Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

G-race opnieuw een keuze gemaakt : GBP.

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   G-race
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hi (Nederlands=Hallo) Hallo beste mensen. Ik heb in 2010 mijn entree hier al gedaan, maar helaas heb ik wegens een heleboel omstandigheden mijn traject bij het obesitaskliniek in Eindhoven moeten staken en ben ik hier ook niet meer op de site geweest.
Van mijn huisarts nu opnieuw groen licht gekregen en over een paar weken heb ik mijn eerste gesprekken met het obesitasteam, ditmaal in Tilburg. In 2010 was dat in Tilburg nog niet mogelijk.
In 2010 ging ik voor een sleeve, maar ze zeiden daar dat ik ook in aanmerking kwam voor een bypass, omdat ik Omeprazol gebruik tegen zuurbranden. Nu kies ik zelf ook voor een gastric bypass.
Ik heb voorlichtingsdagen gehad in 2010 en heb me ook nu weer al goed voorbereid op wat me te wachten staat. Pre-operatief en post-operatief, maar vooral ben ik voorbereid op mijn veranderde voedselopname. De hoeveelheden heb ik in een maatbekertje gedaan, zodat ik visueel kon zien wat me uiteindelijk te wachten staat zodat de paniek niet bij me uitbreekt als ik de hoeveelheden voor de eerste keer zie. Voor mijn bewegingstherapie heb ik ook een planning gemaakt, waarbij mijn fiets binnenkort een grote "APK" krijgt. Maar ja, hoe goed je je ook voorbereid, het blijft spannend en ik weet dat ik met uitzonderingen rekening moet houden. Uiteraard...Maar ik wil positief minded zijn omdat ik daar de meeste energie uit krijg. En, natuurlijk fantastisch dat ik hier mijn ervaringen kan uitwisselen en delen met lotgenoten !
cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: vr 02 mei 2014 15:29    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Welkom terug,

ik heb de titel van je nieuwe dagboek aangepast nu staat de handige link in je profiel, ik neem aan dat je niet verder wilde gaan in je oude boekje maar een nieuwe start maakt.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 03 mei 2014 6:52    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt Ellen, dat heb je goed gedacht...

Gisteren een vragenlijst gemaakt voor het Obesitasteam over wat operatief technische zaken. Ik wil geen wijsneus zijn of de slimste in de klas, maar ondanks dat ik er eerst zeker van was in 2010 dat het Sleeve moest worden, ben ik er nu zeker van dat het een GBP moet zijn. Ik wil nu meer operatief technische zaken weten die misschien betrekking hebben op mijn klachten. Als daarna alles is gewikt en gewogen, zal de uiteindelijke beslissing een hele duidelijke zijn, waar ik geen spijt van zal hebben. De beslissing zal dus goed onderbouwd zijn.
En ja, ik weet dat operaties, net als bevallingen, bij ieder anders zijn, maar dat heb ik al ingecalculeerd.
Nog 16 nachtjes te gaan.... pfff.... wachten duurt lang.....
Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 03 mei 2014 8:20    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Respectloos door onwetendheid…
Ik moet er nog even van bijkomen. In mijn omgeving zijn tot nu toe, buiten dit forum, slechts enkele die weten dat ik een maagverkleining onderga zodra ik groen licht krijg.
Vandaag op YouTube wat gesurft, want wilde visueel de hoeveelheden zien als het gewicht is gestalibiliseerd na operatie en vond ook de vele foto’s op internet van voor en na GBP. De ‘Before and After”-s stonden bomvol felicitaties en lieve woorden. Totdat ik deze vond. Het betrof een vrouw die van 130 naar 70 kg. was afgevallen en er dolgelukkig uitzag.
Maar wat ben ik geschrokken van het commentaar !
“Gelukkig dat dit varken het niet erger heeft laten worden”, “Geen ruggengraad, iedereen kan afvallen”, “Walgelijk, misbruik maken van dure operaties, ik ben afgevallen zonder”, “Zwak figuur, zo kan iedereen afvallen”.
Mijn hart stond 'n moment stil. Inderdaad, er zijn mensen die zo denken. Lekker makkelijk afvallen. ja, hoe moeilijk kan het zijn, hè. Wat oneerbiedig en respectloos. Gelukkig was er ook positief commentaar geplaatst.
Nee hoor, ik trek me er niets van aan. Echt niet. Ik was alleen even geschrokken van het feit dat er ook mensen zijn die tegen maagverkleining zijn, en dat dan ook zo vreselijk bruut op internet plaatsten, zonder zich ervan aan te trekken, hoe een ander zich daarbij voelt. Zoveel grofheid had ik niet verwacht en ook niet eerder gezien...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2014 18:07    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
We hebben hier ook wel eens vervelende sportlui gehad die het wel ff wisten en dat op een agressieve manier aan de man wilde brengen , je wil niet weten hoe ze mij noemde Grap
Je hebt altijd en overal nare mensen vallen ze niet over puistjes dan wel over je borsten Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 04 mei 2014 19:10    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
ja G-race, ook die mensen zijn er! Verschrikkelijk! Ik heb het zelf ook persoonlijk meegemaakt, recht in mijn gezicht. Maar daartegen heb ik het ook mee gemaakt dat mensen openbaar en duidelijk verstaanbaar opmerkingen over mijn dikke lichaam maakte. Sta je een salade bij de Mac te bestellen en hoor je achter je: ow die zal wel 3 menu's nemen....

Sommige mensen kunnen niet nadenken en hebben het empatisch vermogen van een baksteen...

Maar als ik eerlijk ben denk ik nu soms ook als ik dikke mensen zie: owwwww je moest eens weten wat de maagverkleining mij allemaal gegeven heeft. Doe er iets mee! Maar ik hou dat voor me en denk dat alleen bij bekende waarvan ik het verhaal ken. Die bv te bang zijn voor een operatie of het oude patroon gewoon niet los willen laten. Maar ik weet als geen ander dat er een handvat is waarmee je zoveel problemen kunt oplossen!

Ik denk dat je heel goed doet aan een gbp. In het ziekenhuis waar ik geholpen ben krijg je niet eens een sleeve als je bekend bent met maagzuur. Ik had voorheen nooit last van maagzuur. Na de sleeve kreeg ik dit wel en 10 dagen geleden is de sleeve omgezet naar een gbp. Geen maagzuur meer! Wat een verlichting. Dalijk wordt het spannend of ik ook zonder de medicijnen kan maar die kans is wel groot.

Je bent er serieus mee bezig en dat is al stap 1! En je houdt er rekening mee dat dingen anders kunnen lopen als dat je verwacht. Dat is stap 2. Stap 3 is alles vragen wat je wilt weten en dan kom jij er helemaal!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014 8:20    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nu ja,...ik zeg wel dat ik me er niks van aantrek, maar een paar jaar geleden op een verjaardagsfeestje hoorde ik iemand zeggen: 'Bleh... moet er niet aan denken om zo dik te zijn, ik zou het nooit zover laten komen'......Ik dacht, Nee, jij steekt je vinger in je keel na elke maaltijd....dat is gezond ! Daar zaten ze dan, het meidencluppie met hun vergrote borsten, botoxlippen, opgetrokken oogleden, haarextensions en verrimpelde huid door de vele zonnebankkuren.
Ze schrok toen ze zag dat ik haar aankeek, en sindsdien ga ik niet meer naar feestjes waar dit soort mensen zijn. Kom alleen bij vrienden en eigen familie omdat ik daar mezelf kan zijn.
Ik heb alleen mijn eigen gezin, zussen en broer vertelt over de maagverkleining. Zij werden erg emotioneel. "Zo blij voor je dat je deze moeilijke beslissing hebt genomen"......"Wij staan honderd procent achter je".......
Ze vertelden mij dat ze mij niet wilden confronteren met het steeds dikker worden, want wisten dat ik in een zware en moeilijke periode zat. Maar die periode heb ik nu achter me en ben er sterker uit gekomen. Reden waarom ik een maagverkleining nu vol goede moed tegemoet ga, met de juiste mensen om me heen.

Ik heb vanmiddag contact gehad met mijn zorgverzekeraar. Zij hebben afspraken met de 2Steden en van hun kant groen licht, omdat de BMI boven 40 is en co-morbiliteit meegerekend. Vitamine suplementen en eventueel Modifast dieet bij het voortraject is voor eigen rekening. Psycholoog en dietist wordt vergoed, want zit in hetzelfde pakket v.d. maagverkleining. Eenpersoonskamer is vergoed als daartoe reden is als bijvoorbeeld extra rust nodig is. De aardige mevrouw aan de telefoon zei, "mevrouw, u moet alleen rekening houden met uw eigen bijdrage, verder kunt u zich geheel bezig houden met het toch al zo zware traject in het ziekenhuis en ik wens u daarbij veel succes"....

A.s. woensdagochtend ga ik nuchter bloedprikken en bij de apotheek een medicijnlijstje ophalen, zodat ze 19 mei alle gegevens hebben.

En ja, het gaat wat mij betreft een GBP worden. Ik was er wat huiverig voor, maar ben ervan overtuigd dat dit het beste voor mij is. Ik ben er klaar voor. Nu de rest nog....
cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014 23:19    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
ja sommige mensen Gemeen je moet sterk in je schoenen staan wilt dat je allemaal niets doen. Mij raakt het tenminste wel. Heb niet zo'n gladde rug Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 mei 2014 18:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vanochtend, 11.30 uur, nuchter bloed laten prikken en een plasje achter moeten laten. Ik begin me nu wel een beetje onrustig te voelen.... Nog 12 nachtjes slapen....

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2014 15:06    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
G-race schreef:
Vanochtend, 11.30 uur, nuchter bloed laten prikken en een plasje achter moeten laten. Ik begin me nu wel een beetje onrustig te voelen.... Nog 12 nachtjes slapen....

Hoi,

Gaat de goede kant in hier lees ik.
Aftellen nu en de laatste voorbereidingen treffen.
Laat het maar zoveel mogelijk op je af komen en dan valt de onrust ook wel mee. Zie het als gezonde spanning.

Ben je er klaar voor???
Ik denk het wel.

Groetjes en ik denk dat ik hier morgens eens bij ga lezen.,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2014 22:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2