Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gewoontes om aan te werken als je wilt afvallen.

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38123
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Meijke's methode in een notendop:

Kies een van onderstaande gewoonten (tip: kies er een die je gemakkelijk lijkt) en ga ermee aan de slag. Als je hem onder de knie hebt kun je een nieuwe gewoonte oppakken.
Bedenk dat je de nieuwe gewoonte te pakken hebt als het 8 van de 10 keer goed gaat. Het hoeft niet perfect, niemand is perfect Idee

- 7-8 uur slapen per nacht, liefst op regelmatige tijden
minimaal 2x per dag groente bij je maaltijd

- 1,5 liter water/vocht per dag drinken (tip: in de winter kan warm water fijner zijn)

- elke dag minimaal 2x naar buiten voor frisse lucht

- heel goed proeven als je snoep, koek, dranken of snacks neemt (vervolgstap: stop als het niet meer zo lekker is als de eerste hap of slok)

- in je vrije tijd dingen doen die niet op je werk/dagtaak lijken (voorbeeld: geen tv na een dag achter een beeldscherm)

- elke dag 30 minuten actief bewegen (elk blokje van 10 minuten is winst)

- met aandacht eten tijdens je ontbijt, lunch en/of diner

- in drukke tijden of bij stress je zwaarste klus plannen op het tijdstip dat je de meeste energie hebt

_________________
November challenge: wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, Italiaans, planken/oefeningen, klus: ieder 1 punt, eetplan: 2 punten, géén pepernoten deze maand: 10 pepernootbonuspunten
Doel 200 punten. Stand 12 nov: 71 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 27 sep 2013 14:27    
Vrouw   GBA
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 10-11-2013
Berichten: 5399
Dieet: Low Carb


  Reageer met quote
Dank!

ALLES draait om gewoonten, om de gewoonten die het overgewicht met alle fysieke en mentale ongemakken hebben veroozaakt, te verwisselen met deze hierboven.

ja, het zal niet zo eenvoudig zijn, maar het is wel een groot deel van de sleutel naar succes denk ik.

Ik ga dus beginnen met die 7-8 uur ZZzz.. ZZzz.. ZZzz.. (hoop ik), want dat vind ik het lastigst momenteel en met die hoeveelhied water (dat schiet er wel eens bij in).

Beste pootje vooruit...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013 20:30    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38123
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Succes hoor.

_________________
November challenge: wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, Italiaans, planken/oefeningen, klus: ieder 1 punt, eetplan: 2 punten, géén pepernoten deze maand: 10 pepernootbonuspunten
Doel 200 punten. Stand 12 nov: 71 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013 20:29    
Vrouw Weeggegevens   suppressa
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-5-2014
Berichten: 2922
Dieet: Mieke Kosters met ontbijt shake


  Reageer met quote
Ik heb ook ergens uit een boek het volgende gehaald:
het is makkelijker om een slechte gewoonte te vervangen door een goeie, als een slechte gewoonte af te leren.

Dit doet mijn moeder om aan haar 1.5 liter te komen:
's morgens bij het tandenpoetsen: 1 beker water achterna drinken en 's avonds hetzelfde. Dat zijn al 2 van de 8 glazen op!

Bij de strijk: glas water klaarzetten. Nu krijgt ze al 'dorst' als de strijkplank opengaat.
Uitroep
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2014 19:46    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38123
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
ja, dat soort associaties moet je leren maken, dan gaat het makkelijker.

_________________
November challenge: wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, Italiaans, planken/oefeningen, klus: ieder 1 punt, eetplan: 2 punten, géén pepernoten deze maand: 10 pepernootbonuspunten
Doel 200 punten. Stand 12 nov: 71 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 03 jun 2014 15:18    
Vrouw Weeggegevens   appelperzik
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 31-5-2012
Berichten: 776
Dieet: weg met de weegschaal
Woonplaats: Tilburg


  Reageer met quote
Vertrouwen in jezelf is ook een belangrijke factor.

Het gaat me lukken! Erg blij

Groetjes appelperzik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 10 jun 2014 10:03    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38123
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote

_________________
November challenge: wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, Italiaans, planken/oefeningen, klus: ieder 1 punt, eetplan: 2 punten, géén pepernoten deze maand: 10 pepernootbonuspunten
Doel 200 punten. Stand 12 nov: 71 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 13 jun 2014 18:34    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   appelperzik
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 31-5-2012
Berichten: 776
Dieet: weg met de weegschaal
Woonplaats: Tilburg


  Reageer met quote
Gister bij Meijke een webworkshop gevolgd. Deze keer ging het over Mindfullness.

Een goede opfrisser. Er zit veel spierspanning in mijn lichaam. Tjsa, en dat is weer zo`n factor die het afvalproces kan stagneren. Mooi het CDtjes met ontspanningoefeningen en lesmateriaal weer opgezocht.
Want als ik goed naar mijn lichaam wil kunnen luisteren is het wel heel belangrijk goed de dingen in mijn lichaam te voelen!
Een heel duidelijke voorbeeld wat bij mij telt is het voelen van moeheid.
Ik voel me dan leeg. En nu weet ik dat dat absoluut geen behoefte is naar eten.

Groetjes appelperzik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 26 jun 2014 12:41    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 24-9-2007
Berichten: 38123
Dieet: Weg m/d Weegschaal
Woonplaats: Gooise Meren


  Reageer met quote
Klopt als een bus...

_________________
November challenge: wandelen, fietsen, yoga, tuinieren, Italiaans, planken/oefeningen, klus: ieder 1 punt, eetplan: 2 punten, géén pepernoten deze maand: 10 pepernootbonuspunten
Doel 200 punten. Stand 12 nov: 71 punten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 27 jun 2014 15:27    
Vrouw Weeggegevens   mmenmms
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan


Geregistreerd op: 30-7-2008
Berichten: 1712
Dieet: Cohen
Woonplaats: Woerden


  Reageer met quote
Er is altijd wel een motief voor iets, denk ik? Dat vind ik mooie dingen om te lezen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014 8:44    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2