Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Het is een indicatie om er doel over te krijgen wat voor kcal aantallen of de verschillende voedingsmiddelen vertegenwoordigen.
Ze pretenderen denk ik niet, dat ze alle gegevens paraat hebben, het gaat om de grootste gemene deler.
Ik denk dat je misschien zelf te hoge verwachtingen hebt.
Zie het als een hulpmiddel niks meer en niks minder.
Groetjesss

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 mei 2011 19:45    
Vrouw Weeggegevens   Miriam B
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bioresonantie

Reageer met quote
Heb er zelf geen hoge verwachtingen van...geloof er zelf zowiezo niet. Geen mens is hetzelfde.
Maar als ik hier zo lees denk ik af en toe dat andere zich er heel erg in vast bijten.
Dat vind ik gewoon jammer.
Maar jij hebt het antwoord gegeven dat ik had verwacht dus hoop eigenlijk dat ik andere mensen de ogen hiermee heb geopend.
Bijt je niet vast in al die meters!!!
Kijk zelf waar je je goed bij voelt!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 mei 2011 20:42    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Bolletje schreef:
Ik volg het EGA dieet.
ik eet wat ik moet eten plus extra groente tussen de middag etc.
toch heb ik het idee dat ik veel te veel eet.
ook heb ik moeite de verplichte vetten te eten. (psychisch)
ik kan het wel eten, maar mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen.
Ik heb beslist geen honger gevoel.
Wel val ik nu al vier weken op een rij af.
Zijn die zogenaamde verplichte vetten echt zo belangrijk?

Niet alle vitamines zijn oplosbaar in water, A, D, E en K worden alleen opgenomen via vet. Als je dus supermager eet zul je deze voedingsstoffen tekort gaan komen. Vet is bovendien nodig voor allerlei lichaamsprocessen. Als het je interesseert lees dan eens dit artikel:
http://www.biochip.be/magazine/dieet-voeding/vet.htm

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 15 mei 2011 21:32    
Vrouw   Pambertje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
He Karin...
Volgens mij een nieuwe avatar? Een leuke!

liefs
jenny
pambertje.LachLach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 mei 2011 15:16    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   B160

Dieet: Ega

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
Bolletje schreef:
Ik volg het EGA dieet.
ik eet wat ik moet eten plus extra groente tussen de middag etc.
toch heb ik het idee dat ik veel te veel eet.
ook heb ik moeite de verplichte vetten te eten. (psychisch)
ik kan het wel eten, maar mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen.
Ik heb beslist geen honger gevoel.
Wel val ik nu al vier weken op een rij af.
Zijn die zogenaamde verplichte vetten echt zo belangrijk?

Niet alle vitamines zijn oplosbaar in water, A, D, E en K worden alleen opgenomen via vet. Als je dus supermager eet zul je deze voedingsstoffen tekort gaan komen. Vet is bovendien nodig voor allerlei lichaamsprocessen. Als het je interesseert lees dan eens dit artikel:
http://www.biochip.be/magazine/dieet-voeding/vet.htm

Dank je wel voor je link.
Het is mij nu allemaal een stuk duidelijker waarom ik de vetten toch moet nemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2011 17:01    
Vrouw Weeggegevens   Jet Cloud9
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hey Coby,

Bedankt voor je tips. Na een paar weken van shakes en dagelijks 800 calorieen toch overgestapt naar 'gezond eten'. Mijn lichaam ging vasten geloof ik want ik viel nauwelijks nog af.
Toch maar proberen de kachel op te stoken!
Nu nog de koolhydraten gaan laten....

Groetjes!

Never give up on something that you can't go a day without thinking about.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011 19:38    
Vrouw Weeggegevens   Jet Cloud9
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi hoi!

Dank je wel voor je reactie in mijn dagboekje!
Ik was al begonnen met steviger ontbijten! Tips zijn erg welkom want ik ben na allerlei lijnprojecten een beetje de weg kwijt!

Heel fijn weekend!

Never give up on something that you can't go a day without thinking about.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: vr 27 mei 2011 20:35    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw   anoniem168
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Even het eerste berichtje in deze draad gelezen, en daar ben ik toch wel van geschrokken. 1300/1400 calorieën per dag ?? Dat is een crash-dieet ! leuk voor een snelle start, maar natuurlijk allerminst thuishorend in de categorie 'gezond'.

Ik mag trouwens ook niet eens zo weinig eten in verband met mijn bloedsuiker. En ik ben er van overtuigd- ook al door eerdere ervaringen met afvallen - dat 2000 calorieën (een normale hoeveelheid voor een actieve vrouw) voor iemand die minimaal het dubbele gewend is weg te werken al een hele zware dobber is. En ook voldoende om de kilo's er redelijk snel af te zien vliegen, zeker in combinatie met meer bewegen.

Ik hou het dus voorlopig toch maar even op normaal eten, normale porties, gezondere tussendoortjes en heel misschien wat kalm aan met de koolhydraten. Vooral snelle koolhydraten (witmeel, witbrood, witte pasta) komen al een tijdje nauwelijks meer voor op mijn menu.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 15:34    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Het is een gemiddelde van 1300/1400 kcal hoor. je mag zelf besluiten om er meer te eten.De meeste lijners die binnen komen eten minder is de ervaring.We moeten de meeste lijners adviseren om meer te gaan eten en minimaal 1300/1400 kcal gebruiken per dag.
Met dagelijks 1000 kcal crash je en dan krijg je ook niet meer voldoende voedingsstoffen binnen, dan heet het ook een dieet.
Mensen die sporten weten van zichzelf wel dat ze meer kunnen eten, maar doen dat vaak niet.
Lijners met een medische achtergrond weten ook wel wat ze moeten eten, net als jij.
Ik heb m'n kcal uit laten rekenen door een voedingsdeskundige van de gezonde lifestyl club en ik kom, zonder sporten op 1224 kcal.gezonde voeding.
Doordat je ongeveer 10/20% van je voeding niet meerekend is statistisch bewezen,kom ik dan op een mooi gemiddelde uit om af te vallen.
Ga ik sporten dan vraagt m'n lichaam uit zichzelf wel om meer.
Het zijn hier geen bindende adviezen hoor, ieder kan doen en laten wat hij of zij zelf wil doen of laten.
Hoe vind je anders het draadje?nog wat bruikbare tips voor jou?
Groetjes van Coby

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 16:12    
Vrouw   anoniem168
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het hele draadje ben ik nog aan het doorlezen, maar ik blijf toch best verontrustende dingen zien (sorry als ik een beetje vervelend ben).

1300/1400 calorieën blijf ik geen gemiddelde vinden maar een absoluut minimum, (voor iemand met 0,0 lichaamsbeweging) en nogmaals, ik heb er alsnog mijn vraagtekens bij of dat gezond is.

Roomboter bij de goede vetten ? Kan hoor, maar ik heb altijd geleerd dat dat - ondanks de vitamine A en D wel dierlijke verzadigde vetten zijn, en dat dieetmargarine toch een betere optie is. Hoewel het ook hier de hoeveelheid zal zijn die telt.

Watervergiftiging bij drie liter ? Welnee, gelukkig niet. (Dan lag ik al HEEL lang madeliefjes naar boven te drukken). Pas bij zes liter zonder tussendoor te eten heb je een dodelijke dosis binnen. Vooral omdat dan de suiker- en zoutbalans in je bloed zo ernstig verstoord wordt dat je er aan kunt bezwijken. Letterlijk. Zolang je tussendoor genoeg suikers en zouten binnenkrijgt, ga je zelfs van zes liter water niet dood hoor. Je moet het alleen maar weg kunnen krijgen.....

Zoute stengels / pepsils een gezond tussendoortje ? Volgens mij zit daar helemaal NIETS gezonds in, zijn het ook nog eens snelle koolhydraten en houden ze de graas-gewoonte in stand. Net als Japanse mix (ook te zout en daardoor verslavend) voor veel mensen). Meer een soort alternatieven voor als je echt per se moet, maar er zijn vele malen betere. Waarvan eens een keertje NIET grazen / je maag laten krimpen (!) veruit de beste is.

Het verhaal over het bruine brood dat in de regel gewoon gekleurd wit is en niets met gezond volkorenbrood of langzame koolhydraten te maken heeft klopt, ondanks tegenstribbelingen, helemaal als een bus en kan niet vaak genoeg herhaald worden omdat veel mensen dat helemaal niet weten.

In 23 pagina's zijn dat eigenlijk de enige dingen die me zo op het oog opvallen. Dus al met al helemaal geen slechte score ;-)
Tips voor mij ? Neuh, ik ken ze allemaal wel ; typisch gevalletje 'beste stuurlui'. Wel kijk ik nu meer vanuit de diabetes-hoek (ook hoe je dat zou kunnen voorkómen) dan vroeger, omdat dat voor mij ook nieuw is. Zo hoor je veel te weinig dat diabetici beter GEEN koolhydraat-arm (loos) dieet kunnen volgen, omdat dat voor een diabeet (helaas) te eiwitrijk is. Dus koolhydraten moet, maar wél de goeie (langzame). Ook als je (nog) geen diabetes hebt, eigenlijk.

Wel mis ik één HEEL belangrijk ding in dit lifestyle-draadje, en dat is dat eten ook gewoon genot is, en dat genieten HEEL gezond is. Net als af en toe een beetje zondigen, of zorgen dat minstens één maaltijd per dag écht lekker is, zelfs als die niet 100 % verantwoord zou zijn. Want met genieten hou je niet alleen je dieet, maar ook je leven en stuk langer vol !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 31 mei 2011 16:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 23 van 58