Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Nee, Thessa ik kan je niet helpen, want je bent te jong om aan dit forum deel te nemen.
Lees de informatie even door, daar staat dat je 18 jaar moet zijn.
groet van Coby

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 20:17    
Vrouw Weeggegevens   marga th
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo Coby

Nog bedankt voor de uitleg over kaneel, en de andere voedingsmiddelen voor een snellere verbranding.

Daar zal ik zeker aan denken voordat ik ga koken Erg blij

De appel met kaneel smaakt prima, dit recept had ik al van mijn zusje doorgekregen die al een tijdje meeloopt bij de weegclub.

groetjes en nog een fijne avond
marga
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2011 20:13    
Vrouw Weeggegevens   tilly
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
hallo coby bedankt voor je berichtje ik heb er heel veel aan groetjes tilly
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 25 jan 2011 15:32    
Vrouw Weeggegevens   Yale
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat raak ik toch verschrikkelijk gemotiveerd van dit Forum! Dit draadje doet me ook weer heel erg goed ik lees alles met plezier sla bepaalde dingen op en probeer er zoveel mogelijk van te leren! Super.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 27 jan 2011 13:09    
Dagdeal (728x90)
Onbekend Weeggegevens   Chananja
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Lees hier net de berichtjes over kaneel en de goede werking daarvan en dat riep de vraag bij mij op of het wel zoden aan de dijk zet bij zoiets als kaneel, wat je maar in kleine hoeveelheden gebruikt. Want vaak is het zo dat producten een positieve of juist negatieve eigenschap hebben, maar door de hoeveelheid waarin we ze gebruiken, is dat eigenlijk niet relevant (bijvoorbeeld de 'vervuilde' pangasius die laatst in het nieuws was)? Het is niet bedoeld als kritiek, maar een oprecht geinteresseerde vraag.

Mijn Eetdagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 16:44    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Als je iedere dag van alles wat gezond is, iets eet,in de juiste hoeveelheden, dan wordt het samen gezonde voeding.
Ik ben voorstander van "clean eating" maar dat voert hier voor het forum te ver, dat snap je wel.
Ongeacht de positieve werking van kaneel, is het ook nog eens erg lekker.
Ik ga altijd uit van het beste en andere mensen kiezen een andere manier.
Ik zou zeggen, wat houd je tegen om je mening hier neer te zetten. Vele handen maken licht werk en dit is een informatie draadje geworden.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 19:08    
Vrouw Weeggegevens   Linda89
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Heel fijn dat hier 'zomaar' heel veel tips op een rijtje staan!
Nu had ik eigenlijk nog een vraagje. Hoe moet je eten als je een dagje hebt uitgeslapen? Als je dus bijvoorbeeld pas voor de lunch uit bed komt. Dan heb je t ontbijt eigenlijk al overgeslagen. Moet je dan net zo veel 'energie' en bouwstoffen binnenkrijgen als normaal, dus de rest van de dag meer eten of alleen wat je voor de middag en avond nodig hebt?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 17:57    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Als je lekker uitslaapt, dan hoef je je ontbijt niet in te halen hoor.
Wij eten zondags, ook maar 2 keer . brunch en avondmaaltijd.
Wel neem ik geregeld een gezond tussendoortje.
Veel lijnplezier.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 18:38    
Onbekend Weeggegevens   Chananja
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hey Coby,

Bedankt voor je reacties in mijn dagboekje. Bij dezen wil ik je even bedanken voor de nuttige tips die je me de afgelopen tijd hebt gegeven. Zo ben ik door wat ik hier op het forum heb gelezen over suiker daar veel kritischer op geworden. Ik was bijvoorbeeld echt gek op appelmoes, maar dat was ook iets waarvan ik het heel lastig vond om me aan mijn voorgenomen hoeveelheid te houden. Door wat ik op het forum las, dacht ik dat het misschien met de suiker in appelmoes te maken zou kunnen hebben en toen heb ik het rigoureus geschrapt. Gisteren heb ik na een paar weken weer een hapje geproefd (mijn man eet het wel, dus we hebben het altijd in huis) en ik vond het eigenlijk maar chemisch smaken en lang zo lekker niet meer! Hetzelfde verhaal met vruchtenyoghurt, was ik ook gek op, maar vond ik ook heel moeilijk om niet te veel van te nemen/van te blijven eten. Vervangen door combinaties van fruit, yoghurt en kwark en ik mis het helemaal niet meer. Aanvankelijk stond ik een beetje sceptisch tegenover de kritische houding hier tov van producten met veel suiker, maar wil even laten weten dat ik er dus toch erg veel aan heb gehad, bedankt voor de tips!

Daarnaast heb ik ook nog een vraag aan je. Als ik net gegeten heb, met name na het ontbijt en de lunch, heb ik altijd heel veel zin om nog meer te eten. Het is dan een heel sterke drang, maar uit ervaring weet ik dat als ik daar niet aan toegeef het na 5-10 minuten weer zakt. Heb je misschien enig idee hoe dat zou komen (en dus ook hoe ik dat zou kunnen aanpakken)? Heeft het misschien te maken met de samenstelling van wat ik eet, de hoeveelheid of is het iets algemeens? Ik ben benieuwd!

Mijn Eetdagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 16:00    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ben blij, dat je wat aan de tips en informatie hebt en dat je er ook iets mee doet, daar doe ik het graag voor.
Samen schrijven we hier aan onze leefstijl en leren we van elkaar en ieder kan doen wat hem of haar het beste past.
Dat verhaal van na het eten kan komen van een hoge bloedsuikerspiegel. Eet je dan veel koolhydraten?, dan stijgt je bloedsuikerspiegel snel. het ligt in ieder geval aan je stofwisselingaan je stofwisseling
Neem in vervolg altijd koolhydraten in combinatie met eiwitten.
Brood met een eitje of kipfilet.
Zuivel met koolhydraten.b.v brinta
Mager vlees, kip of vis voor bij het avondeten, maar dat heb ik vast al wel eens geschreven hier.
Je neemt gelukkig wel even de tijd, zodat het ook weer over kan gaan.
Misschien moet je er wel mee leren leven Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 16 feb 2011 16:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 11 van 58