Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

G-race opnieuw een keuze gemaakt : GBP.

Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   G-race
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Ron15tn schreef:

Ben je er klaar voor???
Ik denk het wel.

Inderdaad Ron, ik ben helemaal klaar om het traject in te gaan. Ik heb een vragenlijstje gemaakt en met alles wat ik nu eet, maak ik een hoopje waarvan ik denk dat dat mijn toekomst gaat worden. Natuurlijk uitgaande van de hoeveelheden die ik hier op internet en YouTube heb gevonden en kan me nog steeds niet voorstellen dat dat genoeg is. Maar ja, daar komt nog de aanvulling van vitamine bij natuurlijk.

Twee weken geleden een workshop gehad met collegaatjes. Ik zag dat ze foto's op hun Facebook hadden geplaatst, waarvan ik op eentje erop stond. Gelukkig wat donker opgenomen en zat ik in een hoekje. Maar genoeg om mezelf te herkennen. Ik schrok ervan. Waarom ?... Omdat ik mezelf zo niet zie. ja, raar hč. Ik heb een flinke BMI, behoorlijk overgewicht, dus dan moet ik er toch niet zo van schrikken om mezelf te zien ? Het rare is, dat ik altijd vond dat andere dikker waren dan ik. Maar foto's liegen niet. Ik ben echt de dikste daar. Ben ik in een ontkennende fase ?

Tijd om mezelf eens goed onder de loep te nemen. Daar sta ik dan... voor de spiegel die ook al niet liegt. Nee, ik walg niet van mezelf , gelukkig, maar verbaas me over mijn giga buik. Nee, ik ben geen appel, maar een meloen ! Nee, eigenlijk meer een grote pompoen. De omvang van een zwangere vrouw die een tweeling draagt. Echt, zonder dollen. En als ik mijn handen tegen mijn kaak en oor zet, zie ik mijn gezicht zoals hij vroeger was.

Hoe is het zo gekomen ? Ten eerste de vele hormoonkuren wegens een gewenste zwangerschap, depressie na de zwangerschap, verlies van mijn vader, oma, oom en mijn drie Newfoundlanders binnen 2 (!) jaar tijd. Opstarten van een eigen bedrijf, wanbetalers en oplichters, beroerte van mijn man, longembolie van mijn oudste tot 2x toe door fouten in het ziekenhuis en onzeker was of hij het zou overleven. Slechts een kleine greep in mijn leven.....

Vorig jaar een burnout gekregen en depressies. Gelukkig ben ik met therapie daar weer mooi uit geklommen en sta nu veel sterker in mijn schoenen. Maar ben het afgelopen jaar wel 10 kilo aangekomen met atrose in enkel, rug en handen. In mijn knieën begin ik het nu ook te voelen. Fietsen en wandelen doe ik steeds minder. Mijn huisarts zei: "Meid,... ik ga niet moeilijk doen. Ik stuur je door voor een maagverkleining en zie je daarna terug. Je gaat een ongelooflijk mooi leven krijgen en ik.., ik zal je helpen waar ik kan.".....

ja, inderdaad..... ik ben er klaar voor..
Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 08 mei 2014 15:59    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Wauw wat een verhaal. Veel herkenning! Weet even niet wat ik er verder op wil/kan zeggen...

Je komt zo sterk, zo zelfverzekerd over! Ik ben nog herstellende van een burn-out. Raakte daar bijna een jaar geleden in maar door allerlei omstandigheden blijft volledig herstel nog uit. Ik hoop dat ik er net zo sterk uit kom als dat jij klinkt!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 mei 2014 18:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
slankie2012 schreef:

Je komt zo sterk, zo zelfverzekerd over! ......... Ik hoop dat ik er net zo sterk uit kom als dat jij klinkt!

Hahaha, ja, en ik hoop dat het zo blijft zoals ik klink...Lachen ...want de valkuilen blijven op de loer liggen. Maar ik trap er niet meer in. Dat wil ik niet. ja, sterker dus en ja, zelfverzekerder, want laat me niet alles meer zomaar zeggen.
Mijn therapeut zei dat ik ervoor gezorgd heb dat het voor iedereen de normaalste gang van zaken is dat ik alles maar deed. Dat werd zo gewoon dat er geen dankjewel voor gezegd hoefde te worden. Zo gewoon dat mij niets meer gevraagd werd... maar er werd gewoon aangenomen...ik werd geleefd en liet dat gebeuren.
Ik moest van mijn therapeut er voor zorgen dat als ik iets doe voor iemand, diegene zich dan vereerd moest voelen dat ik dat voor diegene wil doen. M.a.w. 'Nee' zeggen en pas als ik het heel echt zelf wil 'ja'.
Wat ik tegenwoordig ook vaak doe als ik hier een keuze in moet maken is, dat ik mezelf eerst de vraag stel 'wat is de meerwaarde voor mij hierin' FF Denken... ..... Dat bepaalt of ik ja of Nee zeg. En weet je wat ? Het werkt ! Voor mij althans. En zo moet ieder op zijn eigen manier de weg zoeken en vinden om gelukkig door het leven te gaan. Ik hoop van harte, slankie2012, dat jij er ook snel uit komt.
Ik ben er sterker en zelfverzekerder van geworden, maar heb dat nu hard nodig. Alsof het zo heeft moeten zijn......

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 08 mei 2014 23:43    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
'n Vrije dag, regen en koude.... Gedaan wat moest en nu aan het vervelen. Dan maar de zolder op en uit een oude verhuisdoos drie 'vergeten' jurken tevoorschijn gehaald van na mijn eerste zwangerschap. Op de labeltjes staat: 42. Op de labeltjes die ik in mijn kast heb hangen staat: 54. Op sommige 52 en 50, maar dat zijn kleren die ik al lange tijd niet meer draag, kan dragen.
Jurkjes in de was gedaan, gedroogd en netjes aan het hangertje in de kast. Benieuwd of ik die ooit weer aan kan.......
Duizelig

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 14 mei 2014 13:20    
Dagdeal (728x90)
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi G-Race,
Ik zag je vraag in een ander topic en ik dacht laat ik eens op de koffie komen.
Je laatste berichtje stamt uit Mei dit jaar dus ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat en of je al behandeld bent voor de operatie. Zo ja: Welke is het geworden of gaat het worden???

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014 1:06    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Ron. Ik sta voor de GBP op de wachtlijst, maar er is een kleine mogelijkheid dat ik wakker word met een sleeve. Daar moet ik dus wel rekening mee houden. Hopelijk ben ik dit jaar nog aan de beurt !
Spannend, hoor...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014 6:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2