Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

gezond BMI, tóch dikke buik?

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   VVR
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
Erg blij Mensen zeggen ook vaak dat ze vet vervangen door spieren... Erg blij of dat als ze een beetje leuk sporten ze zwaarder worden 'omdat spieren zwaarder zijn dan vet'. Wat in wezen natuurlijk wel waar is maar zoveel zoden als men denkt zet het toch echt niet aan de dijk, haha...

Spieren gebruiken vooral veel vocht om te herstellen, spreek je veel je spiergroepen aan dan is het vrij normaal dat je ca. 1,5 kilo zwaarder bent. Maar dat wil nog niet zeggen dat je spieren ook 1,5 kilo gegroeid zijn. Dat groeien gaat inderdaad erg langzaam. En is vooral afhankelijk van de voeding die je tot je neemt. Daarom eten bodybuilders ook zoveel eiwitten, veel meer dat eigenlijk gezond voor je is (denk aan nierschade). Maar je spieren groeien er wel flink van. Dat dan weer wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 mei 2013 20:17    
Man Weeggegevens   danny25
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
gisteren heb ik een heleboel verschillende oefeningen gedaan. ook pushups maar voelde het niet echt.. tot ik net wakker werd. Erg blij voel vooral mijn buikspieren. voelt goed hihi!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 jun 2013 11:22    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 01 jun 2013 21:25    
Vrouw Weeggegevens   Esmee11
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
danny25 schreef:
ik ben de laatste paar jaar wat afgevallen en heb nu een prima gewicht/BMI waar ik ook blij mee ben. mijn gezicht en armen en benen zijn dun genoeg echter blijf ik een dikke buik houden in verhouding. ik doe geregeld buikspieroefeningen echter zie je hier helemaal niks van. volgens mij is het echt vet wat er overheen zit. hoe kan ik zorgen dat mijn buik tóch platter wordt? toch nog een paar kilo afvallen? of wat andere oefeningen doen? ik doe niet aan sport en heb het liefst oefeningen die ik thuis kan doen. wie weet raad?

Een vetpercentagemeting (door een ervaren deskundige) geeft een beter beeld van je vetpercentage dan de BMI waarde, wat maar een grove richtlijn is. Dan heb je een nauwkeuriger oordeel hoe het echt bij jou zit. En een wasbordje gaan zien begint pas bij een vetpercentage < 12% voor een man.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 06 jun 2013 10:31    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   niicje
Ik wil afvallen bij de weegclub

Reageer met quote
Ik heb ook heel lang last gehad van een bolle, vetbuik. Ik ben dan nog niet echt afgevallen, maar mijn buik is hierdoor wel platter, minder opgezet en vet geworden;
inderdaad alcohol schrappen (ik had serieus een bierbuik), ik dronk zo 8 tot 10 glazen bier op een feestje, nu iets minder en geen bier meer (maar rode wijn). Verder ben ik waar mogelijk alle 'witte' producten, zoals pasta, rijst, witbrood, gaan vervangen door volkoren producten, ook volkoren pasta en volkoren ontbijtkoek bestaan(!) en door meer vezels (fibrex, van De Tuinen) te eten. Daarnaast veel water drinken en geen 0-kcal frisdranken -> want aspartaam (+ koolzuur) -> want opgeblazen gevoel en gasvorming (geld ook voor kauwgom). En verder natuurlijk letten op wat je eet, maar dat spreekt voor zich!
Misschien klinkt het allemaal wat voor de hand liggend, maar het is een kleine aanpassing en je hoeft er eigenlijk niets voor te laten. Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jun 2013 6:03    
Vrouw Weeggegevens   MMdeGier

Reageer met quote
danny25 schreef:
ik ben de laatste paar jaar wat afgevallen en heb nu een prima gewicht/BMI waar ik ook blij mee ben. mijn gezicht en armen en benen zijn dun genoeg echter blijf ik een dikke buik houden in verhouding. ik doe geregeld buikspieroefeningen echter zie je hier helemaal niks van. volgens mij is het echt vet wat er overheen zit. hoe kan ik zorgen dat mijn buik tóch platter wordt? toch nog een paar kilo afvallen? of wat andere oefeningen doen? ik doe niet aan sport en heb het liefst oefeningen die ik thuis kan doen. wie weet raad?

Hoi, ik lees dat je van thuis oefeningen bent en ik ben daar ook wel van. Ik maak soms eigen schema's van de dagen met de workouts die ik die dag wel en of niet wil doen en eventuele flexibele movements.
Ik heb apps op de telefoon van cardio, armen, buik, billen en benen.
Om mij op te warmen begin ik altijd met cardio.
Je kan met deze apps een tijd instellen hoe lang je de workout wil doen. Er zijn verschillende workouts die achter elkaar komen per app.
Zo kun je zelf bepalen welke tijd je er aan wilt geven en houd je je spieren in de verbranding. Wel een tip; doe altijd een cardio van te voren en houd er variatie in.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 09 jul 2013 22:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2