Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   hilmul
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 14-2-2010
Berichten: 93
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Borne


  Reageer met quote
Waar vind ik een beetje handige calorienlijst?

Tussen de 1300 en 1500 moet toch lukken denk ik.

B.v.d Hilde

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 mrt 2014 18:38    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64587
Dieet: OERgezond
Woonplaats: De Ronde Venen


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 18 mrt 2014 20:45    
Vrouw Weeggegevens   foodlover
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 1545
Dieet: Gezond eten met minder KH


  Reageer met quote
Hallo, even een vraagje:
Ik sta al een maand of 4 stil met afvallen en baal er zo zachtjes aan wel van.
Zou 1 van jullie m'n eetboekje eens door willen snuffelen om te kijken wat ik evt. moet veranderen??

En nog iets: Nu doe ik niet zozeer aan calorieën tellen, maar ik eet gezond en minder koolhydraten, maar soms check ik mezelf om te weten hoeveel kcal ik binnen krijg vandaar de volgende vraag:
Als je zo'n 1300-1600 kcal nodig hebt, is onderstaand voorbeeld dan realistisch? Uitlachen

Bijvoorbeeld:

1300-1600 inname - 500 verbruik/sport = 800-1100 kcal over voor alle overige lichaamsfuncties/metabolisme?
Of
1300-1600 inname + 500 kcal verbruik/sport = 1800-2300 over voor alle overige lichaamsfuncties/metabolisme?

Of sla ik de plank helemaal mis??

Bedankt! Zwaaien

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 mrt 2014 13:16    
Vrouw Weeggegevens   foodlover
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 1545
Dieet: Gezond eten met minder KH


  Reageer met quote
Had gehoopt op een antwoord Uitlachen misschien ben ik ongeduldig ??

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 mrt 2014 19:34    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   foodlover
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 1545
Dieet: Gezond eten met minder KH


  Reageer met quote
Niemand? Geloof er niks van Uitlachen
Wie wil er de moeite nenen om te antwoorden?
Thanks!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 mrt 2014 23:37    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64587
Dieet: OERgezond
Woonplaats: De Ronde Venen


  Reageer met quote
foodlover schreef:
Hallo, even een vraagje:
Ik sta al een maand of 4 stil met afvallen en baal er zo zachtjes aan wel van.
Zou 1 van jullie m'n eetboekje eens door willen snuffelen om te kijken wat ik evt. moet veranderen??

En nog iets: Nu doe ik niet zozeer aan calorieën tellen, maar ik eet gezond en minder koolhydraten, maar soms check ik mezelf om te weten hoeveel kcal ik binnen krijg vandaar de volgende vraag:
Als je zo'n 1300-1600 kcal nodig hebt, is onderstaand voorbeeld dan realistisch? Uitlachen

Bijvoorbeeld:

1300-1600 inname - 500 verbruik/sport = 800-1100 kcal over voor alle overige lichaamsfuncties/metabolisme?
Of
1300-1600 inname + 500 kcal verbruik/sport = 1800-2300 over voor alle overige lichaamsfuncties/metabolisme?

Of sla ik de plank helemaal mis??

Bedankt! Zwaaien

Ik begrijp niet helemaal wat je met dat voorbeeld bedoelt, maar de eerste redenering ziet er het meest logisch uit. Lachen Je kunt verbruikte energie natuurlijk niet optellen bij je inname.

Als ik je BMR bereken op basis van wat je hebt ingevuld in je profiel is 1395 kcal. per dag het absolute minimum wat je moet binnen krijgen om te zorgen dat je je lijf draaiend houdt. Dat is dus wat je per dag verbruikt als je 24 uur zou slapen.
Bij lichte activiteit (1-3 keer sport per week en matig intensief bewegen) mag je rond de 1950 kcal. innemen om op gewicht te blijven. Wil je afvallen moet je hier dus onder gaan, maar nooit lager dan je BMR (die 1395).

Je basismetabolisme draait door ook als je sport en je kunt nooit precies berekenen hoeveel kcal. je verbruikt van het sporten geďsoleerd. Wat apparaten aangeven dat je verbruikt is immers maar een gemiddelde. Als jij en ik op hetzelfde roeiapparaat gaan verbruik jij bij dezelfde afstand, trekkracht en slagen per minuut meer kcal dan ik; enkel en alleen omdat je zwaarder bent dan ik. Maar wie zegt hoeveel inspanning het jou kost, t.o.v. mij... Vraag dat kan zo'n programmaatje niet bedenken of bepalen.

Je vroeg of iemand eens naar je dagboekje wilde kijken, dat heb ik gedaan. Wat me vooral opvalt: je eet werkelijk élke dag meerdere tussendoortjes. Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar als ik naar mezelf kijk: ik eet zelden een tussendoortje. ja in het weekend een wijntje en nootjes. Ik heb voldoende aan mijn 3 maaltijden en die zijn dan zo voedzaam dat ik niets tussendoor nodig heb. Dus wellicht zit daar een verbeterpuntje?

Bovendien schrijf je dat je geen kcal. telt, maar als je wilt uitzoeken waarom je niet meer afvalt zou je dat toch eens heel precies moeten doen, bijvoorbeeld een week lang. En dan ook echt álles noteren. En afwegen! Ik denk dat je stiekemweg heel wat hoger uitkomt dan je zelf denkt of doorhebt.

Bovendien zul je steeds harder/beter je best moeten doen om nog af te vallen. Je lichaam gaat naarmate je minder weegt immers ook minder verbruiken en dus moet je de verbranding ophogen terwijl je daarbij niet meer kunt gaan eten. Het houdt een keer op hč. Erg blij Mits je gezond wilt blijven dan.

Hopelijk kun je hier iets mee, succes.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 24 mrt 2014 10:15    
Vrouw Weeggegevens   foodlover
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 1545
Dieet: Gezond eten met minder KH


  Reageer met quote
Karin bedankt v j feedback.
Ik ga kijken wat ik in de praktijk hier mee kan.

Wbt de tussendoortjes, die zijn meestal gezond behalve m'n zwakte v chips.Schaam Schaam
En ja ik merk dat ik steeds moeilijker afval ook al beweeg ik evenveel als aan het begin v h afvallen.
Ik ga eens nadenken of ik de voorkeur geef aan 3 grote maaltijden of 6 kleinere, het gaat wat wat mij betreft vooral om de totaalinname t.o.v. het energieverbruik.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 mrt 2014 11:26    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64587
Dieet: OERgezond
Woonplaats: De Ronde Venen


  Reageer met quote
Je tussendoortjes kunnen best gezond zijn, maar ook met gezond eten gaat ieder pondje door het mondje! Ik zie heel vaak noten en kaas voorbij komen, dat is enorm calorierijk hoor. En als ik lees dat je als tussendoortje een hele avocado eet, of een heel blikje tonijn met mayo... voor mij is dat een complete maaltijd! Vandaar mijn advies ga een week je eten afwegen en heel precies kcal. tellen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 24 mrt 2014 12:21    
Vrouw Weeggegevens   Idelet
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 27-11-2013
Berichten: 598
Dieet: Lowcarb


  Reageer met quote
Kaatje schreef:

Wil je afvallen moet je hier dus onder gaan, maar nooit lager dan je BMR (die 1395).


Was ff hier aan het spieken.
Mijn BMR is volgens deze site http://www.netonline.be/lifestyle/bmr.asp 1996 kcal. (heb 1-2x sporten ingevoerd)
Maar het is voor mij toch niet de bedoeling dat ik dan meer dan dat moet eten?
Ik heb afgelopen maand tussen 1100 en 1800 kcal gegeten.
Niet met de beste resultaten. Eet ik dus te weinig?
Ik vind bijna 2000 kcal eten wel erg veel.....

_________________
Today is the day!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 mrt 2014 12:39    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator


Geregistreerd op: 5-6-2008
Berichten: 64587
Dieet: OERgezond
Woonplaats: De Ronde Venen


  Reageer met quote
Je kunt beter deze gebruiken Idelet:
http://rubriek.nl/fitness/bmr.php
Je moet sowieso nooit minder eten dan je kcalorieverbruik 'in rust' en voor jou is dat 1905. Dus ja, zo te zien eet je te weinig. Erg blij Een groot lichaam verbruikt nu eenmaal veel, ik zou zeggen probeer het een maandje uit!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 24 mrt 2014 13:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 51 van 58