Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
mirkku schreef:
Ik heb nog een vraagje over thee, ik weet dat gewoon zwarte thee, en groene thee erg goed zijn, maar ik vind vooral sterremunt en zoethoutthee erg lekker... Zijn deze dan weer heel erg slecht of valt dat mee en kan ik daar ook gerust 2-3 glazen per dag van drinken?

Waarom zouden ze slecht zijn, het zijn immers 'kruiden' thee's. Ze kunnen wel vanwege hun smaak je zoetbehoefte 'triggeren', maar als je daar geen last van hebt. Ik drink ze ook regelmatig omdat ik niet van zwarte thee houd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2012 13:45    
Vrouw Weeggegevens   Nijne
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten, veel bewegen en veel waterdrinken

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
mirkku schreef:
Ik heb nog een vraagje over thee, ik weet dat gewoon zwarte thee, en groene thee erg goed zijn, maar ik vind vooral sterremunt en zoethoutthee erg lekker... Zijn deze dan weer heel erg slecht of valt dat mee en kan ik daar ook gerust 2-3 glazen per dag van drinken?

Waarom zouden ze slecht zijn, het zijn immers 'kruiden' thee's. Ze kunnen wel vanwege hun smaak je zoetbehoefte 'triggeren', maar als je daar geen last van hebt. Ik drink ze ook regelmatig omdat ik niet van zwarte thee houd.

Mensen met een hoge bloeddruk moeten ook voorzichtig zijn met zoethoutthee...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2012 13:55    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26

Dieet: 'Koolhydraatbeperkt naar eigen inzicht'...

Reageer met quote
@nijne, bedankt voor de tip.
Rooibosthee en hoge bloeddruk; gaat dat wel samen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 nov 2012 15:20    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Hoe kom je van je suikerverslaving afUittreksel van een seminar Inge van Haselen

Suiker behoort samen met zetmeel tot de voedingsgroep koolhydraten en koolhydraten hebben we nodig voor ons energieniveau.
Gezonde koolhydraten haal je uit :groenten,bonen,linzen en quinoa
Wanner je van je suikerverslaving wilt afkomen, is het goed te weten welke soorten suikers er zijn.
De slechste suiker is de geraffineerde suiker( producten in de fabriek bewerkt) Deze suikers vind je in alle koek snoep , maar ook verborgen in veel voorverpakte producten in de supermarkt.
Van deze suiker krijg je een korte kick(verslaving) en daarna daalt je energie niveau weer snel en voel je je moe
Van deze suiker word je dik en het heeft geen enkele voedinswaarde.
Natuurlijke suikers vind je onder meer in fruit
Ze verbranden in je lichaam minder snel en zorgen voor minder pieken in je stofwisseling
Eet gerust 2 stuks fruit per dag en het liefst 's morgens en niet later op de dag.
want dan zijn de glycogeenwaarden in je spieren vol en slaat je lichaam suiker op in je vetcellen.

[b]Let op
OOk natuurlijke suikers zijn suikers, dus hier vallen ook onder : honing, siroop en stivia.
Ook deze producten houden je zoetsmaak in stand

Hoe onstaat een suikerverslaving
Het is nl. een echte verslaving
Geraffineerde en ook kunstmatige zoetstoffen zorgen voor aanmaak van dopamine in je hersenen , waardoor je een lekker gevoel krijgt.

Hoe kom je van je zoetverslaving af
Onderschat de suikerverslaving niet er is wilskracht en disipline voor nodig om dit te overwinnen.
Als je met jezelf overeen gekomen bent dat je van de verslaving af wilt dan kun je in 1 keer stoppen of geleidelijk afbouwen.
Wees eerlijk tegen jezelf over je eigen mogelijkheden en zet een plan van aanpak op papier, of schrijf het in je dagboekje.

1Werk aan je mindset
Gebruik je denkkracht om jezelf te veranderen.
Alle veranderingen beginnen in je gedachten.Bedenk eens hoeveel schade die suikers aanrichten in je lichaam.
Denk aan je hart en je bloedvaten en bedenk hoe zwaar je je organen belast , om die bergen suikers weg te verwerken.
bedenk welke ziekten je over jezelf uitroept en is het volgende koekje of snoepje echt al die ellende wel waard.
Kijk je kasten na en gooi ongezonde geraffineerde suikers weg en schakel over om gezonde voeding te kopen..

2 Ga sporten
Ontwikkel voor jezelf een andere manier om toch dat lekkere gevoel te krijgen en ga sporten.
Je lichaam maakt dan endorfine aan, waardoor je je lekker en gezond gaat voelen zonder suiker.[/b]

Laatst aangepast door Coby op ma 28 jan 2013 11:21, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 16:13    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Jessika

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ik ga hier even heel goed over nadenken en deze topic komt weer op het goede moment binnen.
Als ik het goed lees is het dus goed om als tussendoortje 's morgens 2 stuks fruit te eten, en moet ik dan 's middags iets van komkommer, wortels of ander groente eten, want fruit is beter van niet en van de koekjes al helemaal afblijven.
Ik vind het 's avonds het moeilijkst, is het verstandig om dan wel een tussendoortje te nemen of moet ik sterk zijn en niks nemen.Ik neem meestal een pot thee, dat vult ook goed. En hoelang duurt het voordat je van die zoetigheid af bent. Want ik val vaak weer terug in mijn oude gewoonte en vooral het weekend vind ik moeilijk, dan hebben we vaak wat lekker op tafel met 1/2 glazen wijn.
Ik weet niet of ik het hier mag neerzetten, anders verwijder je maar weer.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 20:12    
Vrouw Weeggegevens   een-nieuw-begin
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: dieet van dietiste

Reageer met quote
Wat een leerzaam stukje! Ik ga proberen of ik fruit smorgens kan eten.

Bedankt Coby!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 20:46    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Een verslaving is niet in tijd uit te drukken, maar vaak houdt men een tijdslemiet van 3 weken aan, dan is de ergste trek voorbij, daarna moet je volharden en dan komt vanzelf het moment dat je niet meer naar zoet taalt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 21:28    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Jessika

Reageer met quote
ik ga het proberen, bedankt voor dit topic

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 21:35    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
@Coby, toch heb ik er nog heeeeeel veel moeite mee of van de suiker af te blijven. Vooral thee en koffie zonder suiker vind ik niet lekker. Is er dan geen alternatief die ik daarvoor kan gebruiken? Ik weet dat het voor mij heel verkeerd is om suiker te gebruiken. Juist daar komen de kilo's bij mij van aan.
Ik zal het toch wel weer eens gaan proberen. Cool

Groetjes Morgenrood2

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 27 jan 2013 21:47    
Vrouw Weeggegevens   Nanneke41
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Zo heel af en toe om te varieren op mijn brood naast de appelstroop , jam (halva of light ) en heeel soms vruchtenhagel heb ik pindakaas light gekocht het lijkt wel of ik korrels suiker eet jakkie , is gewone pindakaas nou verantwoord of toch maar wat anders op brood ik probeer te streven op ong. 1600 calorieen per dag te blijven , lastig dan moet ik waarschijnlijk kiezen tussen pindakaas of een koekje (cereal of ontbijtkoek of sultana ) Nog een tip misschien ?

i

Groetjes Nanneke
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 17 mrt 2013 20:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 44, 45, 46 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 45 van 58