Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

ffw88 ook ik zit in de molen......

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   ffw88
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten (gastric bypass binnenkort)

Reageer met quote
ja dat is zeker gek dat ze overal andere maatstaven hanteren. Ik ben ondertussen aan mijn vaste voedsel begonnen en dat gaat prima.
Halve boterham als ontbijt en lunch en tussendoor wat yoghurt of fruit en in de avond gewoon warm eten. Net als normaal eigenlijk.

Vrijdag heb ik een afspraak met een obesitasverpleegkundige in het ziekenhuis. Omdat ik nu een hernia heb, kon ik vorige vrijdag niet naar de bijeenkomst en nu gaat zij me ff apart vertellen over het hoe en wat.

Ik heb nog steeds geen honger. Moet wel zeggen, ik kan best een hele boterham op maar ik doe het dus niet omdat ik mijn maagje nu niet wil uit gaan rekken ofzo. Ikheb toch geen honger, dus waarom zou ik dan een hele eten......

Mijn eetpatroontje is nu:

Halve volk.brood met magere kaas of light jam
ontbijtkoekje
idem ontbijt
2 stuks fruit
glas yoghurt
warm eten
kwark schaaltje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 sep 2012 15:11    
Vrouw Weeggegevens   JoyStar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Goed van je dat je geen hele boterham gaat eten terwijl je dit wel zou kunnen! En het geen wat je eet, ziet er idd prima uit! Heb je al moeite gehad met iets?

Gewichtsverlies incl. 9,9kg voor operatie
12 oktober GBP Rijnstate dr. Aufenacker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2012 8:22    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nope, alles gaat er prima in. Heb laatst zelf eens chinees gegeten. Wat nasi met babi pangang en satehsaus........niks aan de hand.

Ik eet geen nectarine........toen ik die at voelde ik mijn maagje wat protesteren en toen heb ik hem gelijk laten staan.

En echt......je raakt er zo snel gewend aan! Ongelooflijk! Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, die gb.

Drinken net zo. Hoor je van die verhalen dat ze maar een klein beetje op kunnen......nou, bij mij is het heel normaal hoor wat ik weg kan drinken. Geen halve liters natuurlijk maar ik kan het gewoon weg krijgen allemaal.

Nee, nog geen moment spijt van gehad!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2012 17:38    
Vrouw Weeggegevens   JoyStar
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Bypass (gezond eten)

Reageer met quote
Hoi ffw88,

hoe gaat het ermee? Voor mij komt het nu ook steeds dichterbij. Oktober is al bijna, wel spannend hoor! Maar leef er wel naartoe ondanks mn angst voor de operatie!

Groetjes Joyce

Gewichtsverlies incl. 9,9kg voor operatie
12 oktober GBP Rijnstate dr. Aufenacker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 9:51    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hey die Joy!

Hier alles goed hoor. Met maagje gaat het helemaal prima. Tot nu toe nergens op gedumpt ofzo. Wel een paar keer te snel gegeten en dat voel je dan wel gelijk. Dan lijkt het of er een pen dwars in je maagje zit.....maar goed, rustig zitten, adem in en uit en dan zakt het rustig weg.

Verder kan ik gewoon drinken.....voor mijn eten en na mijn eten, maakt niet uit. Ik had het veel zwaarder verwacht allemaal, maar het valt me dus heel erg mee. Zag me al helemaal aan hele kleine porties zitten......uren achtereen..... Haha. Ik eet idd een stuk rustiger maar ik kan gewoon lekker mee doen met de rest hoor.

Met hernia gaat het ook wat beter. Kan de straat weer op dus ik kan wat gaan bewegen qua lopen en fietsen. Heerlijk! Kan slecht tegen thuis zitten. Zou ook erg graag weer aan mijn werk willen!

En ja....oktober komt nu in zicht he! Leuk hoor! Hoop dat jij er net zo weinig last van hebt als ik! Soms hoor je van zulke drama verhalen.......maar weet dat de meeste mensen het meemaken zoals ik hoor.

Ik ga eens wat boodschappen doen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 14:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
We zijn weer een stukkie verder en er is wat gewicht af. Mijn eetpatroon heb ik wat aangepast op aanraden van het ziekenhuis. Daar praten we niet meer over een tussendoortje. Elk eetmoment moet een eetmoment wezen. Dus een bakje yoghurt is geen eetmoment. Dat blijft te kort in je maagje zitten en daar houden wij onze fabriekjes niet mee op gang.

Wij moeten werken aan een gezond eetpatroon en dat betekend meer eten! Ik heb nu een eetpatroon wat goed werkt en waardoor ik heel geen snaaimomenten heb.

Ik eet nu, 2.5 maanden na de operatie, dit:

Over de hele dag eet ik:

3-4 volkoren boterhammen
halve liter melk
250 magere kwark
2-3 liter water
fruit, diverse stukken

Avondeten:
Gewoon een stuk vlees of vis, opscheplepel groente en 1 aardappel.

In de avond een volkoren knackebrod.

Voor de mensen die dit veel vinden.......ik krijg miss 1000-1200 cal binnen........en we moeten naar de 1400-1600 cal van het ziekenhuis om ons interne fabriekje goed aan het werk te houden zodat het niet spierweefsel afbreekt maar gewoon vet gebruikt.

Bevalt me goed zo. Ik merk gewoon dat ik veel meer kan eten dan dat ik dacht wb calorieën. We moeten van dat lijn-idee af en naar het gezonde eten regime gaan.

Wat ik een hele goede spreuk vind:

Van veel eten wordt je niet dik.........van verkeerd eten wel!

Op naar een gezonder IK!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2012 13:36    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,

Het gaat goed hier hč!

Bij ons in het ziekenhuis zien ze het nog wel als tussendoortjes maar we moeten ze nemen als eetmoment. De tijd ervoor nemen en eigenlijk gewoon even gaan zitten.

Het gezonde eten gaat me best goed af al moet ik de tussendoortjes dus wat meer in de gaten houden.

Als ik zo eens kijk denk ik dat ik gemiddeld dit eet:
- 3 sneetjes zuurdesembrood op een dag (ontbijt / lunch met meestal mager beleg en soms een sneetje met pindakaas of appelstroop.
- of een kommetje brinta/havermout als ontbijt
- 1 speltcracker met 30+ kaas
- 200 magere yoghurt of kwark (wisselend met dorset cereals/allbrann. soms wat rozijnen en/of walnoten erdoor.
- 2 1/2 - 3 liter vocht (incl. koffie/thee)
- gekookt eitje met wat zout
- 1 stuk fruit
- avondeten: gewoon stuk vlees/kip/vis (wil terug naar +/- 100 gr.) 2-3 opscheplepels groente en 1 kleine aardappel of 2 lepels rijst/pasta.

Een lijnidee heb ik niet en ik neem ook zeker wel eens lekkere dingen tussendoor. Moet ook kunnen maar niet te veel.

Jij hebt ook al een mooi menu hoor en het is fijn te lezen dat het je goed lukt.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels

Laatst aangepast door Ron15tn op zo 04 nov 2012 14:45, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2012 14:32    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Fijn dat het zo goed gaat!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2012 14:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja, gaat zeker goed. Ik merk wel dat er een boel mensen nog zo met het lijnen bezig zijn.......en dat is zooo fout! Hoe langer je je zelf laat crashen (want dat doen mensen door gewoon niet meer te eten omdat ze toch geen honger hebben......) hoe schadelijker het is voor je lijf.

Ik hou mijn eten een beetje bij via voedingscentrum.nl. En ik zie dat ik dan gewoon aan de goede hoeveelheden kom behalve de calorieën. Dat komt gewoon door het kleine maagje en is dus normaal.

Ik neem dus ook geen extra eiwitten, want die krijg ik ruim voldoende. Op het andere forum waar ik vertoef, zie ik mensen die 50 kilo kwijt zijn geraakt in 5-6 maanden......en die nu op een punt komen dat ze zich niet goed voelen.......of te veel vel krijgen.......of dat ze moeten gaan aankomen omdat ze te veel afvallen......en dan vraag ik wel eens om een dagmenu van hun en dan zie ik:

Kom yoghurt
cracker
fruit
kwarkje
boterham
warm eten hapje...

en dan vinden ze het gek dat hun lichaam gaat protesteren....

Het zit ons zo tussen de oren.......dat af willen vallen.....dat lijnen..... Toen ze tegen mij zeiden dat ik meer moest gaan eten dacht ik......WAT!!! En toen ze me uit gingen leggen waarom ik dat moest doen, toen klonk het allemaal erg logisch. En nu ben ik zo bezig en ik ga dan niet zo kei hard, miss 3-4 kilo in de maand, maar ik heb nog niks stilgestaan en ik voel me goed.

Ik ben nu echt gewoon bezig met mijn toekomst, met mijn goede eetstramien. Want dat is wat wij moeten veranderen.......onze eetgewoonte. Niet meer dat verlangen hebben naar snaai dingen. Die hoofdhonger moet weg zijn en je moet gewoon eten wanneer je maag dat aangeeft.

En tuurlijk mag je lekkere dingen eten..........maar niet vaak. En dan spreek ik voor me zelf, maar ik weet waar mijn valkuil is en daarom maak ik nu de keus om dat dus niet te doen, dat snaaien.
Je maagje is niet blij met een zak chips of een frikandel en je geest ook niet! Ik heb niet mijn lichaam laten verminken om daarna toch weer die zooi te gaan eten!

En tuurlijk ben ik pas bezig......maar bij mij is die snaaiknop om. Ik geniet van mijn brood en alles. Ik eet zoveel dat ik gewoon geen zin heb in lekkere dingen. En als ik op een verjaardag zit, zeg ik absoluut Nee tegen gebakjes maar eet ik wel een cracker mee. Ik maak gewoon keuzes die gezonder zijn.

Wens jullie ook allemaal veel succes hoor! Op naar een gezonder lichaam!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2012 19:28    
Vrouw Weeggegevens   slankie2012
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: 20 sept 2013 een sleeve

Reageer met quote
Voor mij is lijnen; bewust met je eten omgaan met als doel gewicht te verliezen. De twee handvatten om dit te bereiken zijn. Een dieet en beweging. Een dieet is in mijn opinie de keuzes die je maakt, het geheel van voedingsmiddelen wat je binnen krijgt. In mijn opinie volg in dus een dieet en ben ik aan het lijnen Lachen
Het is echter totaal iets anders als jezelf uithongeren, zoveel en zo snel mogelijk willen afvallen of een of andere dieetgoeroe die ik aanhang.

Ik hou de tips van de diëtiste aan zover ik me er in kan vinden en voor zover het haalbaar is. Op dit moment (6wkn na operatie) eet ik nog te weinig, ben ik van bewust. Maar bij meer eten, overeet ik me met alle gevolgen (spugen en pijn) van dien.

Ik eet omdat het moet, honger ken ik (nog) niet. Ik sla echter niets over en er komt bijna niets meer uit.

Ik heb bewust voor de sleeve gekozen. Was geen zoetekauw maar wil, in de toekomst, wel gewoon een plakje cake, stukje taart of wat ander zoets kunnen eten...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 nov 2012 20:33    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5