Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Jullie mogen gerust augurken eten hoor, ze hebben een hoog natrium gehalte en geen goedingswaarde, maar verder is er niks mis mee.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 23 apr 2011 21:00    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Voor mensen die wel op hun zout-inname moeten letten (hoge bloeddruk, nierproblemen) zijn er van Kesbeke natriumarme augurken en zilveruitjes te koop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2011 7:43    
Vrouw Weeggegevens   Kaktus

Reageer met quote
He wat vervelend, die vind ik ook nog eens het allerlekkerste. smullen
Alleen zijn ze wat duurder dan het eigen merk, daarom kocht ik ze heel zelden... Nu een goede reden om ze wel te kopen!

Zie niet op tegen wat je nog moet, maar wees trots op wat je al hebt bereikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 apr 2011 8:35    
Vrouw   Pambertje

Reageer met quote
He lieve coby...

Kom je vanaf nu ook hier even volgen:-)

moet gaan lukken samen!

liefs
jenny
pambertje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 apr 2011 10:13    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Inwe
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi, ik heb een vraagje.. Ik studeer en dan is het wel handig om tussendoor iets van een koekje mee te nemen. Ik vroeg me af welke koekjes (sultana ofzo?) wel kunnen en welke ik beter kan vermijden?

Kirsten's foto's
Eetdagboekje van Kirsten(Inwe)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 10:49    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Beter geen koekjes, maar fruit of een eitje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 10:55    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
De eerste stap om het onzichtbare, zichtbaar te maken, is het stellen van een doel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 10:56    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   MiriamW
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Calorie tellen

Reageer met quote
Hoi Inwe,

Natuurlijk heeft Coby helemaal gelijk en is het eten van fruit veel verstandiger.
Maar afvallen is anders gaan leven en om nou nooit meer koek te eten... Huil huil

Ik ben nu bijna een jaar geleden begonnen en heb al die tijd ongeveer 1500 calorieen per dag gegeten met eten dat ik altijd al at (alleen minder).
Mijn tussendoortjes zijn twee maal daags rond de 100- 150 calorieen en bestaan soms uit fruit.

Maar mijn maag vult het best (en het prettigst) met bijvoorbeeld chocolade- rijstwafels van Snack- a- jacks (60 cal/ st), sultana (nu ook per twee koekjes verpakt, precies 100 cal) of ontbijtkoek met krenten en honing (ook per stuk verpakt, merk is me even ontschoten, 125 cal per plakje). Lachen
Kijk gewoon eens rond bij de winkel. Sommige schoolkoekjes zijn echte calorie- bommen, maar er zijn ook heerlijke koekjes bij die precies rond de 100 calorieen uitkomen.
Eierkoeken (daar zijn ze weer) beschouw ik ook als een tractatie (net cake), maar een bakje magere vruchtenkwark of yoghurt (lastig mee te nemen naar college) is ook heerlijk.

Natuurlijk is het belangrijk om te kijken naar koolhydraten, vetten, noem maar op, maar als je minder opneemt dan verbruikt, blijft bewegen (of gaat sporten) gaat het gewicht echt omlaag. En dan is het wel goed en lang vol te houden als je dicht bij je gewone leefstijl blijft.

Veel succes!

Miriam

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 11:26    
Vrouw Weeggegevens   Inwe
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Miriam,

Bedankt voor de handige tips, ik ga zeker even in de winkel kijken! natuurlijk blijf ik ook fruit eten en ik doe aan team sport, waardoor in 2 x in de week train en meestal ook nog een wedstrijd heb. Dus met bewegen komt het ook wel goed. Ik merk gewoon dat als ik mezelf niet af en toe mag trakteren, dat ik naar al het mogelijke zoete troep ga grijpen... Dus vandaar dat ik ook eens dit soort tussendoortjes nodig heb. Lach

Kirsten's foto's
Eetdagboekje van Kirsten(Inwe)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 11:58    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Als je van 1500 kcal. uit gaat, dan mag je heus wel eens een koekje, maar veel lijners komen daar lang niet aan toe en willen snel afvallen. Als ze dan ook nog loze kcal. gaan eten dan zitten ze soms maar op 1000 gezonde kcal per dag en dan krijgt je lichaam niet voldoende gezonde voeding binnen.Dus kijk tijdens het lijnen eerst, wat en hoe je wilt eten en zorg eerst voor voldoende gezonde kcal., hou je kcal. over dan kun je een koekje eten.
Want toch blijft het idee dat zoet iets te maken heeft met lekker, terwijl er veel meer lekkere dingen te bedenken zijn, het is meer een gewoonte in je denkpatroon geworden.
Ik probeer dat wel eens te doorbreken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2011 12:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 20 van 58