Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Guusjedd
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik vind sojamelk niet echt lekker, maar drink en verwerk vaak wel amandelmelk.... goed/niet goed?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013 14:18    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
goed Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013 14:20    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Er is ook haver- en rijstmelk (ik ben aan het experimenteren). Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 14 nov 2013 21:06    
Vrouw Weeggegevens   Guusjedd
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Havermelk ken ik niet, waar kan je dat halen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2013 8:54    
Dagdeal (728x90)
Moderator

Reageer met quote
Ik doe mijn boodschappen bij Dirkson (Dirk v/d Broek) die heeft het tegenwoordig in een schap met gluten- en lactosevrije producten staan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2013 10:56    
Vrouw Weeggegevens   Duffy
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Coby, even een vraag.

Door medicijnen zijn mijn nachten langer (10-11 uur) en mijn dagen dus korter. Ontbijt en lunch kwamen zo dicht op elkaar, dat ik tegenwoordig meestal brunch.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn eetritme toch in goed evenwicht blijft en ik dus wel weer ga afvallen? Tips zijn welkom.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2013 18:18    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik zou toch ontbijt en lunch gescheiden houden en dan geen tussendoortje. 's morgens Gelijk als je opstaat ,zou je je ontbijt kunnen nemen en dan zo tegen een uur of 1 je lunch .
"s Middags wel een gezond tussendoortje en dan gewoon weer om 6 uur het avondeten.
Zo hou je de hele dag je verbranding zo hoog mogelijk.
Hoeveel kcal. eet je per dag?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2013 19:20    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik sta pas rond 11 uur op meestal, ben niet zo'n vroege vogel. Om dan om half 12 te ontbijten en om 1 uur alweer te lunchen vind ik zo krap op elkaar...

Ik ben me aan het voorbereiden op weer 1300-1400 te gaan eten na het nieuwe jaar. Is dat oké, of denk je dat het minder moet vanwege mijn kortere dag?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2013 19:26    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Als je 10 uur slaapt dan hou je nog 14 uur over om te eten Lachen
Je zit een beetje moeilijk met je dag/nacht ritme .
Zou je daar niet wat aan willen veranderen.
Het komt door medicijn gebruik maar ook door ingesleten gewoonten.
Ik gebruik zelf slaapmedicatie maar ga 's avonds om 10/11 uur naar bed en sta 's morgens om 7/8 uur weer op.
IK ben opgenomen geweest in het GGZ en het eerste wat ze je leren is orde en regelmaat en om 7 uur uit je bed, ongeacht wat voor pillen je eet en ongeacht wanneer je naar bed bent gegaan 's avonds.
Misschien is het het overwegen waard, om naar een dagbesteding uit te kijken.
Neem een hond Rollende ogen of kat Lachen ik noem maar een uithoek.
Onze poezen staan ''s morgens om zeven uur voor de deur van onze slaapkamer, dan willen ze lekkere happies.
Als je zo lang in bed ligt wordt afvallen toch wel een probleem, je verbruikt nagenoeg niets, dus als je 1400 kcal. per dag eet, dan is dat nog redelijk veel.
Misschien regelmatig naar buiten in de frisse lucht een half uurtje per dag doet al wonderen.
Ongeacht wat voor weer het is, als je het regelmatig doet, kun je niet meer zonder.
Vind je handwerken leuk?
Puzzelen, koken, lezen, gericht t.v. kijken??
Ik noem wat me in de zin komt.
Je moet eigenlijk proberen om weer structuur in je dag/nacht ritme te krijgen, dan gaat het afvallen ook wel.
Heel veel succes en ik wens je een heel goed Nieuwjaar en als je even wilt praten dan ben ik er altijd voor je.
groetjessss

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2013 19:44    
Moderator

Reageer met quote
Duffy ik denk dat het niet erg is dat je dag/nacht verdeling anders is dan gemiddeld, mits je overdag maar actief bent! Zoals Coby al zegt ga eropuit, flink wandelen bijvoorbeeld, minimaal een 1/2 uur in stevig tempo elke dag doet wonderen. Zowel voor je humeur als voor je lichaam. Erg blij
En ook je maaltijden kun je anders verdelen, als je minder uren hebt om te eten heb je ook geen tussendoortjes nodig. Neem je je ontbijt om 11.30u. dan kun je je lunch rond 15.30u. en je diner om 19.30u. nemen. Om maar iets te noemen. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 27 dec 2013 20:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 49 van 58