Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Gastric Sleeve Operatie

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   R-3
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
Even kort voorstellen....
Ik ben een jongen van 21 jaar. Ik weeg 130kg. en ben 1m73 groot.

Op 11-01-2012 begin ik met het pre-dieët voor mijn Gastric Sleeve Operatie. Vanaf die tijd zal ik ook actief gaan beschrijven hoe het met mij gaat en belangrijker nog het afvallen.

Voorlopig zou ik graag willen weten wie er ervaring heeft met een Gastric Sleeve Operatie.

Hieronder staan een aantal vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben:
- Hoe gaat het afvallen en hoelang ben je al bezig?
- Hoe gaat het sporten?
- Wat zijn de grootste nadelen?
- Hoe hersteld het litteken zich naar bepaalde tijd (bv. maanden, jaar etc.)

Alvast Bedankt,
Groetjes,
R-3!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011 3:15    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi R-3,
Om te beginnen van harte welkom hier op het forum van de Weegclub.

Zelf heb ik dan wel geen Sleeve maar een Gastric Bypass operatie gehad. Werkte in eerste instantie niet helemaal naar behoren dus 2 weken geleden (16 dec) nog een vervolgoperatie gehad die voor zover het er nu uitziet perfect verlopen is. Er is nog een extra ringetje rondom mijn verkleinde maag gezet (fobic-ring).

Ik vind het knap van je dat je de stap gemaakt hebt en ik geloof ook goed dat je een beetje angstig bent en/vragen hebt.
Zelf kan ik zeggen dat ik geen moment spijt heb gehad van de operatie.

Ik zal proberen je vragen alvast te beantwoorden uitgaande van mijn eigen ervaring met de Bypass.
Om te beginnen moet je er wel vanuit gaan dat de operatie een hulpmiddel is en blijft en dat jezelf je leef en eetpatroon zult moeten gaan veranderen. Dat zullen ze je al uitgelegd hebben en anders komt dat in het natraject nog wel aan de orde.
Enkele punten met eten zijn:
rustig eten, kleine hapjes, niet tegelijkertijd drinken en rechtop zitten.

1. Het afvallen gaat behoorlijk snel maar dat kan ook niet anders als je kijkt naar de porties (je hebt overigens geen hongergevoel als je gespreid over de dag +/- 6 kleine eetmomenten neemt).
Ik ben nu weer 2 weken na de operatie bijna 7,5 kilo afgevallen.
Na de eerste operatie 33 kg in bijna een jaar maar dat kwam er weer langzaam bij (de remfunctie op mijn maag werkte niet naar behoren dus ik bleef wel honger houden).

2. Hou er de eerste weken na de operatie rekening mee dat je rustig aan doet en zeker je buikstreek niet overbelast met draaien, rekken, strekken en tillen!!!
In principe is er weinig van de operatie te zien uitgezonderd van 5 kleine wondjes (1 cm) maar aan de binnenkant is er behoorlijk gerommeld.
Na een tijdje (weekje of 5) kun je met sporten gewoon weer alles doen (cardio en kracht is geen enkel probleem).

3. Ik kom eigenlijk geen nadelen tegen of het moet zijn dat ik geen gefrituurd eten meer kan nemen (maar of dat nu erg is Erg blij )en dat het erg wennen is om hele kleine porties te nemen. Ook het aanpassen in boodschappen doen is wennen aangezien alle porties in de winkel nu te groot zijn dus we houden vaak aardig wat over. Je kunt dit goed opvangen door vooraf al vlees en vis te portioneren in stukjes van +/- 75 gram en in de vriezer te doen.
Later komt daar 1 kleine aardappel (50 gram) en 2 opscheplepels groente (tot 100 gram) bij.
Aan de andere kant wegen deze dingen niet op tegen alle voordelen.
Van zware dumpings heb ik niet echt last gehad. Wel dat als ik te snel of te veel had gegeten een licht draaierig gevoel, slijmerige mond en even behoorlijk zweten. Andere kunnen er meer last van hebben. Je merkt dat vanzelf wel en in principe is het een goede leerschool mbt wat je wel en niet kan eten.

4. Het litteken valt nauwelijks op. Het is in het principe van een kijkoperatie en geeft 5 kleine wondjes van ongeveer een centimeter. Na een paar weekjes zie je ze haast niet meer.
Het is gelukkig niet meer zo zoals vroeger wanneer het een hele ritssluiting op je buik was Geschokt
Uiteraard blijf je wel 5 hele kleine littektjes zien want er is nu eenmaal gesneden.

Als je wil heb ik hier thuis een afstudeeropdracht liggen mbt invloed voeding en bijwerkingen voeding na een gastric sleeve en bypass operatie. Komt van de universiteit van Leuven en geeft erg veel goede informatie. Het zijn 70 pagina's.
Als je wil dat ik hem naar je door stuur, stuur je me maar pb met je mailadres.

Ik ben erg benieuwd naar hoe het gaat lopen en hoe het je bevalt en hoop dat je hier regelmatig te vinden bent.
Probeer een dagboekje bij te gaan houden met wat je op een dag eet. Het is zeker een soort van stok achter de deur om niet te gaan smokkelen en je houd voor jezelf een duidelijk overzicht.

Groetjes en veel succes met de voorbereiding!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 31 dec 2011 9:39    
Vrouw Weeggegevens   patriciageurtz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Hallo R-3

Welkom op het forum.
Ik ben 28 november jl geopereerd aan de sleeve.
Bij mij gaat het afvallen best goed. het zijn wel kleinere hoeveelheden (misschien had ik wel te grote hoop) maar ik ben in 5 weken van 132,1 naar 124,5 gegaan. Nog best veel als ik het zelf zo zie staan.
Ik ben sinds een week weer aan het sporten. Aangezien je pas na 6 weken weer gewicht mag heffen maar na 4 weken(mits je je goed voelt) weer langzaam mag beginnen met conditietraining. Moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind. Die kilo's eraf merk ik al wel Lach Het is voor mij ook makkelijker om nu naar de sportschool te gaan en lekker te bewegen. ik houd er energie aan over en het doet me goed om 3 keer per week te gaan met de weet dat je steeds slanker wordt.
Zelf merk ik geen nadelen aan de operatie. ja oke, je moet je voedingspatroon aanpassen. Even lekker schransen bij een chinees met een onbeperkt buffet zit er niet meer in. Dat vond ik even pijnlijk. Maar ik ben nu echt heel bewust met me eten bezig. Ik heb als goed voornemen om niet meer te snoepen (geen koekjes, snoepjes, nootjes, chips e.d.) maar vooral gezond te eten. Zelf kom ik niet aan de hoeveelheid eten die wordt voorgeschreven in zo'n boekje. Ik kom met moeite aan 4 keer eten per dag en die 1,5 liter vocht heb ik ook moeite mee. Ik heb zelf nog niet echt een bepaald eet en drinkritme gevonden. 5 januari mag ik op controle bij de diettiste en hoop hier iets meer advies in te krijgen.
Hoe een litteken zich hersteld. Ik heb gehoord dat als je je huid en litteken in smeert met littekencreme( kruidvat) of een goede bodylotion je huid en litteken een stuk soepeler worden en je dus minder last heb van een trekkend en jeukend litteken. Je vermijd hiermee pijn, die je in de wintermaanden door de vrieskou kan krijgen. Een litteken wordt lichter van kleur door de jaren heen maar helemaal wegtrekken doen ze nooit. Ik hoop dat je wat hebt aan me lange verhaal.
Ben ook erg benieuwd hoe het nu met jou gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 11:52    
Man Weeggegevens   R-3

Reageer met quote
Ten eerste wil ik de mensen die hebben gereageerd hartstikke bedanken voor het uitgebreide verhaal en informatie die ze mij hebben gegeven!

Twee weken geleden ben ik begonnen met het Pre-dieet. Inmiddels ben ik daarmee al 7kg afgevallen en ik merk dit al echt aan de kleren etc. Ook voel ik me al een stuk fitter!!

Komende woensdag is het al zo ver, en is de dag aangebroken waar ik 2,5 jaar op heb gewacht en naar toe geleefd. De dag die mijn leven hopelijk voor goed gaat veranderen. Ik krijg dan eindelijk mijn Gastric Sleeve Operatie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 21 jan 2012 19:37    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi R3,

Ik wil je alvast heel veel succes wensen voor komende woensdag.
Fijn dat je nu na 2,5 jaar geholpen wordt.

Het gaat je leven inderdaad veranderen maar als het goed is wel op een hele positieve wijze!

Groetjes en ik ben benieuwd naar je berichten na de operatie.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 22 jan 2012 20:04    
Man Weeggegevens   R-3

Reageer met quote
Het is nu 5 dagen na de operatie.

Op de dag van de operatie was ik erg zenuwachtig maar dat hoort er denk ik bij...

Toen ik uit de narcose kwam had ik heel veel pijn en heb ik de menige morfine spuiten gekregen.
De eerste nacht heb ik veel moeten overgeven, dit kwam omdat er veel bloed in mijn maag terecht was gekomen en dit er natuurlijk uit moet. Helaas kan dit maar op een manier: braken!
De eerste dag na de operatie heb ik nog pijnstillers geslikt maar erna niet meer, het was gewoon niet meer nodig!

Na 3 dagen voelde ik me weer helemaal goed, en nu naar 5 dagen nog beter dan ik me ooit heb gevoeld!
Inmiddels ben ik ook al 13kg afgevallen, en als het zo doorgaat verwacht ik binnen 20 dagen onder de 100kg te duiken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 30 jan 2012 16:32    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi,
Bijna twee weekjes verder nu na de operatie.
Hoe gaat het met je?
Gaat het nog steeds goed met je?

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2012 18:43    
 Exclusief blond Amsterdam
Man Weeggegevens   R-3

Reageer met quote
Hoi Ron,

Met mij gaat het prima en ik voel me heerlijk!
Het afvallen is deze week iets minder snel gegaan (-2kg) maar in totaal ben ik er toch al 15kg kwijt...
Ik kan weer goed wandelen en ga vandaag weer de eerste keer baantjes zwemmen.

groetjes R-3[/u]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2012 2:22    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi,

Hoe gaat het nu met je?
Gaat het met het eten of kom je ook dingen tegen die niet lukken?
Ben erg benieuwd.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2012 13:33    
Man Weeggegevens   R-3

Reageer met quote
Hoi Ron,

Ik ben eigenlijk nog geen dingen tegengekomen wat ik echt niet kan verdragen...
Afgelopen week heb ik wel een keer spaghetti gegeten omdat dit toch zacht is, maar hier zat ik wel heel snel van vol...

Ik heb ook nog nergens van hoeven overgeven...

Groetjes, RobinF.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 19 feb 2012 21:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2