Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gecontroleerd aankomen

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Stegem
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Modifast

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Dit sprintje is bedoeld voor mensen die geleidelijk willen aankomen in plaats van afvallen. Denk bijvoorbeeld aan mensen met ondergewicht of (zoals ik) zwangeren.

Mensen die hun streefgewicht hebben behaald en op gewicht willen blijven, zijn ook van harte welkom.

Korte informatie over mij: voor mijn zwangerschap woog ik 84,5. Ik heb berekend dat ik gezien mijn lengte en gewicht tussen de 7 en 12 kg mag aankomen. Momenteel zit ik na 17 weken al op +5 kg (te veel). Een te grote gewichtstoename tijdens de zwangerschap kan o.a. leiden tot zwangerschapsdiabetes. Middels de weegclub hoop ik op een positieve, gezonde en bewuste manier bezig te zijn met voeding en lichaamsbeweging.

Groetjes,

Stegem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 okt 2017 15:06    
Vrouw Weeggegevens   Kaia
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hoi ik doe gezellig mee ik ben nu 14 weken zwanger en 2 kg aangekomen.
Heb heel veel last van misselijkheid en het enige wat helpt is eten dus eet de hele dag door hoop dat de misselijkheid snel zakt
Mijn vorige zwangerschap ben ik van 68 naar 84 gegaan 16 kg ik streef nu naar zo'n 7 kg

There's no way to happiness, happiness is the way!
Juni challenge voldoende slaap: 🌝
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2017 9:43    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Kaia,

Gefeliciteerd met je zwangerschap en leuk dat je mee doet!
Vervelend dat je veel last hebt van misselijkheid. Het zou nu ongeveer minder voor je moeten worden. Laten we het hopen. Was je de vorige keer na de bevalling gemakkelijk je gewicht weer kwijtgeraakt?

Zelf zit ik nu op 20 weken en heb niet veel misselijkheid ervaren, wellicht omdat ik ook merkte dat zolang ik regelmatig ik, ik mij goed voel. Als ik een paar uur niet eet voelt dat niet prettig en kan ik last krijgen van maagzuur. Het is wel lastig, want hierdoor eet je snel meer dan je dagelijkse benodigdheden.

Ik merk dat ik s'ochtend in de auto naar het werk (uurtje rijden) vaak snoepjes bij mij houd tegen misselijkheid. Zelf kom ik dus ook veel te veel aan en moet echt iets gaan veranderen. Ik ga beginnen met de snoepjes te vervangen voor crackers of iets zonder suiker. En ook geen warme chocolademelk meer tussendoor op het werk, maar gewoon een kopje thee zonder suiker.

Groetjes,
Stegem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2017 12:30    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Stegem

De misselijkheid lijkt alleen maar erger te worden en het enige wat een beetje lijkt te helpen is de hele dag eten zucht ik zie de kilo's er aan vliegen. Ga deze week weer wat gezonder eten we waren een weekendje weg en heb weer teveel ongezond gegeten.
Na mijn vorige zwangerschap heb ik lang borstvoeding gegeven en ging het afvallen heel langzaam.
Ik heb veel last van pijnlijke harde buiken en bloedingen en moet dus heel rustig aan doen dus veel bewegen zit er ook niet in ik probeer wel binnen mijn mogelijkheden fit te blijven.
Sport jij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2017 8:59    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oei! Harde buiken en bloedingen klinkt niet goed.. Wat zegt je verloskundige?
Probeer in elk geval voldoende vitamine, ijzer etc. binnen te krijgen en te rusten als dat kan.

Afgelopen dagen waren bij ons ook niet het meest gezondst. Geen normaal avondeten, maar gewoon toastjes of junk food. Die left-overs van Sint Maarten helpen ook niet.. Ik merkte echt dat als ik niet gezond eet, mijn energieniveau ook laag is. Ik was niet vooruit te branden gisterochtend..

Dus eind van de middag had ik gelukkig mijzelf overeind gesleept en tijd gemaakt om gezonde boodschappen in huis te halen en alvast wat voor te bereiden.

Wat eten we vandaag?
Vanochtend een glas verse jus d'orange met een mama-vitaal vitaminepilletje en volkoren cornflakes met melk.

Tussendoor een rucola salade met komkommer en tomaat.

Vanmiddag heb ik een couscous salade met paprika- en kerriepoeder, 3 soorten paprika, een uitje, augurk en tonijn als lunch.
Ook heb ik vandaag 2 stuks fruit mee naar het werk en 2 volkoren broodjes, eentje met kalkoenfilet en eentje met kaas.

Voor vanavond staat de lasagna met veel groente ook al te wachten in de koelkast.Deze hoeft alleen nog maar in de oven gestopt te worden.

Dan na het werk kunnen de voetjes lekker omhoog en rusten.

Ik sport helaas niet en dat zou ik wel echt moeten doen. Ik heb een zittend beroep, rijd met de auto naar het werk en zit thuis vaak ook op de bank. Als gevolg ben ik vaak stijf of heb ik last mijn rug door een slechte houding. Sporten zou dit allemaal behelpen, maar ik beweeg te weinig. Ik probeer op mijn werk regelmatig even op te staan en te lopen naar de printer of wat te drinken te pakken. Het liefst zou ik s'avonds een wandeling willen maken (je kan mooi wandelen bij ons thuis en het is een kleine moeite) maar de zin is vaak ver te zoeken. Misschien als het minder gaat regenen en koud is buiten ik wel ga wandelen. Voor jou is sporten nu helemaal moeilijk.. Ik las dat zwemmen en fietsen een goede sport is tijdens je zwangerschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2017 9:49    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi

Nee dat is ook niet goed gelukkig helpt rust nemen wel en lijkt de situatie voorlopig onder controle mits ik rustig aan doe mag ook niet meer werken ik werk als pedagogisch behandelaar in de zorg en dat is best actief dus met thuiszijn mis ik een hoop beweging.
En het is heel spannend want mijn harde buiken mogen geen weeen worden, dat is bij mijn vorige zwangerschap wel gebeurt

In de ochtend is mijn energie ok en kan ik wel een uurtje sporten bij de sportschool, mits ik daarna weer flink rust neem. Voorheen sporten ik vaak langer liever 2 uur maar die 40 min zijn voor nu ok.
Ik probeer weer een beetje meer te bewegen als mijn lijf het toelaat maar waar ik voorheen met gemak 15000 stappen haalde zit ik nu zo rond de 7500

Qua eten snoep ik nog teveel dus daar probeer ik verandering in te brengen. Want de kilo's vliegen er an. Jouw menu klinkt gezond vandaag.

Ik at vanmorgen een banaan en een eitje (vroeg op snel weg)

Tussendoor een eiwitreep na het sporten

Als lunch twee broodjes met tonijn avocado appel en Zilveruitjes

Tussendoor zure haring de grote favoriet en frambozen

Vanavond wilde ik eigenlijk zalm met geitenkaas en haricots verts eten maar ik eet veel te veel vis dus wordt erwtensoep met een tosti

Tussendoor appel Mandarijn 2 crackers kaas nootjes

Ik snoep dan weer teveel: pepermuntjes pepernoten banketstaaf chocolade waterijsje smarties (zucht moet daar echt mee ophouden)

Is er niet iemand die met je mee wil wandelen samen is een stuk gezelliger ook helpt extra lopen idd voor ieder kopietje naar de verste printer auto wat verder weg parkeren oid

Laatst aangepast door Kaia op ma 20 nov 2017 17:01, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2017 15:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jeetje Kaia wat heftig. 14 weken zwanger en nu al niet mogen werken. Vervelend voor je! Ik hoop dat het snel beter wordt en je kan genieten van de zwangerschap.

Jou menu ziet er ook goed uit, op het snoepen na. Ik kreeg een goede tip van een mede-weegclubber over te bakken met cacao en zoetstof. Dan krijg je wel je chocolade wens binnen, maar niet alle suikers. En suiker is samen met zout één van de slechtste dingen. Wellicht kan je het proberen en merk je dat je meer energie krijgt?

Wat mij rond de Sinterklaas periode helpt om van de lekkernij af te blijven is de gedachte dat kaneel niet zo goed is voor de baby omdat er coumarine in zit. Dus ik probeer geen of weinig pepernoten e.d. te eten. En aangezien één pepernoot vaak bij mij tot een hele zak pepernoten kan leiden, haal ik het gewoon niet in huis.

Lees ook:

https://www.ikenmama.nl/kaneel-tijdens-zwangerschap/

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/173593-zwanger-en-kaneel.html

Wat mij soms ook helpt om het snoepen tegen te gaan is om snoep dus simpelweg niet in huis te halen of te vervangen voor iets anders. Een snoepje wat je minder graag eet of iets gezonds met stukjes chocolade erdoorheen. Of door het wel te pakken en voor mij te leggen, maar nog niet op te eten. Dan merk ik soms na enkele minuten er geen trek meer in te hebben en leg ik het weg. Kijkt het snoepje mij nog steeds aan, dan eet ik het lekker op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2017 16:55    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1