Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

gewicht in de ochtend en avond.is daar wat uit af te leiden?

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Marielle1978
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Ik heb mezelf gisterenavond voor de grap gewogen gewoon om te kijken wat dat scheelt met het gewicht van die ochtend.

Bij mij was dat precies 1 kilo maar dan ben ik nu wel ongesteld.

Zou je kunnen afleiden dat je af valt aan het gewicht wat je 's avonds weegt?
Het ligt er misschien aan hoeveel je die dag gegeten hebt en of je naar het toilet bent geweest.
Dus stel dat ik vanavond minder weeg als gisterenavond, zou ik dan afgevallen zijn als ik mezelf morgenochtend weeg?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 6:50    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi Marielle,

Dat is niet zeker. Je verliest 's nachts vooral vocht (plassen, zweten) en soms ga je 's morgens naar de wc voor de grote boodschap, voordat je op de weegschaal gaat staan.
En die drie factoren varieren teveel per nacht om zeker te kunnen zijn van hoeveel je de volgende ochtend zult wegen.

Ik beken dat ik er ook wel eens 's avonds opsta, en dan trek ik er in m'n hoofd inderdaad ook een kilo vanaf om in te schatten wat ik 's ochtends zal wegen. Maar ik ben er wel eens bekaaid afgekomen hoor! En ik heb 's avonds ook wel eens gedacht: ooooh, wat erg, wat weeg ik veel! En dat het er 's morgens dan alsnog toch weer af was.

Bij mij is het 's morgens 5 ons tot 2 kg minder dan de avond tevoren. Maar wel MEESTAL inderdaad rond de 1 kg minder.

Het is wel een beetje zinloos om je twee keer per dag (of vaker) te meten. Er zijn dus heel veel factoren van invloed op wat je weegt (ook bijv. of je net een glas water hebt gedronken of niet: dat is weer 2 ons erbij!) en het gaat natuurlijk niet om de korte termijn, maar om de lange termijn.

Je gewicht schommelt, en het zou kunnen dat je ontmoedigd raakt als je "ineens" een ons meer weegt, terwijl dat misschien alleen maar een natuurlijke schommeling is. En dan zou je je dieet misschien opgeven, terwijl je eigenlijk wel gewoon op de goede weg bent.

Daarom is het ook wel belangrijk hier op de weegclub, dat je maar een keer per week je gewicht mag doorgeven. Stel bijv. dat je in een week 9 ons afgevallen bent, en net op je weegdag ben je 1 ons aangekomen. Dan mag je toch 8 ons gewichtsverlies voor die week invullen en dan weet je dat je TOCH goed bezig bent geweest.

Groetjes,
Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 7:56    
Vrouw Weeggegevens   Coccinelle
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Wat ik me afvraag is of er een verschil is in de week vóór je menstruatie, tijdens je menstruatie of na je menstruatie kwa gewicht. Hou je in één van deze weken meer vocht vast dan in de andere?

liefs, coxy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 8:32    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ Fabiooltje: Ik woog mezelf voorheen iedere ochtend. Dat probeer ik nu te beperken tot vrijdag-maandag en woensdagochtend. Hopelijk kan het over een tijdje 1x in de week.
Het is niet zo dat ik mezelf ook elke avond weeg. Het was gisteren eigenlijk uit nieuwsgierigheid. Het viel eigenlijk nog wel mee. Ik dacht dat het meer zou zijn.

@ Coccinelle: Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar. "vroeger" had ik niet zo'n last van vocht vast houden maar dat kwam ook omdat ik heel erg onregelmatig was. Maanden achter elkaar zelfs zonder bloedverlies.
Ik had deze maand eigenlijk vandaag pas ongesteld hoeven worden maar mijn lichaam vond dat het afgelopen maandag maar een tijd was. Ik heb dus nu ook hevig bloedverlies en heb het idee dat ik nu ook vocht vast hou. Dat voel ik vooral aan mijn ringen en de elastiek in mijn sokken. Ik ben dan ook vooral benieuwd naar wanneer je dat vocht weer kwijt bent. Zodra het bloedverlies stopt of na enkele dagen nadat je ongesteld bent geworden?
Is wel een goed teken natuurlijk. Een teken dat alles werkt (volgens de always reclame)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 8:47    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Owwww, die always reclame!! En dan die reclame met die botsautootjes in een maandverband, ook zo leuk!

Ik denk dat dat vocht vasthouden bij iedere vrouw een beetje anders werkt.
Ik heb gemerkt dat het bij mij de twee dagen voor de menstruatie begint (dan zie ik dus gewichtstoename) en circa op de derde dag van de menstruatie raak ik het weer kwijt (en ben ik ineens méér gewicht kwijt dan ik zou verwachten).
Maar ik geloof dus dat dat voor verschillende vrouwen anders kan werken.

Groetjes,

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 10:56    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben ben benieuwd. Morgenochtend weer wegen. Hopelijk kom ik dan boven de -40kg uit !!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 11:15    
Vrouw Weeggegevens   Barbamamma
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Ik weeg elke ochtend en avond en schrijf dat in mijn eetboekje(niet op de site). Ik merk wel dat bepaalde avondmaaltijden de volgende ochtend een groter verschil met het avondgewicht tot gevolg hebben dan anderen. Pasta "valt beter af" dan aardappels. Pittig eten "valt ook beter af" dan minder pittig. Vooral het gebruik van Spaanse pepers maar misschien ga je dan meer zweten ofzo? Uiteindelijk maakt het in het weekresultaat weinig uit of je een week aardappels eet of rijst en pasta. Ik heb zelf wel een meer opgeblazen gevoel en een opgezette buik na aardappels dus die eet ik niet zo vaak. Ook brood valt minder goed af dan crackers(Fjord) en dat zal wel weer te maken hebben met de hoeveelheden koolhydraten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 20:38    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Moderator

Dieet: Lowcarb/Cohen met een snufje WW

Reageer met quote
bij mij scheelt het wel meer dan een kilo maar dat komt omdat ik savonds m'n medicijnen inneem(plaspillen)
als ik erg zout heb gegeten ben ik smorgen maar een ons of 8 lichter maar het is meestal 1.4

je mag alles maar moet niet alles willen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2009 17:14    
Vrouw Weeggegevens   Jeanette

Dieet: Less carb

Reageer met quote
Fabiooltje schreef:
Owwww, die always reclame!! En dan die reclame met die botsautootjes in een maandverband, ook zo leuk!

Ik denk dat dat vocht vasthouden bij iedere vrouw een beetje anders werkt.
Ik heb gemerkt dat het bij mij de twee dagen voor de menstruatie begint (dan zie ik dus gewichtstoename) en circa op de derde dag van de menstruatie raak ik het weer kwijt (en ben ik ineens méér gewicht kwijt dan ik zou verwachten).
Maar ik geloof dus dat dat voor verschillende vrouwen anders kan werken.

Groetjes,

Fabiooltje.

Hier exact hetzelfde!!!! Trouwens ook die owwww over de reclame Lachen Lachen

Ik zit nu tegen die ellende aan te hikken en bij aldus deze week maar 2 ons afgevallen....... helaas raak ik wel gedemotiveerd ondanks dat ik wéét waar het door komt.
En die honger/trek voordat 'het' losbarst..... owwww

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 17:23    
Vrouw Weeggegevens   Bianka-Slegt
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (Vegetarisch)

Reageer met quote
'smorgens ben je nuchter, je maag is leeg, omdat je 'snachts niet eet, maar geslapen hebt,
Als je dan weegt heb je de juiste informatie over je gewicht... Ik wacht meestal met wegen tot ik naar de wc ben geweest.

Als je je overdag weegt geldt over het algemeen: 1 kg eraf omdat je al gegeten hebt, 1 kg eraf voor je kleding (shirtje en sportbroek zijn 500 gram) en 1 kg eraf voor je schoenen/ pantoffels enz.

Dus sta je 3 uur 'smiddags op de weegschaal met je spijkerbroek aan, trui en laarzen trek dan maar gerust 3 kg af!

Succes!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 nov 2015 8:24    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2