Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Anita76
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Yvonne Lemmers

Reageer met quote
Sehasara schreef:
Hoeveel calorieën iemand moet eten om af te vallen is niet 1,2, 3 zomaar even aan te geven. Dit hangt af van je leeftijd, je lengte en je gewicht. Daarnaast je bewegingspatroon. Ik zelf moet 1600 kcal eten om gezond af te vallen. Zou ik 1300-1400 kcal eten op dit moment dan zou dat crashen zijn en niet gezond. Wat je wilt is je BMR berekenen (Body Metabolism Rate). Dan weet je wat je lijf in rust verbruikt. Mijn basis verbranding (met sport) is 2150 kcal. Dat is wat ik mag eten om op gewicht te blijven.

Dus lieve mensen ga niet zomaar klakkeloos aan de 1400 kcal. per dag maar reken je BMR uit en houd dat aan.

http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Hai
Ik heb mijn BMR uit laten rekenen:
1743

Op peil houden van gewicht moet ik 2789 calorien per dag eten.

Maar ik wil graag afvallen... Hoeveel moet ik dan eten?
Ik ben nog een "groentje" op dit gebied... Probeer nu ook uit te rekenen hoeveel calorien ik eet per dag.

Groetjes..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 21:46    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Ik adviseer altijd om 500/600 kcal onder je verbruik van totaal van 2789 kcal te gaan zitten..
Ik kom dan nog erg hoog uit, want een gemiddelde vrouw verbruikt 2000 kcal per dag .
Hoe komt het dat jij daar zover boven uit komt? 2789 kcal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 8:22    
Vrouw Weeggegevens   Anita76
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Yvonne Lemmers

Reageer met quote
Ik heb het gewoon uitgerekend op die site.. (wordt volgende maand 36 en dan mag ik 2771 C eten, nog meer Verward )
Ik ben 1.86 en 97 kilo... Loop 3 keer 5 km (hardlopen) in de week en verder veel wandelen met mijn keintje en lopen op mijn werk...
Ik vond het zelf ook wel veel, als ik zo lees hier, dat iedereen over 1400 calorieen per dag praat..
Wil nog graag ruim 10 kilo afvallen..
Bedankt voor het meedenken! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 10:20    
Vrouw Weeggegevens   Wilhelmina55
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: ww

Reageer met quote
Als ik mijn BMR uitreken kom ik op 2088 en ik sport normaal minimaal 5 x per week en fiets en wandel daarnaast ook nog. Ben wel 56 en maar 170 cm maar toch... In rust verband ik 1305 kg.
Je moet wel erg veel eten om bij die 2700 Kcal te komen zeg. Pffff.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 10:28    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik heb het ook even berekend. Ik mag 2082 calorieën hebben. Ik sport nu 4 dagen in de week, daar ben ik van uit gegaan. Als ik daar dus 500/600 afhaal kom ik uit op 1482.
Heb net mijn eetmeter gegevens ingevuld over de hele dag, en dan zit ik er nog niet op, pfff. Je moet dan wel veel eten om daar op te komen.
Ik zit nu op 1381, heb alleen vanavond nog niet ingevuld. Kom 101 calorieën te kort. Eet ik nu dan te weinig?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 14:37    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik geef even antwoord in je eigen boekje hoor, dit draadje is voor algemen informatie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2012 14:44    
Vrouw Weeggegevens   MR60
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat een geweldige tips allemaal!

Voel me bij elk dipje weer gemotiveerd als ik tussen de tips ga snuffelen

THANKS

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2012 12:58    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Helemaal goed Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2012 15:26    
Onbekend Weeggegevens   asianmama
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten en veel bewegen

Reageer met quote
Coby schreef:
Hierbij wat algemene informatie, om te gebruiken als je aan je nieuwe leefstijl begint.

Ik adviseer om per dag gemiddeld 1300/1400 kcal. te eten, om in een langzaam thempo af te kunnen vallen.

Te beginnen met een gezond ontbijt, omdat dat de belangrijkste maaltijd van de dag is en je kacheltje gelijk gaat branden,verder lunch en avondeten natuurlijk.

Belangrijk is, dat je 2/3 gezonde tussendoortjes eet zoals: een bakje yoghurt, handje noten, vers fruit, tomaat, olijven of rauwkost,enz. om de hele dag je verbranding zo hoog mogelijk te houden.

Kijk ook even naar je valkuilen en dan bedoel ik,ongezonde gewoonten, die je graag zou willen veranderen in gezonde gewoonten.Iedereen kent ze wel.

Idee Hallo Coby, Bedankt voor je adviezen ik zal ze zeker toepassen. Lach Gr. Asianmama

Mijn advies is, om deze gewoonten stap voor stap aan te pakken. Neem je tijd, want een nieuwe gewoonte aanleren, duurt ongeveer 3 weken.

Verder is veel groente eten heel gezond.
Ook moet je genoeg water drinken, om de afvalstoffen af te voeren.
Denk even om de zuivel en de goeie vetten zoals: roomboter. olijfolie, vis.enz.
Wees matig met koolhydraten, omdat die in je lichaam omgezet worden in suikers en daarmee, dus eigenlijk dikmakers zijn.

Een uitgebreide info. van het voedingscentrum vind je ook nog bij:
http://www.weegclub.nl/forum/info-over-gezond-eten-t21600.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 mrt 2012 18:34    
Vrouw Weeggegevens   fladderke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik heb van mijn dieëtiste voor paar jaar terug een tabel gekregen en daar stond alles ipv met hoeveel caloriën een produkt is.. in hoeveel boterhammen het is... bv een korkett staat gelijk aan 6 boterhammen.. beetje kleuterklas idee... maar het werkt wel calorien zeggen vaak niet veel althans de hoeveelheid maar met boterhammen is het gelijk al veel realistischer

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 09 mrt 2012 14:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 36 van 58