Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jodie1980
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dank je wel Kaatje, die tip ga ik zeker opvolgen, ik merk met het boodschappen dat ik tot nu toe eigenlijk altijd wel ongeveer dacht te weten wat gezond was maar eerlijk gezegt nog nooit naar een etiket gekeken heb en kom steeds meer tot het besef dat dat niet zo heel handig is. Zo dacht ik ook dat die sultanakoekjes niet zo slecht waren maar als ik nu op het etiket kijk zie ik pas hoeveel suiker er in zit!

Bedankt in ieder geval ik heb weer een hoop geleerd!!! Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 20:19    
Vrouw Weeggegevens   Ilsiii
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: meer sporten, gezonder eten

Reageer met quote
Hoi Coby,

ja dat is idd hoe ik het ook probeer aan te pakken. Alleen vind ik het lastig om te rekenen hoevel calorieen ik tijdens het avond eten eet. Mijn eten afwegen doe ik namelijk niet, eet vaak 1 bordje vol of iets minder. Maar ik weet dat ik met ontbijt, lunch en tussendoortjes vaak op de 600 a 700 kcal uitkom.

Ik kom net uit de stad, mijn broeken begonen toch een beetje los te zitten. En ja hoor, ik heb een maat kleiner! Alleen ik merk dat mijn bovenbenen nog wel wat in de weg zitten! Maar ik heb gelukkig een nieuwe broek kunnen vinden die voorlopig weer even aansluit! Lach

Zaterdag ochtend weer op de weegschaal, ik hoop dat er minimaal een halve kilo van af is, ik betwijfel het, want heb vanwege drukke werkweek maar 1 keer kunnen spinnen!

Succes dames!

Groetjes,
Ilse

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 okt 2011 20:52    
Vrouw Weeggegevens   Magda
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Karin de Zoete

Reageer met quote
Hallo Coby,

Bedankt dat je de link van dit draadje in mijn eetdagboek hebt gezet. Toch weer heel fijn om allerlei tips en wetenswaardigheden te lezen. Ik heb al 20 bladzijden doorgespit en de rest doe ik wel later.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 29 okt 2011 19:28    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Coby schreef:
Willen jullie wel in je boekjes verder schrijven, Dit topic is ,algemeen en is bedoeld om informatie te geven aan alle nieuwkomers.
Alvast bedankt hoor.
groetjesss

@coby berichten van lucia gesplits en verplaatst naar dagboek gezond eten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2011 11:38    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Smilie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hi Coby,

Bedankt voor je link met waardevolle tips.
Daar kan ik zeker wat mee voor die laatste loodjes.

En jij ook heel veel succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011 21:02    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Ik heb weer even een aanvulling voor jullie
Het gaat over voedingsmiddelen, die eetbuien voorkomen.

Advocado
Zit vol vezels en onverzadigde vetten
Pindakaas
(een theelepeltje pindakaas zit vol onverzadigde vetten)
Eieren
Eiwitten zijn een bron van v: vitamineA<D<E en K. foliumzuur, calcium,zink en omega 3 vetten.
neem gerust iedere dag een eitje.
Donkere chocolade 70 %
het bevat antioxydantenen de vetverbrandende stof theobromine, deze stof verhoogt je metalbolisme
Havermout
Het liefst met kaneel.
Bessen
rijk aan vezels, antioxydanten en vitaminen
Zalm
hoogwaardige eiwitten en gezonde vetten
Doe jezelf een plezier en voeg deze voedingsstoffen toe aan je gezonde eetpatroon.
na een paar dagen zul je zien dat je eetbuien verdwenen zijn
Nog even dit
Snelle koolhydraten zoals: brood,aardappelen,rijst en pasta's wakkeren eetbuien aan.

(Bronvermelding Peter Pellens)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 05 nov 2011 13:31    
Vrouw Weeggegevens   Chaea
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor de tips Coby Erg blij Ik heb ze genoteerd in mijn boekje.

Er zijn paar gewoontes die ik mij moet aanleren.

Het drinken van meer water, ik drink namelijk meer thee en dergeijke. (Op koffie na dan, ik lust dat wel maar drink het weinig)

Minder eten, ik kan erg veel eten, ik zit momenteel thuis tot 1 dec dan begin ik weer met werken, maar dat is alleen op donderdag avond en in het weekend, dus zit veel thuis en dan eet je ook meer dan als je fulltime werkt. Ik moet er een gewoonte van maken om meer fruit te eten dan brood, ik ben een echte brood eter.

en ik heb een gewoonte die ik moet afleren, zodra er een verpakking open is, koek, of broodbeleg, dingen die je niet lang kan bewaren zodra het open is, wil ik dat het zo snel mogelijk op is omdat je het anders weg kan gooien. Mijn man eet niet zo veel en snoept ook niet veel, en als we visite hebben gehad, gaat er een pak koek open, en als het niet op gaat kunnen we het weg gooien dat vind ik echt zo zonde dus eet ik het op en dat wil ik niet meer! >.< maar wil het ook niet weg gooien :/ misschien tips?

vraagje over dat donkere chocolade, mag je dat nou wel of niet? zo ja om hoeveel gaat het dan?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011 11:11    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Daar kun je gerust 2 blokjes van nemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011 11:14    
Vrouw Weeggegevens   Chaea
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Coby schreef:
Daar kun je gerust 2 blokjes van nemen.

ahh okay bedankt ohhh dat is dan 2blokjes per week?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011 11:45    
Vrouw Weeggegevens   WICKY
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor de goede tips, vindt het fijn te weten dat ik toch wel redelijk de goede gewoonte kant op ga. We zijn echte vleeseters maar ik probeer nu toch minimaal twee keer per week vis op tafel te zetten.

Kom zeker terug om te kijken of je nieuwe tips hebt gepost

groetjes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011 13:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 31 van 58