbijtervaring (van lang geleden) in Griekenland is: witbrood met kwark, als we mazzel hadden een gekookt eitje erbij. Ik zou me er niet al te druk om maken, aan dat ontbijt zal het echt niet liggen. Flink drinken en bewegen, en vooral op je avondmaaltijden letten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2014 17:18    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 52 van 58