Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

ffw88 ook ik zit in de molen......

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   ffw88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (gastric bypass binnenkort)

Reageer met quote
Na dat ik een afwijzing kreeg van het NOK in hilversum, ben ik nu, voor een second opinion, naar het antonius gegaan in Nieuwegein. Daar heb ik het gesprek met de dietiste achter de rug en as woensdag moet ik naar de psycholoog en de week daarop naar de internist.

Ik kreeg mijn Nee bij het NOK omdat ik geen bewijzen had, dat ik bij een diëtiste had gelopen. Nu heb ik ook de afgelopen 10 jaar daar niet bij gelopen maar ik vond het wel een aparte reden. Vooral omdat ze me 1 dag later belden dat ik bij HUN een cursus kon lopen, voor 10 weken, voor 200 euro en als ik daar mee klaar was, werd ik gegarandeerd geholpen! Nou sorry hoor.......

Maar goed......ben dus benieuwd wat nieuwegein gaat zeggen! Ik hoop natuurlijk op een ja........maar ben door die eerste Nee wel wat banger geworden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2012 13:34    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gastric bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Ik had je net al een stuk geschreven in mijn eigen draadje. Dacht dat ik je naam al op het forum was tegen gekomen, maar misschien was dat een ander forum. Lachen
Volgens mij is het een eis van de verzekering om aantoonbaar bij een diëtiste te hebben geprobeerd om af te vallen. Bij mij willen ze ook een rapport van mijn laatste diëtiste, terwijl degene ervoor van 3 jaar geleden was en een jaar lang probeersel was.
En 200 euro: sinds de diëtiste niet meer in het basispakket zit en je toch ook een eigen risico hebt... (bij mij zit 't in het aanvullend pakket en de eigen risico maakt me niet uit of ik die voor de diëtiste betaal of voor de internist of voor de operatie, kwijt ben je 'm toch) Een half jaar een dieetclub kost ook wat, alleen dan is het niet gedocumenteerd.
Bij mij zijn de pogingen bij de Weight Watchers en soortgelijke clubs niet aan de orde gekomen, maar wel de keren bij een diëtiste en met begeleiding van de huisarts. Ik heb er nu al 6 maanden wachttijd op zitten en moet rekenen op nog 6 maanden tot de operatie en die tijd gebruik ik dan ook. Alleen maar wachten duurt ook zo lang. Stom lachje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2012 15:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Jij kan mij idd ook tegenkomen op een ander forum... Rollende ogen Het ging mij er meer om, dat er een boel mensen waren, die niet afgekeurd waren voor die reden. Dat er dus veel meer dames waren die niet via een diëtiste hadden gewerkt en toch hun gb kregen.......

Maar goed, het zij zo. Ik kijk het hier nu ff aan, in nieuwegein.......krijg ik daar ook een afwijzing, dan kan ik gewoon terug naar het nok, doe daar die 10 weken en dan die operatie...... We zullen het wel zien, ben benieuwd in ieder geval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2012 16:43    
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik denk dat je op je gevoel moet afgaan. Als je je vraagtekens hebt, dan heb je daarna bij veel meer vraagtekens bij alles wat ze doen. Ik heb een goed gevoel bij Leeuwarden, was al in het begin zo en kom nu wel dingetjes tegen waarvan ik denk: moet dat zo, maar door het goede gevoel in het begin kan ik er gemakkelijker overheen stappen. Als je in het begin al een beroerd gevoel hebt, dan zijn alle keren dat je daarna hebt van Vraag een bevestiging voor je negatief gevoel in het begin en dat wordt niet beter.
Ik zal woensdag ff aan je denken Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2012 17:57    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Erg blij ja, doe jij dat maar! En duim dan ook gelijk maar een beetje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 01 jul 2012 18:36    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ging vandaag erg goed bij de psych! Daar kreeg ik dus een mooie ja van! Dus die drempel is genomen. Morgen naar een informatie bijeenkomst en volgende week naar de internist.

De psych zei ook, dat er amper een wachtlijst nu was en dat, als de internist ook ja zou zeggen, ik met een maand op de OK kon liggen. Geschokt

Oeiii......dan komt het ineens wel erg dicht in de buurt! Maar wel allemaal erg spannend hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2012 19:32    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Zolang je je ervan bewust bent dat het geen wondermiddel maar slechts een hulpmiddel is en je ook de oorzaak van je teveel eten moet aanpakken, kom je er wel meid. Ben benieuwd, sterkte!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2012 20:03    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   bla
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Fijn dat je een ja hebt gekregen van de psych! Slechts een maand wachttijd Geschokt Ik ben bijna jaloers, gelukkig heb ik zoveel vertrouwen in Leeuwarden dat het bijna is, en dat ik het geduld wel kan opbrengen... meestal Lachen
Ik ben blij voor je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 04 jul 2012 21:31    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja bla, jij moet zeker geduld hebben zeg! Haha, dat heb ik heel niet hoor!

Gisteren bij de info bijeenkomst geweest. Was interessant maar het meeste wist ik al natuurlijk.

Ik hoorde wel wat leuke dingen en zo zie je maar weer hoe verschillend sommige ziekenhuizen zijn......

Ik hoef GEEN pre-dieet te doen!
Ik krijg alleen maar 2 trombose spuitjes, die hun zetten!

Verder moet ik dan 2 weken vloeibaar eten en daarna rustig wat normaal gaan eten.

Vitaminen preparaten mocht je zelf uit kiezen, als alles er maar in zit.

Toch vreemd hoor, dat er zoveel andere dingen te lezen valt over verschillende ziekenhuizen.

Bij de 1 moet je 3 weken een modifast dieet volgen.......... 2 weken je zelf prikken voor trombose.......pillen slikken van Fit for me.....

Snap niet dat er zo veel verschil in kan zitten voor dezelfde operatie......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012 12:42    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
ffw88 schreef:
ja bla, jij moet zeker geduld hebben zeg! Haha, dat heb ik heel niet hoor!

Gisteren bij de info bijeenkomst geweest. Was interessant maar het meeste wist ik al natuurlijk.

Ik hoorde wel wat leuke dingen en zo zie je maar weer hoe verschillend sommige ziekenhuizen zijn......

Ik hoef GEEN pre-dieet te doen!
Ik krijg alleen maar 2 trombose spuitjes, die hun zetten!

Verder moet ik dan 2 weken vloeibaar eten en daarna rustig wat normaal gaan eten.

Vitaminen preparaten mocht je zelf uit kiezen, als alles er maar in zit.

Toch vreemd hoor, dat er zoveel andere dingen te lezen valt over verschillende ziekenhuizen.

Bij de 1 moet je 3 weken een modifast dieet volgen.......... 2 weken je zelf prikken voor trombose.......pillen slikken van Fit for me.....

Snap niet dat er zo veel verschil in kan zitten voor dezelfde operatie......

Hoi,
Er zitten inderdaad verschillen tussen de diverse ziekenhuizen maar uiteindelijk komt veel op hetzelfde neer.
Zal proberen wat verduidelijking te geven.

- Pré-dieet is niet noodzakelijk maar maakt voor de chirurg wat extra ruimte vrij voor de operatie (lever)

- Trombose spuitjes: In het ziekenhuis worden die gezet en dan is er een keuze tussen 10 dagen zelf de spuitjes thuis zetten of inderdaad niet maar dan wordt er wel verwacht dat je voldoende beweging neemt in de vorm van lopen.

- voeding --_ eerste 2 weken vloeibaar/gepureerd is redelijk standaard. Daarna weer langzaam opbouwen. Als het goed is krijg je een overzichtje mee.

- Vitamine preparaten:
Zijn veel verschillende te krijgen. Hou er wel rekening mee dat je doorje operatie andere verhoudingen nodig kunt hebben als die in de standaard preparaten. Over Fit for Me wordt gesproken omdat deze speciale versies hebben voor mensen met een G-bypass of sleeve. Met name de b12 en B6 zijn hierbij van belang. Zelfde idee als wat geldt voor je calcium tabletten Calcium D3.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 06 jul 2012 13:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5