Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
MP53 hoeveel je "mag" is afhankelijk van je basismetabolisme en je dagelijkse energie verbruik. Je bent niet zo groot en ook niet te zwaar, je bmi is 22,4! Je schrijft in je dagboekje dat je rond de 1100 uitkomt omdat 1600 teveel is, ik weet niet waarom je dat denkt, maar beneden 1200 kcal. per dag is ongezond weinig. Daarmee pleeg je roofbouw op je lichaam.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011 21:58    
Vrouw Weeggegevens   mp53
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond

Reageer met quote
oef, dan heb ik ergens fout gelezen. Ik heb ook honger, dus neem toch toetje nog , en dan naar bed. Dank je wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011 22:04    
Vrouw Weeggegevens   Lijntje62
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
mabcdef schreef:
Ik heb sinds kort een hele lekkere salade gemaakt zelf bedacht
gemende sla soorten, allerlei verschillende rozijnen/krenten die krijg je bij a&h hele dikke daar een paar van, wat walnoten in stukjes erdoor of pijnboompitten, paar blokjes milner oud, walnootazijn, extra virgin olijflolie, zwarte peper van de molen, zeezout heerlijk laat smaken
gr, Maribel

Bedankt!!!!
Die salade ga ik ook eens maken. Walnoot is prima tegen mijn te hoge cholesterol en zo kan ik dus ook gezond én lekker bezig zijn.
Alleen die milner oud, dan moet ik mezelf trainen om het ook bij een paar blokjes te laten Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2011 7:56    
Vrouw Weeggegevens   wolkje79
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Benfit.nl

Reageer met quote
Hallo,
Ook ik ben tot de conlusie gekomen dat gezond eten de enige echt goede manier is om verantwoord mijn streefgewicht te halen en te behouden. Verward

Ik volg het online benfit.nl traject, we gaan zien of de voedinglijsten hun werk gaan doen!!

Greetz wolkje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 okt 2011 11:11    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Jola
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: GOK

Reageer met quote
Hoi Coby,

Bedankt dat je even een kijkje kwam nemen en voor de tips die jij hier omschrijft. Mocht je nog dingen zien die ik beter zou kunnen veranderen hoor ik dat graag van je.

Groetjes, Jola.

Mijn doel bereiken om onder die 90 te komen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 okt 2011 13:50    
Vrouw Weeggegevens   Jodie1980
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Even een paar vraagjes. Ik heb vandaag werkelijk dit hele topic doorgelezen, en ik kan je vertellen dat dat een hoop informatie is in 30 pagina's Erg blij
Wat ik interessant vind of nog niet wist heb ik even gekopieerd en geplakt in een word document zodat ik het op mijn computer op kan slaan.

Mijn vragen:
Ik lees dat veel mensen 's ochtends muesli eten, dit zou gezonder zijn dan cruesli, maar hoe zit het met de brinta? Als aanvulling ik gebruik altijd halfvolle melk want magere melk lust ik echt niet (vind het net water) Ik zit er over te denken namelijk om mijn ontbijt af en toe eens te vervangen door brinta.

Ik heb gisterenavond als extraatje 2 eetlepels magere naturel kwark gegeten met 3 walnoten en een beetje honing erdoor.
Mijn gedacht hierbij was dat honing gezonder is dan suiker maar ik kwam daar eigenlijk over aan het twijfelen omdat dat inderdaad een gedachte van mij is maar ik het niet zeker weet. Hopelijk hebben jullie het antwoord hier op.

Thee drink ik eerlijk gezegt niet meer omdat daar bij mij altijd een vracht suiker in moet. Omdat ik dat dus niet wil laat ik de thee staan en drink ik wel koffie met alleen halfvolle melk. Mag ik in de thee de suiker ook vervangen door honing? Of is de honing toch te ongezond.

De pure chocolade (boven de 60% cacao) is niet slecht. Raden jullie aan om hier af en toe een stukje van te eten of is het toch ook niet erg gezond voor je?

Klopt het dat het gezond is om 's ochtends citroensap in je water te doen? Ik meen daar iets van gelezen te hebben, maar weet het niet zeker meer.

Met regelmaat krijg ik 's avonds honger, om niet te gaan snaaien of snacken probeer ik dan wat gezonds te eten, zoals een cracker met philidelphia, bewust geen fruit 's avonds ivm de suikers. Nu heb ik de afgelopen dagen ook wel eens een naturel Sulanta koekje genomen. Ik lees nergens terug dat er iemand is die dat doet. Zijn deze niet zo goed als je zou denken soms??

En ik zou graag wat meer alternatieven willen voor het gezonde tussendoortje 's avonds. Ik begin het namelijk een beetje eentonig te vinden en wil wel graag wat eten om niet ongezond te gaan eten maar een beetje variatie in de tussendoortjes zou niet verkeerd zijn denk ik.

Het is een heel vragenvuur, hopelijk heeft iemand de antwoorden voor mij. Bedankt alvast!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 22 okt 2011 19:58    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Hallo, daar was ik al.geweldig dat je het topic helemaal goed doorgenomen hebt en dat je je voordeel er mee gaat doen.
1het beste ontbijt bestaat uit havermout en melk, daarna komt brinta en melk of yoghurt en dan pas komt de muesli om de hoek kijken,
Dus afwisseling met brinta is prima.
2 Het beste blijft om geen suikers toe te voegen, dus ook geen honing, maar honing is bij matig gebruik , altijd beter als geraffineerde suikers.
3Je kunt heel goed regelmatig (2/3 keer per week)pure 70/80% chocolade eten .
Het is me even ontschoten waar het met name goed voor is,ja voor een prettig gevoel, maar ik kom er wel weer op ja voor je bloeddruk!dat was het
4 ja, citroensap op de vroege morgen draagt ook bij,om je stofwisseling goed op gang te krijgen.
5Sultanas bevatten weer de nodige suikers en worden daarom door mij nooit geadviseerd, maar keuzes blijven vrij.
6Je vraagt nog om wat gezonde hapjes: rookvlees met augurk, magere ham met asperges,eitje met tomaten saus,fjord met appel en kaneel (even in de magnetron) smaakt als een gebakje
verder tonijn, zalm en olijven.
monzerella met tomaat.
Als er nog meer suggesties zijn dan graag reageren.
Groetjesss

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 okt 2011 20:19    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Jodie1980
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Coby,

Bedankt voor je snelle reactie! En geweldig dat je ook mij zo voorziet van advies. Ik reageer niet altijd even snel maar had het al wel gelezen en heb er mijn voordeel weer mee gedaan!
Ik besef dat jij en vele anderen hier gewoon meer ervaring en verstand van zaken hebben en daar kan ik weer veel van leren!
Wat betreft die Sultana's dat had ik dus echt niet gedacht he! En goed dat ik het weet dat ga ik dus zeker aanpassen.

Heb jij of iemand anders ook verstand van Zuur base???
Afgelopen zondag was ik bij een spirituele dag en daar kreeg ik mee dat ik te weinig at (geen idee wat dan) en dat ik problemen zou krijgen met afvallen op den duur omdat mijn Zuur Base uit balans is. Ik weet dat het Zuur door je lichaam aangemaakt wordt en het Base door je voeding moet komen en dat moet dan samen in balans zijn. Vroeg me af of er mensen zijn die me hier nog wat meer over kunnen vertellen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 17:00    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Moet je even googelen denk ik.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 17:06    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Jodie ga jezelf aanwennen etiketten te lezen als je boodschappen doet. In het begin ben je dan wel langer beig, maar je leert er enorm veel van!
In veel producten zit suiker en daar zijn prima alternatieven voor (zoals je eigen voorbeeld va de muesli en de cruesli - het krokante daarvan is een suikerlaagje).

Wat je ook kunt aanhouden is de stelregel: hoe minder bewerkt een product is, hoe gezonder. Hoe meer ingrediënten hoe bewerkter.
Groenten en fruit hebben geen etiket nodig. Lachen

Ik heb altijd brinta gegeten, lekker als warme pap. Ook daarin heb je verschillende varianten, kies die zonder toegevoegde suiker. Ook dextrose, fructose, glucose(stroop) zijn suiker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 19:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 30 van 58