Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Fel76ine 30 maart 2012 uitslag voor operatie

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Fel76ine
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: geen

Reageer met quote
Hallo Mensen,

Ik heb de screening gehad. Ik wil zo graag de operatie , ik kan bijna niet wachten. Weet iemand hoe dat in Eindhoven gaat bij het Catharina Ziekenhuis?

Ik krijg 30 maart de uitslag, maar hoe lang dan nog voordat je onder het mes gaat? Als je groen licht krijgt.

gr Lien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 15:50    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Lien
Catharina ziekenhuis is een goed ziekenhuis.
Wachttijden zijn afhankelijk van het type operatie.
Kun je op de site van het ziekenhuis geen info krijgen over het traject?

Anders eens kijken op de site van het MMC Eindhoven/Veldhoven onder het onderwerp Bariatrische chirurgie. Daar staat het best goed uitgelegd.

Voor welke operatie wil jij gaan?
- Maagband
- Sleeve
- Gastric Bypass.

Bij de meeste ziekenhuizen is de wachttijd een maand of 5.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 20:31    
Vrouw Weeggegevens   Snoetje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: G-Bypass

Reageer met quote
Hoi,

Ik ben zelfs 24 februari voor een bijeenkomst geweest in CZE en heb toen 3 gesprekken gekregen en daar heb ik direct 3 keer groen licht gehad. Hoe is dat bij jou gegaan dan heb jij tijdens je gesprekken nog niets gehoord dan. Ik heb meteen een afspraak gekregen voor 27 maart bij de chirurg hij neemt de laatste beslissing en dan heb ik direct een afspraak ivm de narcose en een bijeenkomst van een uur (dus weer een halve dag in totaal). Ik ga er dus vanuit dat ik dan meteen een datum van operatie krijg. Ze zeggen dat vanaf het eerste gesprek dus bij mij de 24e februari het ongeveer 4 a 5 maanden kan duren tot de operatie maar het kan ook sneller.

Voor de duidelijk een maagband doen ze daar niet het is een Sleeve of een Gasric Bypass, je kan wel een voorkeur opgeven maar de chirurg heeft natuurlijk het laatste woord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 feb 2012 20:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Beste mensen,

Ik heb gekozen voor de sleeve operatie, en de intake gesprekken die ik heb gehad zagen dat ook zitten. Voor welke intake ben jij precies gegaan, ik heb 17 februari mijn intake gehad en ik heb 30 maart de afspraak bij de chirurg, ben benieuwd kan bijna niet wachten.

Ik heb een andere vraag zou vloeibaar eten helpen, zodat je modifast niet hoeft te gebruiken, vindt het zo vies.

Ik zie wel bij mensen die de maagverkleining zijn ondergaan verbluffende resultaten.

Gr Feline
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 0:30    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Feline,
Om gewoon enkel vloeibaar eten te nemen in het voortraject ipv de modifast is niet verstandig. Het gaat er net om dat je ook de juiste voedingstoffen binnen krijgt.
Die zitten niet allemaal in een standaard soep o.i.d.

Bij sommige ziekenhuizen is het pre-dieet ook niet verplicht dus wellicht kun je het bij je behandelend arts aangeven dat je het niet lust. (Eigenlijk is het een kwestie van even wennen).
Het gaat erom dat er door het afvallen met de Modifast meer ruimte vrij komt in het operatie gebied.

De resultaten na de maagverkleining zijn inderdaad vaak verbluffend maar besef wel heel goed dat het een hulpmiddel is en blijft.
Je zult best veel dingen moeten aanpassen op het gebied van eten en ook in je hoofd moet er een knop om.

Groetjes en heel veel succes.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 9:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Beste Ron,

Mijn eetpatroon aanpassen daar ligt mijn probleem ook niet.
Ik ben niet iemand die de koelkast leeg trekt.
Snoep godzijdank dat lust ik niet. Ships en doe afdeling kan me ook gestolen worden. Ik drink geen alcohol, houdt niet van de friettent.

Als je ziet wat ik eet, dan zeg je ik snap er niks van. Als je mijn trauma kent, en weet hoe erg dat ik afgewezen ben door mijn moeder en dat ik fysiek mishandeld ben. Dan snap je het wel.

De oorzaak van mijn probleem heb ik opgelost. Ik weet gewoon dat ik ga sporten, dat zal fan toch weer op zeven dagen per week worden. Ik heb altijd veel gesport daar ben ik vrij, het zal in ieder geval geen sportschool worden, maar wel buiten sporten.

Ik ben gewoon heel erg zeer gedaan,

Gr Feline
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 11:10    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Feline,
Met eetpatroon aanpassen bedoel ik ook niet de punten die jij aangeeft.
De hoeveelheden zullen erg veranderen en dat is psychisch heel erg vreemd. Daarom zit er ook vaak psych. ondersteuning in het natraject.
1 snee brood is meer dan voldoende en je avondeten is bijv. een halve kipfilet, 1 kleine aardappel en 2 eetlepels groente (dat kan al teveel zijn).
Bepaalde producten zoals pasta, zuivel en de wat vettere (pasta) sauzen kunnen soms behoorlijk verkeerd vallen maar aldoende leert men en dat gaat steeds beter.

Met trauma(verwerking) ben ikzelf ook bekend en ik weet wat voor invloed dat kan hebben op verschillende punten in je leven.
Ik zeg altijd dat niemand precies kan snappen hoe je je voelt. Wel kunnen ze proberen zo goed mogelijk begrip te hebben.
Wel knap dat je een oplossing hebt gevonden al zal dat erg moeilijk zijn geweest.

Goed dat je het sporten weer op wil gaan pakken. Je zult zien dat dit zeker ook na de operatie gigantisch helpt bij het verliezen van de kilo's (al gebeurd dat toch wel na de operatie Erg blij )
Misschien kun je voor een korte periode een eetdagboekje bijhouden. Vaak kom je dan toch nog wel eens puntjes tegen waar je nog wat extra aandacht aan kunt besteden. Zelf merkte ik dat ik op een dag best vaak naar hartige tussendoortjes pakte (iets waar ik nu na de operatie ook nog wel eens last van heb hoor). Je gaat er dan ongemerkt toch meer rekening mee houden.

Wat wilde je trouwens gaan eten ipv de Modifast?
Wat ik vergeten was aan te geven was dat je door het hogere eiwitgehalte van de Modifast ook een langduriger voller gevoel houd dan met een standaard soepje.
Wat je wel zou kunnen doen is een bus protifar (Nutricia) kopen. Dat is een poeder met een hoge eiwitconcentratie. Het is smaak, geurloos en kan in koude en warme gerechten en dranken opgelost worden. Wordt door veel dietistes ook geadviseerd om na de operatie gedurende een week of drie te gebruiken. Voorkomt ook spierafbraak bij snel afvallen.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 13:49    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Snoetje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: G-Bypass

Reageer met quote
Hoi,

Ik ga waarschijnlijk voor de GB daar gaat mijn voorkeur naar uit maar ja de Chirurg heeft het laatste woord.
Mij is ook verteld dat ik modifast moet volgen en heb daar ook een hard hoofd in heb dat al vaker geprobeerd en met mijn suiker gaat het dan na een paar dagen verkeerd dit moet ik dus de 27 maart maar bespreken. Misschien kan ik een combinatie doen.

We houden elkaar op de hoogte .... wie weet komen we elkaar in CZE nog tegen onze datum liggen dicht bij elkaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 20:10    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Beste Ron,

Ik vindt jouw een zorgzaam persoon. Ook een vrolijke man.
Ik ben zo blij als dat zware lichaam verdwijnt.
Het geen wat ik eet is iets meer als jij op noemt.
Ik eet s'morgens 2 sneden koolhydraat arm brood, met runder rookvlees, tussendoor een stuk fruit. S'middags 4 sneden brood van hetzelfde en s'avonds 100 gram koolhydraten, pasta, aardappelen etc, vlees ongeveer 100 gram en groente 200 gram.

Ik drink alles zonder suiker. dat lust ik niet. Dus drink thee, water en soms een glas cola licht. En s'avonds naar het warm eten niks meer als een kop thee.

Het was inderdaad niet eenvoudig om de knop te vinden het is me gelukt, ik ben vrij. Daar ben ik blij om.

ja ik heb geen idee wat de vervanging voor modifast kan zijn. Weet jij iets?

Snoetje

Inderdaad zitten we dan in elkaars buurt met het gehel traject. Bij welke arts moet jij zijn. Ik bij Smulders.

Ik kan haast niet wachten om te mogen beginnen.

Hoop je in ehv te zien. Eindhoven de gekste dat is het niet voor niks. Ik ben blij als we van de kilo's verlost te zijn. Laat mij maar uit uit mijn kleding groeien heb genoeg liggen om terug naar mijn maat terug te groeit.

Gr Feline
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 21:11    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Beste Ron,

Ik vindt jouw een zorgzaam persoon. Ook een vrolijke man.
Ik ben zo blij als dat zware lichaam verdwijnt.
Het geen wat ik eet is iets meer als jij op noemt.
Ik eet s'morgens 2 sneden koolhydraat arm brood, met runder rookvlees, tussendoor een stuk fruit. S'middags 4 sneden brood van hetzelfde en s'avonds 100 gram koolhydraten, pasta, aardappelen etc, vlees ongeveer 100 gram en groente 200 gram.

Ik drink alles zonder suiker. dat lust ik niet. Dus drink thee, water en soms een glas cola licht. En s'avonds naar het warm eten niks meer als een kop thee.

Het was inderdaad niet eenvoudig om de knop te vinden het is me gelukt, ik ben vrij. Daar ben ik blij om.

ja ik heb geen idee wat de vervanging voor modifast kan zijn. Weet jij iets?

Snoetje

Inderdaad zitten we dan in elkaars buurt met het gehel traject. Bij welke arts moet jij zijn. Ik bij Smulders.

Ik kan haast niet wachten om te mogen beginnen.

Hoop je in ehv te zien. Eindhoven de gekste dat is het niet voor niks. Ik ben blij als we van de kilo's verlost te zijn. Laat mij maar uit uit mijn kleding groeien heb genoeg liggen om terug naar mijn maat terug te groeit.

Gr Feline
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 21:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 1 van 14