Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gewicht en menstruatie

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   KlaartjeH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Voor de dames onder ons.

Herkennen jullie dit?

In de week voordat ik ongesteld moet worden ben ik altijd bijna een kilo zwaarder. Sip

Kan het zijn dat je voor je menstruatie veel vocht vasthoudt? Wanneer mijn menstruatie is afgelopen is die kilo er ook weer vanaf. Erg blij

Ben altijd zo blij wanneer ik het weer achter de rug heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 01 apr 2017 14:31    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Het is voor wetenschappers moeilijk te achterhalen waarom je juist tijdens je menstruatie zwaarder kunt zijn, maar ze hebben hier wel een aantal theorieën over.

Hormonen
Het vrouwelijke geslachtshormoon oestrogeen zou een oorzaak van de gewichtstoename kunnen zijn. Als dat hormoon de hoogte in gaat, wat gebeurt tijdens de menstruatie, dan houd je meer vocht vast. Dat kan het opgeblazen gevoel en de extra kilo’s verklaren. Dat moet dan weer verdwijnen als je niet meer ongesteld bent. Een andere verklaring heeft te maken met het hormoon progesteron. Deze komt voor tijdens de tweede helft van je cyclus. Dit hormoon zorgt voor pijnlijke borsten en ook weer het vasthouden van vocht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2017 0:38    
Vrouw Weeggegevens   KlaartjeH
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Bedankt Ellen, nooit geweten. Zal dan wel het laatste zijn, heb inderdaad ook altijd erg pijnlijk bubbies wanneer ik ongesteld moet worden. Jammer van dat vocht vasthouden, geeft dan regelmatig een vertekend beeld. Moet voor mezelf even ontdekken in welke periode ik nu zit (weet even niet wanneer ik weer ongesteld zou moeten worden).
Fijne dag, Hannah
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 apr 2017 7:19    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1