Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Waggie
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo,

Er wordt overal gezegd dat je 1,5 tot 2 liter per dag moet drinken. Is het eigenlijk erg als je meer drinkt? Ik drink vaak wat melk of optimel en de rest van de dag water of thee(zonder suiker) en soms een beetje crystal clear.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes Waggie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 21 mrt 2011 21:05    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Als je dat altijd gedaan hebt, is er niets aan de hand hoor.
Ik adviseer om tenminste 1,5 liter te drinken, veel lijners hebben daar zelfs al moeite mee.
Het zijn richtlijnen.
Ik zit zelf bij een lifestyle club waar ze tenminste 2 liter adviseren, dus dat houdt in dat je wel meer mag drinken. Ik heb wel eens van een watervergiftiging gehoord, bij gebruik van 4 liter dan normaal gesproken komt niemand daar aan toe.
Blijf een beetje in de buurt van de 2/3 liter zweven.
Groetjessss.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 mrt 2011 9:45    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Coby schreef:
Ik heb wel eens van een watervergiftiging gehoord, bij gebruik van 4 liter dan normaal gesproken komt niemand daar aan toe.

Ik kom daar in de zomer makkelijk aan en ben hier op de weegclub wel gewaarschuwd voor watervergiftiging.
Waar het dan om gaat, is dat je meer dan 3 liter puur water op een dag drinkt. Water bevat bepaalde mineralen, waar je lichaam boven een bepaalde hoeveelheid geen weg meer mee weet.
Door het water te koken of op een andere manier te bewerken, verdwijnt een gedeelte van die mineralen. Door dus kraanwater met gekookt water te combineren, loop je verder geen risico's.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 mrt 2011 10:17    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Helemaal compleet.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 22 mrt 2011 10:19    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Marjean
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Mijn huisarts vindt 1300/1400 kcal per dag dus een crashdieet en erg ongezond. In mijn geval dan, want met fors overgewicht heb je een andere energiebehoefte. Ik doe het dus al twee weken helemaal fout.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 mrt 2011 8:25    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik kom nog even terug op het drinken van 2 liter per dag.
Bij voorkeur kan dit bestaan uit water en groene thee.
Alle andere frisdranken en smoothy,s zijn af te raden, omdat ze allemaal veel suikers bevatten, ook de light versies.
Wat wel heel gezond is, zijn de zelfgemaakte groenten sappen, maar daar hoor je maar weinig mensen over en is niet olom geliefd.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 mrt 2011 9:00    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Mirjean, in jou geval moet je het gemiddelde van 1300/1400 kcal.optrekken.Goed dat het voor je berekend is.
We zullen er meer, individuele aandacht, aan besteden als we te maken krijgen met redelijk veel overgewicht.
Ik weet niet hoe je voorheen gegeten hebt, maar als dat al boven het gemiddelde van 2000kcal lag, dan kun je je nieuwe weg inslaan.
Veel succes.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 mrt 2011 9:14    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   grizzly
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten en bewegen

Reageer met quote
Hoi Marjean,

Kijk eens op deze site om een idee te krijgen hoeveel calorien tot je te nemen en af te vallen. http://www.caloriecalculator.nl/afvallen-caloriebehoefte/

Bij 1300 kalorien per dag zou ik omvallen. Op het moment zou ik er zelfs zo'n 1800 per dag mogen hebben en nog afvallen. Ik hoop dat je er iets mee kan. Succes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 mrt 2011 9:55    
Vrouw Weeggegevens   Marielle1613
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi,

ik zit zelf gemiddeld tussen de 1000 en 1200 ckal per dag, bereken dit met de calorie checker van voedingscentrum.nl
Werkt bij mij erg goed als ik me er aan hou Schaam Schaam ben nu al vanaf 15 augautus 2010 bezig en was ruim 20 kilo kwijt en nu helaas maar weer 17.....
Maar we gaan weer de goede kant op!! Erg blij Vorige week 1,4 kilo afgevallen dussss we gaan weer lekker...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 23 mrt 2011 10:34    
Vrouw Weeggegevens   A1967
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik heb een vraagje. Ik zit bijna op mijn streefgewicht. Maar hoe ga ik dat gewicht vasthouden? Als ik het zelfde blijf eten als ik nu doe ga ik nog meer afvallen. 1 a 2 kilo is geen ramp maar wordt dit meer dan kom ik met ondergewicht te kampen. Ga ik meer eten dan is er kans dat ik weer aan ga komen. Wat zijn hier de richtlijnen voor? Ik vind dit nog moeilijker als afvallen Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 27 mrt 2011 11:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 16 van 58