Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   nirakik
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
bedankt voor je reactie bij mijn dagboek.
ik heb zeker wat aan deze informatie.
op het moment voelt het wel als een heleboel info tegelijk, maar dat is niet erg ik kan het altijd nog een keer na lezen nu ik weet waar het staat.
ook de tip eten voor meerdere dagen in huis halen vind ik fijn.
twee vliegen in 1 klap je staat niet iedere dag te draaien in de winkel wat moet ik nu weer eten en je weet van te voren waar je aan toe bent.

dus nogmaals bedankt voor de tips en ik ga er zeker wat mee doen

groetjes nirakik

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 14:37    
Vrouw   Pambertje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
He die coby!

Vanmiddag de tijd gehad..helemaal bijgelezen..
Mooi 2 weken de tijd na morgen om me erin te gaan verdiepen en een schema van eten op te zetten..

Quote:
Voor mensen die wel op hun zout-inname moeten letten (hoge bloeddruk, nierproblemen) zijn er van Kesbeke natriumarme augurken en zilveruitjes te koop.

Klopt, bij ons in de winkel (supermarkt Jumbo) in het vak bij zonnatura producten:-) toevallig bekeken vandaag...

Ga eens na de voedingscentrum site, en daar vanaf vrijdag eens alles op schrijven wat ik eet, en al bewuster eet.
Want Coby..je hebt het weer eens mooi alles omschreven..

Heb via een link, die hier werd gegeven mijn gewicht en lengte eens ingevoerd, en ik weet dat er wat af mag, maar nu weet ik dat ik daar 18 weken over kan doen...(met redelijk sporten..

Kortom..we gaan aan de slag!

Dikke knuffel,Coby!

Liefs
jenny
pambertje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 15:02    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Ik adviseer om voor jezelf op te schrijven welke informatie of je aanspreekt. Even een kleine aantekening maken en je hoeft niets onthouden. Ik volg zelf webenars via internet en dan schrijf ik altijd mee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 15:02    
Vrouw   Pambertje

Reageer met quote
He die Coby...

Aangezien ik vanaf morgenmiddag dus vrij ben, en eens voor mijn eigen gezondheid kan kiezen..

schrijf ik het mooi voor je op..

Wat me het meest bij je aanspreekt, is dat je gewoon voldoende kan eten. Luna bracht me al op het idee, dat ik te weinig at. Dat is ook zo.
Ik begin vaak met schaaltje yoghurt, afgelopen dinsdag bijv. maar dan in de middag niets gegeten, gewoon lekker doorgegaan op het werk, amber opgehaald, thuis gekomen, candy bar. avondeten 3 kleine pannenkoekjes, kortom..hang naar koolhydraten wordt dan groter..

Doordat ik 2 weken vrij ben, wil ik gewoon bijtijds op staan, en beginnen met havermoutpap. Dit wil ik doorzetten, zodat ik er dat in heb, voordat ik eigenlijk moet gaan werken.
Ook wil ik dan het effect zien, of ik in de ochtend zin in zoetigheid/trek krijg.

Als tussendoortje wil ik dan fruit pakken (dit kan op het werk ook heel makkelijk.)
thuis wil ik dan volkoren brood eten, 3 sneetjes, met mager beleg en thee.

Avondeten, wil ik dan zo gezond mogelijk gaan hebben, hoewel die opgave nogal moeilijk wordt..wat een boer niet kent, dat eet ie niet..en meneer wil altijd ook vaak hetzelfde..maar daar kan ik voor mezelf dus veel winst mee behalen..

Ook wil ik bekijken op mijn gemak, wat voor sport ik verder er bij wil gaan doen. Loop nu 1 keer de noorderplas rond met collegaatje, maar dat is een uurtje gewoon lopen.
Wil iets actievers erbij hebben..

aangezien het schoolvervoer voor amber straks ook weer geregeld is na de meivakantie, is het straks weer gewoon in de ochtend werken, middag vrij en avond vrij, dus tijd over om mezelf eens in de kijkert te zetten:-)

Liefs
jenny
pambertje.

het water drinken toevoegen wordt het lastigste pakket, maar daar wil ik ook echt iets toedoen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 15:09    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   tuinie
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ik had nog een vraagje:

Heb bij meerdere dieeten en afslankboeken gelezen dat het goed voor je is om smorgens een lauw glas water te drinken, maar waarom? En waarom niet gewoon koud water?

Groetjes
Tuinie

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011 22:26    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Lauw water drinkt vele malen beter weg en water voert de afvalstoffen af die tijdens de verbranding vrijkomen.
Als je suikers gaat afbouwen, dan moet je lichaam ontgiften, door voldoende water te drinken breng je dat proces mede op gang.
Verder is het heel goed voor je stoelgang.
En natuurlijk adviseren we water i.p.v. andere slechtere dranken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 7:32    
Vrouw   Pambertje

Reageer met quote
He die Coby..

Vandaag start 1 gemaakt..

glas citroensap met lauw water (halve citroen vers uitgeperst,lauw water ) op nuchtere maag.

Daarna glas water met thyrax (20 minuten later.)

een half uur later ontbijt:
250 ml. magere melk warm gemaakt , 5 eetlepels havermout, 1 eetlepel honing..

Hoeveel havermout/melk is de beste verhouding, want deze was nogal dun:-)Lach mag dus wat dikker worden!

Voor vanmiddag:
2 volkoren boterhammen: 1 met kaas, 1 met runderrookvlees l.g.
1 thee.

tussendoor 2 thee.

avondeten: witlof, vlees, (geen aardappelen, of juist wel?
misschien anders 1).

water om 7 uur,
1 liter.

Dikke knuffel!

liefs
jenny
pambertje..

oja..: fruit: 1 pruim, 1 vers geperst sinaasappelsap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 8:52    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Dit draadje ""Leefstijl""
is bedoeld als informatie draadje voor nieuwe lijners en niet als dagboekje Pambertje.
Je kunt beter een nieuw boekje aanmaken bij"Gezond eten"
Zie je daar graag.
Groetjessss

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 12:54    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje

Reageer met quote
Coby schreef:
Lauw water drinkt vele malen beter weg

En dat kan dus verschillen per persoon! Lachen
Ik ga kokhalzen van lauw water, geef mij maar gewoon een lekker glas koud water smullen !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011 18:35    
Vrouw   Pambertje

Reageer met quote
He die Coby..

doe ik !Lach Had hem ook al in mijn boekje zelf gezet, gewoon bij pambertje..Daar staat dag 2 ook!
Want dacht het al wel...
LachLachLachLach

Dikke knuffel!

Liefs
jenny
pambertje.

Wel aardappels of geen, bij zo'n menuutje? dat was eigenlijk de hamvraag..Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 apr 2011 16:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 21 van 58