Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Onbekend Weeggegevens   Chananja
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Nog weer even een vraagje van mij: hoe bereken je de verhouding van je voeding tussen vetten, koolhydraten en eiwitten bestaat?
Moet je dan bekijken hoeveel procent van de kcal die je binnenkrijgt daaruit komen? Of hoeveel gram het is? Want ik vul altijd de Eetmeter in, dus ik weet wel hoeveel gr koolhydraten ik bijvoorbeeld binnenkrijg, maar wat kan ik daar precies mee? En wat was ook alweer de ideale verhouding?

Mijn Eetdagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 apr 2011 14:07    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
De ideale verhouding is 30% eiwitten, 30 % gezonde vetten en 40 % langzame koolhydraten.
Als je b.v 1000 kcal per dag eet., dan bestaat dat uit 300 kcal eiwitten, 300 kcal. gezonde vetten en 400 kcal koolhydraten.
Het is heel moeilijk om aan het goede persentage eiwitten per dag te komen. Ik zelf maak shakes van proteine eiwitten.
Zijn er nog vragen, dan hoor ik het graag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 apr 2011 17:28    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Nog even een tip, Vers gedroogd fruit, b.v dadels, pruimen , krenten, rozijnen enz. bestaan helaas uit te veel aan suikers, dus die kun je beter vermijden als je aan het lijnen bent

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 apr 2011 17:34    
Vrouw Weeggegevens   Didi3691
Weegclubfan voor het leven

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
O, dat is wel jammer. Er zit daar wel het een en ander van in mijn muesli.

Geweldig al je tips, wordt mij steeds bewuster van alles.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 apr 2011 19:59    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Maar gedroogde zuidvruchten mogen dan veel suiker bevatten, ze zijn wel heel gezond hoor! Ze bevatten namelijk heel veel vezels, vitaminen en mineralen. Door die vezels stimuleren ze een goede darmwerking (vooral gedroogde vijgen, pruimen en abrikozen) en uit onderzoek is gebleken dat ze de kans op hart- en vaatziekten verkleinen (gedroogde abrikozen hebben een gunstig effect op de bloeddruk). Dus zijn ze niet eens zo gek als tussendoortje vergeleken met een reep chocola of zak chips!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 apr 2011 20:45    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Natuurlijk zijn ze gezond, maar als je echt gezond wilt eten tijdens het lijnen, worden ze afgeraden. Het is even een indicatie en bewustwording wat er b.v in tutti frutti, aan kcal en suikers zit.
Verder blijft een ieder vrij om te doen.
Ik kocht regelmatig van die hele grote vijgen op de markt, ze zijn overheerlijk, maar bevatten te veel suikers voor mij momenteel.
Het nadeel is groter als het voordeel.
Ik heb de vraag tijdens een webinar gesteld aan Inge van Hasselen.
Die is trouwens ook heel terughoudend met vers fruit.
Het liefst moet je vers fruit in de ochtend of vroege middag eten en niet meer als 2 stuks per dag, ook al vanwege de suikers.
Als er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 apr 2011 8:00    
Vrouw Weeggegevens   A1967
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Toch nog even een vraagje over op gewicht blijven door voorzichtig weer meer calorieën te gebruiken. Op welke manier doe ik dat? Meer aardappels, meer boterhammen, vetter beleg, af en toe is zondigen met koekje, snoepje, snack ? Ik weet het nl niet zo goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 apr 2011 15:32    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Meer gezonde kcal. Dus b;v iets meer aardappelen of brood(koolhysraten), vaker een handje noten (gezonde vetten), regelmatig een eitje en een bakje yoghurt extra(eiwitten).
En dan kun je op z'n tijd best gecontroleerd iets snoepen, Maar trap niet in de valkuil om je oude leefstijl weer op te pakken, want dan ga je de mist in en dat wil je niet.
Het kan na een jaar alsnog mis gaan, omdat je weer in oude patronen terug valt, dus blijf opletten, zodat je helemaal tevreden met je nieuwe leefstijl kunt zijn.
Succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 apr 2011 19:40    
Vrouw Weeggegevens   A1967
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ok, dankjewel. Maar ik begrijp hier uit dat ik even goed de magere varianten er in moet houden, zoals mag yoghurt en h.v melk. Anders krijg ik natuurlijk teveel vetten binnen als ik dit ga vervangen voor volle producten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 apr 2011 20:06    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Juist , je moet voor altijd de gezonde producten blijven eten en niet weer overgaan op volvette producten en snelle koolhydraten. Er blijft genoeg keuze over hoor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 apr 2011 8:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 18 van 58