Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   lelpower
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi COby,

Thnx voor je verwijzing naar dit topic. staat veel bruikbare info in!
Ik heb wel nog even een vraagje!
Iets wat ik graag eet is stokbrood (wit, want bruin brood lust ik niet) en het liefst dan met kaas/ham sla/kommkommer, is dit iets voor de lunch of is het dan weer teveel van t goede?

Gr. joyce
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 10:26    
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
lelpower schreef:
Hoi COby,

Thnx voor je verwijzing naar dit topic. staat veel bruikbare info in!
Ik heb wel nog even een vraagje!
Iets wat ik graag eet is stokbrood (wit, want bruin brood lust ik niet) en het liefst dan met kaas/ham sla/kommkommer, is dit iets voor de lunch of is het dan weer teveel van t goede?

Gr. joyce

Dit lijkt mij wel goed als lunch, maar ik ben ook lerende, en wacht samen met jou het antwoord af. ziet er wel gezond uit.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 10:29    
Vrouw Weeggegevens   ilseke1983
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi iedereen,

Ben sinds gister mijn dagboekje aan het invullen en als ik dan hoor dat je maar 1300/1400 kcal moet eten, dan krijg ik toch wel schrik. Niet dat ik een hele grote eter ben, maar het klinkt zo weinig.

Hoeveel kcal mag je dan op een dag dat je hierbij nog een half uur gaat hardlopen of 1,5uur intensief gaat fitnessen?

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 10:57    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
1200 kcal. is voor vrouwen het MINIMUM wat je binnen moet krijgen... Lachen afhankelijk van hoeveel je beweegt kun je dat gerust tot 2000kcal. per dag ophogen. De meesten maken de fout te weinig te eten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 11:07    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
kan er iemand mis antwoord geven op mijn vraag

is een witstokbroodje, gezond, dus met kaas ham sla komkommer tomaat goed als lunch of avond eten of is het té ?
ik lust nl geen bruin brood.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 11:09    
Moderator

Reageer met quote
Bruinbrood is gewoon alleen gekleurd brood, volkoren zou beter zijn en dat is een kwestie van jezelf aanwennen.
Het beleg is goed, is zou er wat meer groenten bij doen eerlijk gezegd, lekker wat rauwkostsalade bijvoorbeeld. En hoe groot is dat stokbroodje dan? Een eitje mag er ook best op, wat paprika misschien. Als avondmaaltijd is het wb voedingsstoffen een beetje aan de magere kant.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 11:23    
Vrouw Weeggegevens   ilseke1983
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dank je, Kaatje.

Heb mijn eten voor vandaag even gecheckt. Is 1402 kcal. Maar moet hiermee nog wel 2x 6,5km fietsen (werk). Of moet ik vanmiddag toch een extra cracker nemen?

Of gewoon bij mijn avondeten een toetje als ik het nodig heb?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 11:24    
 Exclusief blond Amsterdam

Reageer met quote
ik heb net even op de site van voedingcentrum mijn aantal cal per dag bekeken, ik zit rond de 950 cal per dag, maar heb zelf het gevoel dat ik best al veel eet, voor mijn doen dan!

ik heb wel nu al 2 dagen last van hoofdpijn, kan dit zijn dat t lichaam aan t ontgiftigen is?

zaterdag heb ik een bedrijfsfeestje, met eten erbij, is het erg als ik die dag dan wat meer neem en de zondag dan een balansdag heb?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 11:26    
Moderator

Reageer met quote
ilseke1983 schreef:
Dank je, Kaatje.

Heb mijn eten voor vandaag even gecheckt. Is 1402 kcal. Maar moet hiermee nog wel 2x 6,5km fietsen (werk). Of moet ik vanmiddag toch een extra cracker nemen?

Of gewoon bij mijn avondeten een toetje als ik het nodig heb?

Ik ken je heel dagmenu natuurlijk niet, maar het is niet veel. Ik zou wat meer eten en dan wel blijven opletten dat je de gezondere dingen kiest, niet die met het ik kies bewust logo erop, maar je gezonde verstand gebruiken, dat werkt veel beter! Dus lekker voedzaam beleg op je cracker, waar je lichaam voedingsstoffen uit kan halen en een schaaltje kwark of yoghurt met wat fruit ipv optimel vla.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 11:44    
Moderator

Reageer met quote
lelpower schreef:
ik heb net even op de site van voedingcentrum mijn aantal cal per dag bekeken, ik zit rond de 950 cal per dag, maar heb zelf het gevoel dat ik best al veel eet, voor mijn doen dan!

ik heb wel nu al 2 dagen last van hoofdpijn, kan dit zijn dat t lichaam aan t ontgiftigen is?

zaterdag heb ik een bedrijfsfeestje, met eten erbij, is het erg als ik die dag dan wat meer neem en de zondag dan een balansdag heb?

Ik denk dat je gewoon veel te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt en je lijf protesteert! Als je al zo weinig binnenkrijgt zou ik me niet druk maken over een feestje waarin je misschien een normalere hoeveelheid eten binnenkrijgt en al helemaal niet gaan balansen! Je hongert je lichaam uit, dat is heel ongezond. Als je lijf geen voedingsstoffen krijgt om te verbranden gaat het spierweefsel 'op eten'.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010 11:46    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 5 van 58