Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: 'Koolhydraatbeperkt naar eigen inzicht'...

Reageer met quote
Gewone pindakaas van Calvé kan je gerust eten. Pindakaas light kan zo de bak in helaas (zit veel suiker in). Succes met afvallen.

Lees maar eens:
http://www.lekker-in-je-vel.nl/artikelen/calve_driekwart_pindakaas_minder_vet.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 mrt 2013 21:06    
Vrouw Weeggegevens   Fanta
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik lees dat je 1300 Kcal per dag moet eten.. Daar kom ik van me leven niet aan!! Ik snoep eigenlijk nooit en heb het idee dat ik veel te weinig eet als ik dit allemaal zo lees. Ik denk dat ik per dag ongeveer op 800 kcal zit (als ik dat al red) en dan fiets ik er elke avond nog ongeveer 300 vanaf... Ik eet sinds 2 weken wel regelmatiger en val nu wel af, ben bang als ik meer ga eten ik alleen maar bij kom.

Ik eet 's avonds geen aardappels en pasta, alleen soms rijst verder alleen roerbak (wel verschillend en kipfilet. Geen sausjes uit pot maar alles vers (ik hou van koken)..

Probleem is dat ik geen kaas, brood, melk, noten, appels, bananen en nog veel meer kan eten omdat ik dan last krijg van darmen en maag..

Ik zou graag willen weten of het verstandig is meer te gaan eten of zo houden en rustig verder afvallen...

alvast bedankt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013 15:25    
Vrouw Weeggegevens   Jodie1980
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Fanta, Normaal gesproken moet een vrouw die op gewicht wil blijven 2000 calorieeen eten en als je dus af wilt vallen 1500 calorieen. Ik vind de 800 calorieen die jij eet wel heel erg weinig. Hou je hier ook een dagboek bij? Je zou eens een dagboekje aan kunnen maken en daarin vermelden wat je over een hele dag gegeten hebt, dan kunnen anderen je ook tips en adviezen geven.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013 15:39    
Vrouw Weeggegevens   Maaike77
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
800 cal is echt te weinig, reken ook je drinken mee.Je zal in het begin best wel af vallen maar je lichaam heeft echt meer nodig dit is echt ongezond.

Neem extra groeten tussen door

Wat kan de reden zijn dat je last van je maag en darmen krijgt?

Wat eet je als tussen door en als ontbijt?

Denk ook eens aan yoghurt met meusslie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013 15:39    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Drinken, ik drink alleen maar kruidenthee, koffie en water Lach soms 1 glas sap tussendoor en in het weeken een glaasje wijn, maar verder niet.. dus weinig mee te tellen.

Mijn dag ziet er zo uit:
- 05.30 Shake (met sojamelk)
- 10.30 Cup a soup kip
- 12.30 Maaltijdreep
- 14.30 Tussendoortje (meuslireep o.i.d.)
- 17.30 Avond eten (salade, vis of rijd met kip en groente)
- 20.30 kiwi of zo iets

Ik heb onderzoeken gehad maar ze kunnen niks vinden. dat is alweer een aantal jaren geleden, ik denk dat het door het toegevoegde rotzooi in het eten hier komt, omdat ik in Afrika nergens last van had toen ik daar 2 jaar gewoont heb.. Misschien moet ik nog eens langs de arts gaan..

Ik voel me verder prima, en heb redelijke conditie en energie ten overvloedde Lach dus wat het nou echt is? I dont know..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013 16:26    
Vrouw Weeggegevens   Jodie1980
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Als je niet tegen de bewerkte producten kan dan zou ik zeker verder uitbreiden met de natuurlijke producten. Mijn advies is 2 stuks fruit per dag, het liefste 's ochtends of 's middags, dit omdat je 's avonds de suikers in fruit niet meer verbrand. Verder minimaal 200 gram groente, maar als ik kijk wat jij maar eet zou ik de groente verder ophogen zodat je toch wat meer binnen krijgt. Dit kan ook op verschillende momenten op een dag door bijvoorbeeld komkommer, snack tomaatjes of worteltjes te snaaien.
Cup a Soup ben ik zelf geen voorstander van omdat het heel erg veel zout bevat, ik zou liever kiezen dan voor fruit of een plak koek of een cracker met mager beleg ofzo.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013 17:04    

Reageer met quote
Wat groente betreft zit ik wel goed hoor, als ik rijst of vis of kip eet zit er minimaal 200gr bij en meestal nog wel ietsje meer. fruit is het probleem met mijn maag, en in de zomer wil ik nog wel eens een komkommertje nemen, maar heb daar ook niet altijd zin in.
Ik ben gek op fruit, soms neem ik wel eens een peer, maar de angst voor de buikpijnen bij fruit is zo groot dat ik het dan maar niet eet! Ik drink ook nog zo'n 2-3 liter per dag (Nee ik heb geen suiker Lach ) Als ik shakes drink smorgens komen me darmen ook op gang en daar heb ik alles voor over!! Niks is vervelender dan met een harde opgeblazen buik te lopen!

Ik zal deze week eens een schemaatje gaan bedenken zodat ik volgende week anders kan gaan proberen te eten (tussendoor vooral). Ik moet komende week veel werken, ook snachts, dus dat wordt toch een rare week.. Snachts eten is probleem 2, maar gelukkig is dat maar een aantal keer per jaar! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013 17:14    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Liever niet in dit draadje doorpraten, maar graag in je eigen boekje.
Dit is een informatie draadje voor iedereen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013 17:30    
Vrouw Weeggegevens   Anje1980
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Dit weekend heb ik me door dit draadje heen gelezen en heel veel goeie tips gedaan. Bedankt daarvoor!

Ik heb een vraagje of eigenlijk 2

Volgens het voedingscentrum zit er teveel vet in mijn voeding m.n. verzadigd vet. De vetten die in noten zitten zijn verzadigd vet volgens voedingscentrum, maar ik heb begrepen dat noten juist goede vetten bevatten.

De andere vraag gaat over die vetten. Het viel me op dat in geitenkaas in verhouding veel verzadigde vetten zitten. Zeker als je het vergelijkt met friet. Is geitenkaas dan eigenlijk niet zo goed om te eten?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 jun 2013 20:19    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Leuke vragen.

1 Noten bevatten in z'n totaliteit verzadigde(Slechte) en onverzadigde (Goeie) vetten.
Hazelnoten, walnoten en amandelen bevatten meer onverzadigde vetten en pinda's en cashewnoten bevatten meer verzadigde vetten.
De beste noten zijn de walnoten

2 Geitenkaas is inderdaad dus erg vet en van te veel onverzadigde vetten krijg je vetopslag in je vetcellen.
Friet wordt vaak gebakken in harde vetten (verzadigde vetten ) of olie, het liefst zonnebloemolie, en zijn daardoor niet geschikt om tijdens een lijnproces te eten.

Mijn advies is om in je eetgewoonten walnoten op te nemen voor de gezonde vetten en geitenkaas en friet tijdelijk te laten staan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 jun 2013 7:50    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 46 van 58