Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Fel76ine 30 maart 2012 uitslag voor operatie

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Jellabie
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sleeve (16 mei 2012 )

Reageer met quote
Hoi,

nou afgelopen dinsdag stelde niet zo heel veel voor. De eerste keer dat ik moest komen kregen we een presentatie wat een Gastric Bypass inhoudt en wat een Sleeve inhoudt. Daarna gesprek met verpleegkundige (je wordt gewogen en er worden wat gezondheidsvragen gesteld), diëtiste en psycholoog. Dan nog bloedprikken (12 buisjes) en daarna naar huis. Dan is het dus 4 weken wachten.

Na die 4 weken moest ik dus terugkomen voor het gesprek met de chirurg (dat was dinsdag). Nou dat stelt dus niks voor. Je wordt bij de chirurg binnengeroepen en krijgt dan te horen of het ja of Nee is. Ik had dr. van Montfoort. Jonge kerel en een fijne man. Hij draait er dus niet omheen en laat je niet in spanning zitten. Hij stelde zich voor, riep mijn gegevens op de computer op en zei: "Ik heb goed nieuws, we gaan je helpen". Waarop ik spontaan in huilen uitbarstte. Dan legt hij uit welke operatie het gaat worden en waarom en dan wordt de agenda gepakt en een datum geprikt.

In eerste instantie kon ik 28 maart al geholpen worden maar aangezien mijn man de 30e voor 3 dagen naar Rome moet zag ik dat niet zo zitten. Stel dat er complicaties zijn of het loopt niet zo lekker dan zit ik ook met 2 kinderen. 16 mei is de dag voor Hemelvaart dus mijn man is dan Hemelvaartsdag (op de dag dat ik als het goed is naar huis mag) vrij en de vrijdag daarna ook. Dus dat is eigenlijk perfect. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik niet opgeknapt ben en goed vooruit kan als ik op vakantie ga. Dat is namelijk 4 juli. Ik heb dus 7 weken om alles weer "in shape" te krijgen want wij hebben een actieve vakantie. Volgens de chirurg moet dat geen problemen opleveren en moet ik goed vooruit kunnen en alweer vaste voeding kunnen eten en hij gaf al aan dat ik dan al heel wat kilo's kwijt ben. Dat is natuurlijk fantastisch. Ik hoop dat hij gelijk heeft! Na het gesprek met de chirurg moest ik naar de afdeling anesthesie. Daar nog wat vragen beantwoord en mijn bloeddruk opgemeten. Hierna nog een voorlichting met de verpleegkundige over de opname en een gesprek met de diëtiste over hoe mijn voeding er uit gaat zien. 2 weken voor de operatie Modifast (daar zie ik erg tegenop want dat spul vind ik echt zo vies, maar wat moet dat moet) en daarna 3 weken vloeibaar.

Nu kan het me niet snel genoeg gaan en is het wachten begonnen. Wordt eigenlijk nog liever vandaag dan morgen geholpen.

's avonds heb ik het hele verhaal tegen mijn ouders verteld en die vinden het natuurlijk doodeng en maken zich zorgen. Dat snap ik wel, maar ik heb ze wel uitgelegd dat als ik het niet doe ik er ook niet gezonder op wordt.

Mijn mam is vooral bang dat ik verander na de operatie omdat het levenslang is en ik eten associeer met gezelligheid. Dat is ook zo, maar dat heeft me dus gebracht waar ik nu ben en waar ik van af moet. Ik moet leren dat het ook leuk en gezellig kan zijn zonder de hele tijd te eten. Nou ja, ik hoop echt dat de operatie mij brengt waar ik op hoop en het me kan helpen de strijd tegen de kilo's te winnen en toch een heerlijk leven te hebben.

Liefs Jellabie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2012 17:09    
Vrouw Weeggegevens   Snoetje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: G-Bypass

Reageer met quote
Dank je voor je uitleg, ik heb 1e gesprek gehad en moet de 27e naar de chirurg dus weet nu een beetje wat me allemaal te wachten sta.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 mrt 2012 23:42    
Vrouw Weeggegevens   Fel76ine
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: geen

Reageer met quote
Beste Jellabie

Blij om te horen dat je zo snel geholpen kan worden. 28 maart zo heel snel geweest zijn. Maar ik vind half mei ook al snel. Ik zou het wel geweten hebben als ik jouw was. Maar ik heb ook geen gezin, dus dat scheelt.

Ik ben blij als het 30 maart is en als ik ook de uitslag krijg.

ik merk dat ik er emotioneel er klaar voor ben om geholpen te worden. Het zou fijn zijn als de kilo's nu ook weg gaan. Ik ben ook blij als dit hulp middel mij helpt zodat ik mijn sportleven weer kan oppakken. De kilos nu zitten mij daarbij gruwelijk in de weg.

Ik hoop dat ik voor juni geholpen wordt, ik ben nu bezig om het zwemmen weer in mijn schema te brengen. Ik wil in september ook weer beginnen met hockeyen, schaatsen en skieen.
Als ik dan op wintersport ga. Dat ik er dan klaar voor ben.

fijne zondag.

gr Feline
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 mrt 2012 15:08    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@snoetje

Hoe gaat het? Bijna weet je het of het gaat gebeuren.
Ik ben benieuwd.

Laat je het weten?[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2012 8:33    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Snoetje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: G-Bypass

Reageer met quote
Fel76ine schreef:
@snoetje

Hoe gaat het? Bijna weet je het of het gaat gebeuren.
Ik ben benieuwd.

Laat je het weten?[/img]

Ik zit in spanning hahaha en ik laat het je zeker weten.
Dinsdagmiddag om 14.00 uur afspraak bij de chirurg.
Ik hoop toch zo dat het gaat lukken en of de 3 groene lichtjes die ik eerder heb gehad ook van betekenis zijn voor de chirurg.
Heb sinds vorige week er weer een tablet bij.
Naast de suikertabletten, cholesterol, schildklier, B12 injecties elke maand nu ook een bloeddruktablet. Bloeddruk was 170 - 100 dus hoge onderdruk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2012 11:34    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@snoetje,

Ik duim voor je. Zal wel goed komen. Ik hoop dat we elkaar live zien in Eindhoven.

Ik hoop dat je goed nieuws krijgt.

Gr line
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2012 11:39    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
@snoetje,
Als ik het zo lees lijkt het me dat ook de Chirurg akkoord zal gaan met de operatie. Nog even geduld Erg blij

Groetjes en ook ik ben erg benieuwd.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2012 18:12    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ron,

Met jouw afvallen gaat het ook goed? Als ik dat zo lees?

Ik krijg 30 maart uitslag, ik hoop dat ik ook groen licht krijg. Oh ja van Nok eindhoven was ik door de screening gekomen.

Gr line
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2012 18:16    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ron,

Met jouw afvallen gaat het ook goed? Als ik dat zo lees?

Ik krijg 30 maart uitslag, ik hoop dat ik ook groen licht krijg. Oh ja van Nok eindhoven was ik door de screening gekomen.

Gr line
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2012 18:50    
Vrouw Weeggegevens   Jellabie

Dieet: Sleeve (16 mei 2012 )

Reageer met quote
Dan lijkt het me toch echt dat je groen licht krijgt. Tenminste dat verwacht ik dan!
Ik zal duimen voor je. Ben kei benieuwd!

Succes!!!

ps: doe je operatie ook op 16 mei... liggen we er samen haha Lachen

16 mei 2012 Sleeve dr. Nienhuijs CZE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2012 19:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 4 van 14