Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   G 1972
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Coby en alle andere dames, bedankt voor de tips!
Het motiveerd mij erg als ik deze allemaal lees mmmmmmm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 aug 2011 21:22    
Vrouw Weeggegevens   flower333
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Heb me zojuist aangemeld en ga starten met afvallen. Ik had mezelf voorgenomen om stap voor stap mijn leefstijl te veranderen (stap 1: afkicken van cola light en overstappen op gezondere drankjes) en precies die tip wordt ook gegeven! Verder denk ik niet dat 1300/1400 kcal per dag voor mij gaat werken. Ik ben een vrouw, 26 jaar, 1.83m en weeg 103 kg. Ik ben nog nooit bij een diëtist geweest, maar ik denk niet dat 1400 kcal voor mijn leeftijd en lengte gezond is. Dan zou ik het echt nooit volhouden.
En die tip over koolhydraten onthoud ik!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 aug 2011 10:34    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Hey Flower,

probeer maar gewoon met hoeveel kcal je lichaam aankan.
Ik ben een vrouw, 29 jaar, 1.85 en woog 112,5. Ik redde me prima met de menu's van Sonja, terwijl die meestal onder de 1100 kcal zitten. (Al had ik dat in het begin niet helemaal door. Sinds ik dat weet ben ik van de Sonja afgestapt en eet ik nu gewoon gezond.)

Ik moet er nu echt tegen eten om met gezonde producten 1400 kcal te halen. Met chips, koeken en vette producten zit ik er zo aan, maar als ik aan de magere producten denk, moet je echt wel veel eten om 1400 kcal te halen.

Maar je moet inderdaad doen wat bij jou past, anders houd je het nooit vol.

Succes ermee! Groetjes, Kaktus

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 aug 2011 11:02    
Vrouw Weeggegevens   Oona
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hedvig wat een leuke tip, die citroen-ijsblokjes Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 aug 2011 13:52    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Graag gedaan Uitroep

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 aug 2011 17:38    
Vrouw Weeggegevens   joke-1944-wim
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi,
Coby , bedankt voor je advies.
ik zal proberen dat te volgen Idee

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 sep 2011 12:40    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Meisjes ik heb er weer eentje.
"Eet je mooi in 28 dagen"
Producten die de toets van het EFSA kunnen doorstaan(Europese Autoriteitenvoor Voedselveiligheid)
dan kom je uit bij een variatie van groenten ,fruit,vis,brood,noten,zuivel.
in de juiste hoeveelheden om je huid, haar , nagels en tanden te laten stralen.
Vitaminen en mineralen worden het beste opgenomen via je voeding, daarnaast bevat vers voedsel nog veel andere belangrijke stoffen en het geeft je een verzadigd gevoel. Het is van het grootste belang dat je alle voedingsmiddelen iedere dag probeert te eten, zo heb je boter,halvarine of margarine die vetten bevatten vitamine A enD, die je nodig hebt en een plantaardige olie die vitamine E bevat.
Ik adviseer altijd 30 % gezonde vetten aan.
Bij groenten en fruit draait alles om kleur:groen,paars,geel,oranje,rood, zorg dat je iedere dag een andere kleur groente en fruit eet.
Al die kleuren zijn er niet alleen voor de gezelligheid.
Gekleurde groenten en fruitvormen de "caroteentjes"
danken hun kleur aan een groep stoffen met de naam carotenoiden, in je lichaam wordt dit omgezet in vit A, waarvan het positieve effect op je huid is bewezen,Ook blijkt uit steeds meer onderzoeken dat carotenoiden je huid beschermen tegen zonlicht.de belangrijkste veroorzaker van rimpels.
Het stofje lycopeen die in tomaten zit is de beste.
Dus neem regelmatig een tomaat en tomatenpuree is nog beter.
De carotenoiden behoren tot de anti-oxidanten, die je lichaam beschermen tegen agressieve zuurstofmoleculen(vrije radicalen).
Een paar toppers wil ik even noemen:cranberry's bosbessen,granaatappels, spinazie,broccoli en tomatenpuree.
Het gaat steeds weer om de afwisseling van gezonde voeding om het hoogst haalbare te krijgen.
Dus iedere dag groente en fruit van verschillende kleuren, volkoren producten, vette vis, noten en magere zuivel en 1/2 liter water , goed voor je lijn en voor een mooie huid.
Suikers kun je beter zo veel mogelijk laten staan, want er komen steeds meer aanwijzingen dat het niet alleen dikmakers zijn, maar ook bijdraagt aan de veroudering van de huid.
Helaas zit suiker in bijna alles wat kant en klaar te koop is, zelfs in soepen en sauzen.
Goed op de etiketten kijken en zelf zoveel mogelijk met verse producten werken, zo krijg je extra caroteentjes binnen.
Zo dit was het voor vandaag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2011 10:57    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gezond eten met WW

Reageer met quote
Coby, heel erg bedankt.

Heb ik nog 2 vragen aan je.

Welke personenweegschap kan je het beste aanschaffen. Een die betrouwbaar is. Prijs tot ongeveer 75,-- Euro. Als het een hele goede is mag het wel meer kosten.

In citroenschil schijnt een stofje te zitten wat het vet in het gerecht afbreekt.
Weet jij daar meer vanaf?????

Alvast bedankt.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2011 13:08    
Vrouw Weeggegevens   Saar1985
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Leuk topic Coby, bedankt voor de link. Hier is veel informatie uit te halen om mijn eetpatroon aan te passen.

Klopt het dat ik ergens gelezen heb dat cruesli niet zo heel erg goed is? (ik neem altijd cruesli zonder gedroogd fruit)

Volgende week weer aan de spinazie, broccoli, tomaat en tomatenpuree. Allemaal groentes die ik ontzetend lekker vind!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011 10:24    
Vrouw Weeggegevens   Licela
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Reageer met quote
onwijs bedankt voor de tips! hier heb ik zeker iets aan! ik ga nu ook onder begeleiding van een dietiste en hopelijk in een behandeltraject via de obesitaskliniek maar dit kan mij zelf al goed helpen!

groetjes alicia

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 sep 2011 14:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 27 van 58