Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Gezond eten
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gezond eten: Vragen, tips en opmerkingen

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ineke72
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezonder leven

Reageer met quote
Hoi Coby,

Via het voorstel forum dankzij je link Lach op dit forum terechtgekomen. Erg behulpzaam. Ik denk dat ik aardig rond het aantal calorieën zit dat je aangeeft.

Ik heb nog wel een vraag: ik drink nu ongeveer 2,5 - 3 liter water per dag (kan mij bureau onderhand wel op het toilet gaan zetten...), maar hoeveel moet je nou per dag wegdrinken en is dit dan naast bijv. thee? Heb ook wel eens ergens gelezen dat teveel (water) drinken ook weer schadelijk zou zijn. Pfff soms is het gewoon vermoeiend...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 11 aug 2010 15:34    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Bedankt voor je compliment en graag gedaan.
Per dag moet je samen 2 liter vocht binnen krijgen.
3 liter water is wel erg veel en kan inderdaad tot watervergiftiging leiden, maar zo.n vaart zal het direct wel niet lopen.Je kunt gerust minderen.
Groetjes van Coby

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 11 aug 2010 15:54    
Vrouw Weeggegevens   Windbringer
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten en meer bewegen

Reageer met quote
Ik vind dat er goede tips bijstaan. Lach
Maar als je maar 1300/1400 kcal eet, hoef je niet per se je koolhydraten te beperken, lijkt me? Ik ben prima afgevallen met 5 volkoren boterhammen op een dag, en een ruim portie aardappels, zilvervliesrijst of pasta 's avonds. Koolhydraten worden inderdaad omgezet in suikers, maar je lichaam leeft nu eenmaal op glucose. ohhh Wel heb ik mijn suikerinname beperkt, evenals de verzadigde vetten. Dit is voor mij een hele goede manier geweest om af te vallen. Lach

Dus, wat mij betreft: eet genoeg volkorenbrood en -producten, maar beperk je suiker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010 13:21    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Bedankt voor je reactie
Er is nog wel een verschil tussen snelle en langzame
koolhydraten.
Maar dat voert voor velen te ver bij een eerste kennismaking., later komen we daar uitvoerig op terug als dat nodig is.Heel veel lijners weten dat ze suikers moeten beperken, maar toch zitten er in heel veel voeding verborgen suikers, ook daar wijzen we gaande het traject op.
Gebakken aardappelen, friet en wit brood zijn niet goed b.v terwijl bruin brood en gewone aardappelen wel goed zijn. Zo kun je het op voorhand uitwerken natuurlijk.De doorzetters komen vanzelf met die vragenIk geef met mijn tips alleen aan dat je matig, dus niet zuinig, met koolhydraten moet zijn, als een soort bewustwording Er zijn altijd mensen, die zoveel belangstelling krijgen als ze gaan lijnen, die zelf haarscherp aan kunnen geven, wat voor hen het beste werkt en jij bent er eentje van. Lachen Lachen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010 13:33    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Windbringer
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten en meer bewegen

Reageer met quote
Hihi, dan snap ik je beter. ohhh Als het gaat om gebakken aardappelen en wit brood, ben ik het helemaal met je eens om koolhydraten te matigen. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010 14:24    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Er is zoveel te vertellen over gezonde voeding, ik raak niet uitgepraat. Lachen
Sommige lijners haken vrij snel af, maar sommige lijners zetten de schouders er onder. De kunst is om iedereen te boeien bij de eerste kennismaking, daarna komen de vragen vanzelf is onze ervaring.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010 14:48    
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth123
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Dankjewel Coby! Het is inderdaad een goede reminder om vooral gezond en regelmatig te eten. Ik heb al genoeg gejojoot, deze keer wil ik het op een goede manier doen:)

Goed ook dat je het onderwerp 'leeftstijl' hebt aangekaart. Als je gezond wilt eten dan is het belangrijk om te kijken hoe je je leven inricht, en ook om te kijken hoe je omgaat met onrust, onregelmatigheid en stress. Het hoeft niet voor iedereen zo te zijn, maar voor mij hangen die dingen heel erg met eten samen..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 aug 2010 14:18    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Onrust en verveling gaan voor velen vaak samen met eten.
Daarom is het zo belangrijk om 3 maaltijden en 2/3 gezonde tussendoortjes te eten, zodat je aldoor een voldaan gevoel hebt en niet de neiging krijgt om oncontroleerbare eetbuien te krijgen.Krijg je wel trek dan adviseer ik, om een bakje yoghurt of een apple te nemen, dat is verre weg beter als snaaien.Je moet het jezelf aanleren en het kost even tijd.
Te weinig eten, gaat altijd tenkoste van spiermassa, en werkt ook eetbuien in de hand, daarom heb ik het Leefstijl genoemd.
Het is a way of life.
Lieve groetjes van Coby
.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 15 aug 2010 15:49    
Vrouw Weeggegevens   duizendpoot349
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub
Ik wil blijven afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
leuk om al meteen wat reacties te krijgen!
Ik weet de meeste dingen al wel, geloof ik,maar het is goed om alles weer even op een rijtje te krijgen. Ik heb de laatste 10 jaren op verschillende slankclubs gezeten, cursussen gevolgd, me suf gesport, maar iedere keer komen de kilos er weer aan. Ik heb ook al jaren hoge bloeddruk en de laatste tijd ook een te hoog cholesterol, dus ik mag ook niet teveel zout en verkeerde vetten. Moeilijk hoor, ik vind alles lekker!
Ik wil voorlopig alleen het snoepen en de extraatjes laten staan, dat scheelt al.
Ik moet nog wel zoeken hoe alles werkt op deze site. kan ik mijn begingewicht nog veranderen? Ik had mezelf wat te licht ingeschat, mn begingewicht is 72.6 ipv 71.....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010 20:47    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
ja, we zijn met 7 moderators en de beheerster actief op deze site.
Ieder van ons beheerd de afdeling waar z'n belangstelling het meeste naar uit gaat.
Ik vind lijnen ook zo moeilijk en lust alles ook zo verschrikkelijk graag. Door jezelf nieuwe gewoonten aan te leren, kom je vanzelf tot een nieuwe leefstijl.
Ik probeer het dapper en het lukt momenteel weer aardig goed.
Succes hoor.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 21 aug 2010 8:21    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 56, 57, 58  Volgende
Pagina 2 van 58