Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Evita
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
als ik mijn calorieën tel kom ik soms niet eens op 1000. De diëtiste heeft me jaren terug al gewaarschuwd dat ik mijn stofwisseling al geruineerd heb. Ieder extraatje zet ik om in vet. Mijn lichaam denkt dan vasthouden. Van sept tot maart heb ik drastisch geprobeerd sonja met gezond eten wat me 5 kg afvallen heeft opgeleverd!. Helaas vervolgens een maand vol verjaardagen en mijn vakantie, dus weer 2 erbij. Voor mij al heel wat want herbalife, weightwatchers etc leverde alleen + kilo's op.
In 1998 woog ik nog 60 kg!!(37 jaar), daarna ging het snel omhoog naar 75 en vervolg ieder jaar een paar kilo! naar 97!
Ik begin met 2 boterhammen met anijshagel (deel ik met de hond), tussendoor koffie, lunch 2 bruine boterhammen met kaas/jam en optimel, tussendoor fruit/crystal clear. diner: geb.aard. sla. kipfilet en activa toetje. Vervolgens koffie + sultana, crystal clear, appel en soms japanse mix of nootjes

1e doel: 92 kilo, 2e doel: 87kilo, 3e doel: 82 KILO!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 17:01    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
@L33ntje: Gezond is voor iedereen weer anders in te vullen. Wat Coby hier heeft proberen neer te zetten zijn richtlijnen, deels gebaseerd op de adviezen van het Voedingscentrum.
Natuurlijk is het beter om niet te snaaien, maar dat is nou eenmaal voor velen niet haalbaar. Dus zijn pepsils een prima kcal. arme snack en in die zin een stuk 'gezonder' dan bijv. vette chips.
Ook dat diabetici beter geen kh arm dieet zouden moeten volgen is per persoon verschillend, voor een aantal zijn de resultaten een stuk beter dan met.
Roomboter mag dan dierlijk vet zijn, daar is helemaal niets mis mee. We zijn tenslotte omnivoren en genetisch gewend aan dierlijk vet. Ik smeer het liever op mijn (kh arme) crackers dan die chemisch bewerkte margarines. Lachen
Zoveel hoofden zoveel zinnen, pik eruit wat je kunt gebruiken en laat de rest aan je voorbijgaan...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 17:36    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Bij het op de post gaan van het draadje, wens ik iedereen altijd veel lees en lijnplezier toe en vaak met de toevoeging dat ze eruit kunnen zoeken wat hun aanspreekt,(zelfredzaamheid) om zo een positieve insteek te houden. Ik vind het leuk als mensen enthousiast zijn en dat we samen met veel lijners aan zo'n draadje werken.
Het was vlotter geweest als je me even via een pbetje benaderd had met je aandachtspunten.
Er bestaat hier ook een forum onderdeel, speciaal voor diabetus.
Misschien zit je daar wel op een goed plekje en kun je die kennis delen met medelijners
groetjessss.

Laatst aangepast door Coby op di 31 mei 2011 21:00, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 18:03    
Vrouw   Pambertje
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
zal ik?

liefs
jenny
pambertje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 19:13    
Dagdeal (728x90)
Vrouw   anoniem168
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Coby schreef:

Het was vlotter geweest als je me even via een pbetje benaderd had met je aandachtspunten.

Oh, je moet het alsjeblieft echt niet verkeerd opvatten, hoor ! Ik ga er gewoon van uit dat dit draadje best wel veel gelezen wordt - maar vaak ook best wel selectief gelezen. Sommige dingen mogen dan best wat vaker aandacht krijgen, anderen moeten wellicht soms in een ander perspectief geplaatst worden. Dat schiet dan denk ik niet zo hard op als je het per pb doet ;-)

Maar verder gewoon alle lof voor dit forum / deze site. Ik heb natuurlijk nog lang niet alles kunnen lezen, en ik ben -dat schreef ik geloof ik ook al ergens - vooral beetje het type 'beste stuurlui'. Nu eerst maar eens laten zien dat ik zelf ook een beetje varen kan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 21:34    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Je had in een pbetje ,voor jezelf een persoonlijk advies kunnen vragen, in plaats van deze discussie in een algemeen draadje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2011 7:21    
Vrouw Weeggegevens   Kittycat
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bedankt voor het opsturen van deze link Coby. Ik heb er heel wat aan en zal de adviezen zeker toepassen daar ik niet gewoon wil afvallen, maar een gezonde leefstijl wil aanleren.
Ik heb eerder (een aantal jaren terug) een bepaald dieet geprobeerd ( ben de naam vergeten) en ik viel per week minimaal 3 kg af en ik vond dat natyuurlijk geweldig.
Zodra ik echter was gestopt kwamen de kilo's driedubbek terug en dat heeft me een wijze les geleerd.
Dank je voor je steun. Ik ben ervan verzekerd dat ik nu zal afvallen!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 01 jun 2011 23:09    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw   Pambertje

Reageer met quote
He lieve dames!

met de adviezen van Coby kom je een aardig eind. Zeker als je voor jezelf dus iedere keer wat nieuws toevoegd, en dat een tijdje vol houdt..

Ze geeft waardevolle tips, want van iemand van géén tussendoortjes, eet ik nu iedere keer wel tussendoortjes, en gezonde!

Dus haal eruit wat er voor je inzit liefs

jenny
pambertje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 jun 2011 10:56    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoe voorkom je een (v)eetbui 's avonds?
3 tips voor jou.
1 Veel lijners eten overdag te weinig en dan trekt je lichaam 's avonds aan de alarmbel, mijn advies zou zijn om de porties overdag te vergroten, om zo te voorkomen dat je lekkere trek krijgt.
2 Zorg voor afleiding.
Kom van de bank af en kom in beweging.
Stel jezelf voor dat je helemaal slank bent en geniet van dat gevoel.
3 Stop het onderhandelen met jezelf iedere avond opnieuw.
maak een paar duidelijke regels voor jezelf, die voor jou van toepassing kunnen zijn, hoe je 's avonds met je lekkere trek om wilt gaan en hou je er altijd aan
Als voorbeeld, kun je met jezelf afspreken om na 20 uur niets meer te eten.
Als motivatie zou ik willen zeggen:"Geef nooit op"

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 13:04    
Vrouw Weeggegevens   MitsukiShiroi
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Dank je Coby voor deze geweldige tips Lach ben net zelf begonnen en ga mijn dagboekje goed bijhouden!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2011 17:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 24 van 58