Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   jacomine4
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
hallo Coby, bedankt voor je reactie en tip
ga het ook inzichtelijk maken door mijn eetgedrag op te schrijven
en me verdiepen in de EGA methode en veel veel water drinken
en proberen langszaam aan mijn koolhydraten te verminderen
groet zeeuws meisje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012 12:02    
Vrouw Weeggegevens   nane
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten,meer bewegen

Reageer met quote
goedemorgen,
Ik heb even een vraag.Ik probeer gewoon gezond te eten en ik tel geen calorieen.Ik heb ook echt geen idee wat ik binnen krijg per dag.Mijn man komt uit turkije en we eten ook bijna altijd in de avond turks(vind ik echt heerlijk).Dat zijn meestal stoofpotjes met alles door elkaar.Dus niet het nederlands met zoveel aardappels en zoveel groente op je bord.
Je kunt dit niet makkelijk uittellen in calorieen.Voor mij toch een probleem ,hoe moet ik dit dan doen?En ik heb nog een vraag.
Ik sta s'morgens vaak al om 5 uur op omdat mijn man dan naar zijn werk gaat.Wij ontbijten dan samen.Maar hoe moet ik het dan daarna doen.Tot 12 uur is 7 uur verder.Moet ik dan 2 tussedoortjes nemen of eerder gaan lunchen.Maar dan kom ik met mijn avondeten niet uit.
Groetjes nane

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 6:22    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Je kunt alleen de kcal. van voeding tellen, als je weet wat het is en dat het hier opgenomen is in tabellen.
Vraag 2 is eenvoudig, neem gerust 2 gezonde tussendoortjes totaan de middag, je verbruikt ook meer kcal. als je op bent.
Succes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 7:47    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: 'Koolhydraatbeperkt naar eigen inzicht'...

Reageer met quote
Hallo Coby (en mede weegclubleden),
Wat een goede tips staan hier vermeld. Ook heerlijke en handige tussendoortjes. Bedankt voor al de info. Ik ga dit draadje zeker volgen. Fijne zondag en hartelijke groetjes van Astrid.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 07 okt 2012 10:08    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Mo123
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Hallo iedereen,
Ik heb gezonde dingen in huis gehaald zoals fruit, karnemelk en yoghurt. Maar het gekke is als ik dat soort dingen eet krijg ik alleen nog maar meer zin in chips of koekjes. Alsof het te flauw is. Herkennen jullie dat? En hoe kan ik dat veranderen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 21:00    
Vrouw Weeggegevens   bloem4
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Misschien moet je met die gezonde dingen gaan experimenteren. Zo maak ik wel een stoofpotje van appel en peer (kwartiertje - halfuurtje opzetten met klein beetje water) daar rozijnen en kaneel over, en wat magere yoghurt, evt zemelen en je hebt een heerlijk hapje. Ik heb dan in ieder geval geen zin meer in andere dingen.
Zo ook met allerlei groenten, probeer gewoon en als je daar plezier in hebt en langzaam opeet (aan tafel gezellig met een kaarsje) geniet je daar zoveel van, dan hoeft er toch ook niet meer nog iets?!
Succes!! Misschien is het even wennen......

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2012 22:18    
Vrouw Weeggegevens   Mo123

Reageer met quote
Bedankt voor je reactie Bloem. Hmm dat stoofpotje klinkt wel erg goed ja! Ik denk dat het inderdaad ook even wennen is. Ik doe het niet te streng maar vervang stilletjes aan ongezonde dingen met gozond. Vandaag gaat het al een stuk beter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 okt 2012 17:35    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   mirkku
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo Lach
Ook ik heb dit draadje helemaal doorgelezen en ben blij met alle tips!! Ik heb nog een vraagje over thee, ik weet dat gewoon zwarte thee, en groene thee erg goed zijn, maar ik vind vooral sterremunt en zoethoutthee erg lekker... Zijn deze dan weer heel erg slecht of valt dat mee en kan ik daar ook gerust 2-3 glazen per dag van drinken?

Verder nog een tip; kook eens express veel van een gezonde maaltijd en bewaar het in de koelkast voor over een paar dagen, of vries het in! Als je dan geen tijd/zin hebt om te koken heb je altijd een gezonde maaltijd 'paraat'.!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 okt 2012 14:32    
Vrouw Weeggegevens   MariH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: KH en Vet beperkt met eiwit shakes en sporten.

Reageer met quote
Ik lees hier over het aantal kcal ed (Heb trouwens niet het hele draadje doorgelezen want dat is inmiddels 44 pag) maar ik denk dat het ook belangrijk is om je BMR te weten voor je bepaald hoeveel kcal je eet.

Ik was bv. 144,8 kgr toen ik begon. Heb toen het SB dieet geprobeerd, dat had omgerekend zo'n 1200 tot 1300 kcal. Daar werd ik dus helemaal akelig van. Daarom ben ik ook een tijdje gestopt met lijnen, (van maart tot juli). Toen ik het in augustus weer probeerde, wederom met het SBdieet en ik het maar 5 dagen volhield, kwam ik het concept van BMR tegen en bleek dat ik met mijn gewicht en leeftijd en activiteiten niveau een BMR van bijna 1700 kcal had.

http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Geen wonder dat ik dus helemaal akelig werd, en zelfs mijn hersenen niet meer werkten Nadat ik het gegeven BMR uitgevonden had, bleek dat ik juist meer moest eten, om juist mijn stofwisseling weer op gang te brengen. Alleen met dat verschil dat ik gezonder at, minder vet, meer groenten en fruit, meer gezondere koolhydraten en zorgen dat ik alle vitamines en mineralen binnen krijg. Ik gebruik nu tussen de 1900 en 2100 kcal en daar voel ik me wel goed bij, overigens nu inmiddels met 20 kgr lichter is mijn BMR ook naar beneden gegaan.

Tegelijk ben ik gaan sporten om mijn stofwisseling op gang te brengen, meer vet te verbranden en mijn spiermassa te vergroten. Ik dus meer gaan eten, voelde me een stuk beter en energieker, en val tot nog toe nog steeds gestaag af. En mijn spiermassa neemt niet af, tot zover zo'n weegsschaal die dat meet (gehele lichaam) betrouwbaar is.

Misschien heeft iemand anders wat aan dit verhaal, zeker als het wat zwaardere mensen betreft denk ik nl. dat je moet oppassen met te lage calorieen intake!

PS het is uiteraard mijn verhaal en mijn mening...misschien is niet iedereen het ermee eens. Zoals er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden zou dat ook voor dit kunnen gelden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 nov 2012 19:18    
Vrouw Weeggegevens   MariH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: KH en Vet beperkt met eiwit shakes en sporten.

Reageer met quote
Nog even ter aanvulling, ik had ook eerst de BMR berekening van fitness.rubriek.nl... en kwam ook op veel meer calorieen uit
(2500 ofzo). Maar zoals blijkt uit de laatste berekening via de link in het vorige berichtje (die met de spiermassa) hangt het er ook heel veel vanaf hoeveel kgr spieren je hebt. De kans dat je 125 kg weegt en 110 kgr spieren hebt is niet heel groot tenzij je een gewichtsheffer ben, maar dan zal je niet op dit forum zitten gok ik zo. De kans is groter dat je een hoog vetpercentage hebt en minder spiermassa.

Als ik dus de laatste berekening uitvoer (en ik heb een weegschaal met vet% spierenmassa in kg en bot in kg ed. voor armen, benen en romp) kom ik op veel minder kcal dan met de gewone BMR berekening via de fitness rubriek. Maar nog steeds wel aardig wat boven de 1300-1400 kcal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 nov 2012 9:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 44 van 58