Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Alles met mate natuurlijk, Lachen maar er is goeie keuze genoeg, die in ieder geval je op weg kan helpen, naar een gezonder eetpatroon zonder snaaien .
Ik adviseer om iedere dag, deze producten, in meerder mate te eten om je tryptofaan behoefte op pijl te krijgen en te houden en dat is niet met een stukje chocolade opgelost, als je al tegen een snaaimoment aan zit te hikken , maar pure chocolade is altijd nog beter als al die nadere dikmakers, dat wel.
Het komt er op aan, hoe je je lichaam voedt om (vr)eetbuien tegen te gaan en zelf te voorkomen.
Ik zelf maak dagelijks een keuze uit deze producten en ik voel me er prettig bij, omdat er genoeg over blijft voor de onverwachtse lekkere trek, wat binnen de leefstijl past.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 13:38    
Vrouw Weeggegevens   Jessika
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
dank je coby, dat je het hier ook nog even inzet. Kunnen we het altijd terug kijken.
Zal er aan denken en heb het opgeschreven.
zal er eens voor naar de winkel gaan om wat producten te kopen, heb niet alles in huis natuurlijk en dat hoeft ook niet, maar een beetje afwisseling is wel lekker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 16:42    
Vrouw Weeggegevens   Wilhelmina55
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: ww

Reageer met quote
Gelukkig heb ik zelden of nooit last van vreetbuien. Wel van 'hongerdagen' valt dat er ook onder? Het gevoel dat je maar niet genoeg kan krijgen zonder een half uur later weer trek te hebben? Maar dan ook ECHT trek en geen lekkere trek bedoel ik dan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 17:09    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Als je gewoon honger hebt, dan heb je in de meeste gevallen te weinig gegeten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 19:15    
Dagdeal (728x90)
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Je hebt vast gelijk. Vaak heb ik het na een intensieve dag. Ik eet dan gewoon normaal die dag erna, maar kennelijk wil mijn lijf dan meer als ik je goed begrijp. Moet ik daar dan wel aan toegeven of maar gewoon mijn puntjes eten?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 21:27    
Vrouw Weeggegevens   Sehasara

Dieet: cambridge dieet,

Reageer met quote
sinds ik clean eet met complexe koolhydraten heb ik bijna geen eetbuien meer. Ik eet dan ook netjes om de 2,5 uur. En eet voldoende (nu 1600 kcal om af te vallen) Dus voed jezelf goed met de juiste voedingsmiddelen en je eetdrang gaan echt naar beneden of verdwijnt!! Echt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 feb 2012 22:32    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nog even ter ondersteuning en voor informatie.

b]Het effect van suikers/ zoet op je lichaamb]
Als je suikers ,of eigenlijk snelle koolhydraten eet, dan reageert je lichaam hierop.
Bij inname van suiker, stijgt je bloedsuikerspiegel, wat niets anders is dan de hoeveelheid suiker in je bloed.
Je lever , die verantwoordelijk is voor het zuiveren van je bloed probeert het bloedsuikerniveau naar normale waarden te krijgen, door de suiker in het bloed om te zetten in vet.
Vandaar dat je dik wordt van suiker
Bronvermelding. Internet.

Laatst aangepast door Coby op zo 04 mrt 2012 10:38, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 mrt 2012 15:58    
 Exclusief blond Amsterdam
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Dank je, Coby. Konden we de lever maar omprogrammeren naar omzetten in gewone afvalstoffen die we weg kunnen spoelen, he? Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 mrt 2012 16:29    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nog even verder met het suikerverhaal.We halen 90 % van alle suikers uit onze voeding
Goede suikers zitten in fruit, en langzame koolhydraten.
De werking van slechte suikers op onze hersenen
Je hersenen reageren op de smaak van zoet, door veel dopamine aan te maken.
Deze stof geeft een feel good gevoel, ook suikervervangers geven hetzelfde gevoel.
Zoetigheid is erg verslavend , want als het dopamine gehalte in de hersenen weer normaal is, wil je meer.
Daardoor krijg je het gevoel dat je zoet moeteten, want je wilt je steeds goed voelen.
Krijg je de dopamine kick niet snel genoeg, dan gaat je lichaam reageren met ontwenningsverschijnselen.Je wordt onrustig en kunt nergens anders meer aan denken.
Om van deze verslaving af te komen, om je daarna echt goed te voelen zul je ten minste gedurende 3 weken je hersenen niet moeten triggeren met zoetigheid, die los van je voeding staat.
Geen schuldgevoel, niet in gewicht aankomen en een opgeruimd humeur is het resultaat.
Dit is even in het kort bestek, de werking van verkeerde suikers op onze hersenen.
Deze slechte suikers hebben ook invloed op het minder functioneren van je hart en bloedvaten op de lange termijn
Informatie: Internet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 12:49    
Vrouw Weeggegevens   Dolfijntje79
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat fijn zulke tips! Hier heb ik wat aan. Ik ben nu onder begeleiding van een dietiste maar moet van haar met maaltijdvervangers (shakes) afvallen en daarna overstappen naar gezonde voeding. Eigenlijk wil ik meteen met gezonde voeding afvallen maar dat is blijkbaar niet slim voor mij denk ik. De dietiste zal het wel weten.

Ik ben al vanaf 2 januari aan het 'shaken'. Hoop dat ik binnenkort over mag stappen naar gewone gezonde maaltijden, kan niet wachten. En is volgens mij nog een stuk goedkoper ook dan telkens van die maaltijdshakes kopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 16:42    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 35 van 58