Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Ik denk het wel en kan niets bedenken waarom dat niet zou kunnen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 dec 2011 11:29    
Vrouw Weeggegevens   grizzly
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Beetje laat. Maar ik warm mijn soya melk altijd gewoon op hoor. Ook om er brinta en of havermout mee te eten. Ik neem trouwens ook nog altijd soyamelk light.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 05 jan 2012 9:29    
Vrouw Weeggegevens   erro
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Coby schreef:
Hierbij wat algemene informatie, om te gebruiken als je aan je nieuwe leefstijl begint.

Ik adviseer om per dag gemiddeld 1300/1400 kcal. te eten, om in een langzaam thempo af te kunnen vallen.

Te beginnen met een gezond ontbijt, omdat dat de belangrijkste maaltijd van de dag is en je kacheltje gelijk gaat branden,verder lunch en avondeten natuurlijk.

Belangrijk is, dat je 2/3 gezonde tussendoortjes eet zoals: een bakje yoghurt, handje noten, vers fruit, tomaat, olijven of rauwkost,enz. om de hele dag je verbranding zo hoog mogelijk te houden.

Kijk ook even naar je valkuilen en dan bedoel ik,ongezonde gewoonten, die je graag zou willen veranderen in gezonde gewoonten.Iedereen kent ze wel.
Mijn advies is, om deze gewoonten stap voor stap aan te pakken. Neem je tijd, want een nieuwe gewoonte aanleren, duurt ongeveer 3 weken.

Verder is veel groente eten heel gezond.
Ook moet je genoeg water drinken, om de afvalstoffen af te voeren.
Denk even om de zuivel en de goeie vetten zoals: roomboter. olijfolie, vis.enz.
Wees matig met koolhydraten, omdat die in je lichaam omgezet worden in suikers en daarmee, dus eigenlijk dikmakers zijn.

Een uitgebreide info. van het voedingscentrum vind je ook nog bij:
http://www.weegclub.nl/forum/info-over-gezond-eten-t21600.html

Hoi Coby,

Bedankt voor de info. Ach ik weet het wel, maar mijn valkuil is vooral het glaasje wijn 's avonds...blijft vaak niet bij 1 glaasje en ik ga dan ook op zoek naar lekkers voor erbij.....

Gisteren was een hele slechte eetdag. Ging na het gebakje helemaal de fout in bij de nieuwjaarsreceptie. heb het avondeten ook maar overgeslagen Heel heel boos Fout, fout, fout.
Vanmorgen begonnen met een volkorenboterham met hagelslag en rauwkost meegenomen voor de lunch.

Groetjes,
Roelien

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 10 jan 2012 8:57    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Onze vetcellenen de werking ervan.
Vet bestaat uit LIPIDENen die zijn opgeslagen in onze vetcellen.
Deze LIPIDEN of LICHAAMSVETTEN leveren energie als ze omgezet worden in GLUCOSE, de zowat enige brandstof van al onze cellen.
Dat proces van omzetten, kan alleen maar plaatsvinden als er geen glucose meer in voorraad is.
Er zitten voor 1200 tot 2000 calorieen opgeslagen in onze lever en de spieren
(bijna voor een hele dag voorraad dus)
[b]Pas als de voorraad is uitgeput komen de LIPIDEN in actie en leveren ze ons energie en gaan we dus afvallen
Uittreksel uit so chicken magazine

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2012 15:31    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Miilanda
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Coby schreef:
Onze vetcellenen de werking ervan.
Vet bestaat uit LIPIDENen die zijn opgeslagen in onze vetcellen.
Deze LIPIDEN of LICHAAMSVETTEN leveren energie als ze omgezet worden in GLUCOSE, de zowat enige brandstof van al onze cellen.
Dat proces van omzetten, kan alleen maar plaatsvinden als er geen glucose meer in voorraad is.
Er zitten voor 1200 tot 2000 calorieen opgeslagen in onze lever en de spieren
(bijna voor een hele dag voorraad dus)
[b]Pas als de voorraad is uitgeput komen de LIPIDEN in actie en leveren ze ons energie en gaan we dus afvallen
Uittreksel uit so chicken magazine

Dit moet je me toch een beetje beter uitleggen. Ik ben niet zo slim. Lachen
Wat ik er uit begrijp is dat je eigenlijk zo min mogelijk/geen glucose moet innemen, zodat je vet verbrand(?)

Momenteel probeer ik op gewicht te blijven. Ik heb er hard voor gewerkt en ik ben er trots op! Ik hoef alleen nog te werken aan een strakker lichaam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2012 19:00    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Het omzetten in glucose heeft niks te maken met het innemen van glucose . Het omzetten van glucose is een proces in je lichaam, waar je geen vat op hebt.
Over het innemen van glucose ben je zelf de baas

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2012 19:05    
Vrouw Weeggegevens   Sehasara
Weegclubfan voor het leven

Dieet: cambridge dieet,

Reageer met quote
Hoeveel calorieën iemand moet eten om af te vallen is niet 1,2, 3 zomaar even aan te geven. Dit hangt af van je leeftijd, je lengte en je gewicht. Daarnaast je bewegingspatroon. Ik zelf moet 1600 kcal eten om gezond af te vallen. Zou ik 1300-1400 kcal eten op dit moment dan zou dat crashen zijn en niet gezond. Wat je wilt is je BMR berekenen (Body Metabolism Rate). Dan weet je wat je lijf in rust verbruikt. Mijn basis verbranding (met sport) is 2150 kcal. Dat is wat ik mag eten om op gewicht te blijven.

Dus lieve mensen ga niet zomaar klakkeloos aan de 1400 kcal. per dag maar reken je BMR uit en houd dat aan.

http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 feb 2012 9:32    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Die 1300/1400 kcal. is een indicatie
Uitrekenen voor iedereen persoonlijk is niet haalbaar en ook niet nodig, want niet iedereen vindt dat belangrijk genoeg om het uit te rekenen en om iedere dag kcal. te tellen.
De algemen regel voor een vrouw is , dat ze een gemiddelde van 2000 kcal.eet die je per dag nodig heeft. Wil ze echter afvallen dan gaat ze er 500 kcal onder zitten en komt ze op 1500 kcal.
Mijn ervaring met lijners is dat ze vaak te weinig gaan eten.
daarom adviseer ik om 1300/1400 als ondergrens te hanteren, want als je richting de 1000 kcal. gaat dan crash je.
Voor mezelf heb ik het ook uitgerekend en kom op 1250 uit vanwege leeftijd en niet sporten.
Die 1250 besteed ik dus alleen aan gezonde voeding (Clean Eating)
Zo zie je dat op iedere regel uitzonderingen zijn.
Ik schrijf lijners, die meer kcal als 1400 eten niet aan , omdat die voldoende voedingsstoffen binnen krijgen maar ik let voornamelijk op de lijners die te weing eten en dat zijn helaas de meesten.
Mooie discussie om lijners bewust te maken van de mogelijkheden die ieder individu heeft, voor een zo goed mogelijk resultaat. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 feb 2012 9:49    
Vrouw Weeggegevens   Sehasara

Dieet: cambridge dieet,

Reageer met quote
daar heb je wel gelijk in Coby het is idd een richtlijn. Fijn om te lezen dat jij ook clean eating aanhangt! Dat is ook my way of life inmiddels. Zoveel fijner en zoveel meer voldoening en zoveel gezonder dan dat crashdieet Cohen wat ik 2 jaar heb gedaan. Pff ben zo blij dat ik het licht heb gezien! In het afgelopen zoveel geleerd over voeding en hoe het werkt in je lichaam dat clean eating voor mij echt DE stijl is voor een gezond leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 feb 2012 10:16    
Vrouw Weeggegevens   Wilhelmina55
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: ww

Reageer met quote
Hallo Coby en alle anderen,
Ik ben vanaf begin januari bezig en ontdek nu pas dit item! Geweldige tips staan er in. Natuurlijk moet je je eigen verstand blijven gebruiken. Dat is logisch in mijn ogen. Wat voor de een werkt, kan voor de ander wel een ramp worden. Maar dat ontdek je als je er mee aan de gang gaat en de basisregels zijn volgens iedereen wel ongeveer gelijk.
Te veel vet is voor iemand goed en TE weinig eten ook niet.
Ik heb dat inmiddels dus ook ondervonden Lachen
Ik was zo'n aanhanger van 'zo min mogelijk eten en zoveel mogelijk sporten' . En ziedaar, ik kwam aan als een gek. Had de huisarts en pillen nodig om mijn stofwisseling weer op gang te krijgen.....
Die tip van het citroensap en de kaneel ga ik morgen direct invoeren! Lauw water dronk ik al 's morgens. Mag je trouwens direct daarna eten of moet je een half uurtje wachten of zo?
Maar nu is het prima in orde. Heb veel steun aan alles wat hier en in de diverse dagboekjes wordt geschreven.
Ik heb de tips die mij aanspraken gekopieerd en in een WOrd -document gezet. Zo kan ik ze steeds weer nalezen en hoef ik niet zoveel te onthouden (dagje ouder,he) Ook een tip die ik hier had gelezen....
Dank jullie wel dames!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 feb 2012 12:48    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 33 van 58