Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Fel76ine 30 maart 2012 uitslag voor operatie

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Snoetje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: G-Bypass

Reageer met quote
@ Feline Ik heb een afspraak bij Dr. S.W. Nienhuijs,
e kilo's verlost te zijn. Laat mij maar uit uit mijn kleding groeien heb genoeg liggen om terug naar mijn maat terug te groeit.

@ Ron.... Ik volg jou eetboekje en moet zeggen doe nu al wat ideetjes op voor na de operatie moet zeggen als ik lees wat jij eet heb ik er alleen maar meer zin in om het te doen.

Ik ben alleen nog altijd geopereerd met ruggenprikken (knie) en ben als de dood voor een algehele narcose het idee dat je je helemaal over moet geven vind ik zoooooooooo eng.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 20:32    
Vrouw Weeggegevens   Fel76ine
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: geen

Reageer met quote
Snoetje,

Ik heb ooit een gehele verdoving gehad. Dat valt wel mee. Alleen de dagen daarna je bent nog een tijdje moe. Maar dat gaat over.
Je voelt tijdens de operatie helemaal niks. Je wordt wakker en het is voorbij.

Gr Feline
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 feb 2012 22:36    
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
Beste Feline,

Op 13 februari ben ik in het Catharina Ziekenhuis Eindhoven voorzien van een sleeve. Besef wel dat je als je kiest voor WLS dat dat een keuze voor het leven is, je kunt niet meer terug. Het is iets wat je zelf voor 100% moet willen en het is geen wondermiddel, je zult het grotendeels zelf op eigen kracht en discipline moeten doen en dat levenslang. De screening in het CZE is streng, het is pas één gelopen race als de chirurg de agenda trekt en met je een afspraak maakt voor de operatie-datum. Ook in mijn groep vielen een paar mensen (vooralsnog) buiten de boot.

Het preoperatieve dieet in de vorm van Modifast is niet makkelijk maar laat gezegd zijn dat het wel te doen is. Besef dat het gaat om slechts twee weken oftewel 14 dagen. Als je dat afzet op een mensenleven -of je eigen leven- dan valt dat best wel mee. Ik ben op 30 januari begonnen met Modifast Intensive. –shakes en pudding-. De andere Modifast producten werden (en worden) afgeraden. Ik heb mijn shakes gemaakt met een blender zodat het goed gemixd werd. Ik had de smaken, chocolade, banaan, aardbei en vanille. Daardoor kon ik dat in een redelijke variatie nemen. Het gebruik van een schudbeker (ook die van Modifast zelf) raad ik af omdat er dan altijd klonters overblijven en da’s inderdaad vies, dus mixer of blender, goed doorshaken en dan is het echt goed te doen. Naast de Modifast dronk ik koffie, thee, light frisdrank en minstens 1,5 liter water per dag en 1 kopje boulion per dag (echt als opkikker). Eet geen fruit of rauwkost want dat maakt het Modifasten alleen maar moeilijker.

Daarnaast werkte ik in die periode behoorlijk aan mijn conditie. Dat deed ik opbouwend: Zo trainde ik 5 dagen (minimaal 1/2uur en maximaal 1 uur) en nam dan een dag bewegingsrust. (7 dagen per week sporten is zeker als de conditie gering is af te raden). De training wes enerzijds bedoeld om tijdens het ‘crashen’ met de Modifast niet teveel spierweefsel te laten verbranden. Anderzijds trainde ik bewust richting operatie. Want vergis je niet het is een ingrijpende en zware operatie die fysiek veel van je lijf vergt. Ongeacht of het gaat op een Sleeve of een By-Pass. Dat ik door het trainen ook wat extra vet kon verbranden was uiteraard leuk meegenomen. In totaal viel ik in de pre-operatieve-weken 8 kilo af. Een resultaat waarbij ik ook het nodige aan zelfvertrouwen en wilskracht opbouwde.

Het Modifasten gaat ook op eigen verantwoording, niemand in Eindhoven zal je vragen of je echt ge-Modifast hebt, tijdens de opname op de 12e verdieping. Je moet alleen aangeven wat je begin-gewicht was en wat je actuele gewicht is op de dag van de opname.

Ook het verdere traject gaat op eigen verantwoording, je krijgt wel begeleiding vanuit Eindhoven maar je zult het zelf moeten doen. Je moet zelf je vloeibare dieet invullen, zelf min of meer het moment bepalen waarop je langzaam omschakelt naar vaste voeding en zelf je verdere dieet uitstippelen. Zo is mijn eerstvolgende afspraak in het CZE pas op 20 maart 2012 dus meer dan één maand na de operatie. Uiteraard kan ik het CZE dag en nacht bereiken indien nodig. Maar voor alles geldt dat je eigen discipline en je lichaam leidraad is. Het vergt dus ook in het natraject erg veel van je zowel fysiek als psychisch.

P.s. @Snoetje
In Eindhoven wordt je met een masker onder narcose gebracht. Bij mij ging dat zonder problemen. Wel duurde het bij mij ruim 24 uur voordat ik de effecten van de narcose helemaal kwijt was. En daarna was ik een paar dagen compleet moe en uitgeput.

Ik wens jullie (Snoetje en Feline) in ieder geval heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat jullie veel baat gaan hebben bij een WLS in het CZE. Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 0:35    
Vrouw Weeggegevens   Jellabie
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Sleeve (16 mei 2012 )

Reageer met quote
Hallo féline en snoetje,

Ik ben 31 januari in het Cze geweest en krijg dinsdag de uitslag.
Heb afspraak bij dr nienhuijs.
Vind het echt super spannend want zit met gewicht op een BMI van 39,2. Wel veel last van knieën en enkels dus hopelijk geeft dat de doorslag.
Heb wel aangegeven dat ik net voor de zoveelste keer was afgevallen en als ik dat niet had gedaan ik wel boven die 40 had gezeten. Kan toch niet zo zijn dat ik er weer een paar kilo bij moet eten om boven de 40 te komen om die er vervolgens met het pre operatieve dieet weer af te krijgen?!

Ben in ieder geval heel erg bang om afgewezen te worden. Ben nu eindelijk zover om die stap te nemen dus....

Nou ja, we wachten af, nog 2 daagjes.

Groetjes jellabie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 9:45    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Snoetje
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: G-Bypass

Reageer met quote
@ HuubkeUden. Bedankt voor je uitleg hoe alles een beetje gaat in CZE ben er erg blij mee. Ik weet dat ik me met de narcose gewoon over moet geven, maar zoals jij ook zegt de chirurg neemt de laatste beslissing. Ik ga met voldoende moet 27 maart naar hem toe.

@ Jellabie. Ik heb een BMI van 38 (ben 48 jaar) maar slik suikertabletten en cholesteroltabletten. Heb ook een iets verhoogde bloeddruk maar daar slik ik nog niets voor. Bij mij komt er nog bij dat mijn moeder in 2001 aan een hartstilstand is overleden nadat ze al een keer op een haar na in en suikercoma heeft gelegen en een hersenbloeding heeft gehad. Mijn broer is op 43 jarige leeftijd ( in 20030 ook overleden aan een hartstilstand (ik was toen 40) dus dat meegenomen vond de verpleegster al voldoende reden. Ik voelde mij niet op mijn gemak tijdens de screening ik was vergeleken met de andere de helft en iedereen keek naar mij. Heb dat ook verteld en ook daar zei de verpleegster meteen op "dit is jou lijf en dit zijn jou risico's".

Laat je nog even weten hoe het gegaan is en wat ik van de chirurg moet denken we hebben namelijk de zelfde.

Heel veel geluk straks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 mrt 2012 10:54    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@snoetje, weet je ik begrijp je. Mijn opa had suiker ziekte, de nieren hielden op 68 jaar overleden. Mijn moeder is 61 jaar suiker ziekte, nier bijna geen functie aan de dialyse, daarnaast een lekkende hart klep, en in het verleden 3 hart stands en blind geworden.

Het Catharina is zo bekend, mijn moeder het is haar tweede verblijf adres. Weet je wat het stomme is, ik heb altijd precies gedaan wat mijn moeder aan dieet adviezen van de internist, de diëtist noem maar op. Bijna geen zout meer gaan gebruiken, lijnzaak, khd arm.brood, fruit twee a drie keer per dag, water, wel iets teveel cola licht gebruikt. Nu heb ik uitgelegd gekregen wat er slecht aan is. Dan kan ik er ook direct af stand van doen. Gebruik nog wel wat maar gemiddeld gaat een twee liter waarvan ik een liter weg gooi negen dagen mee. Altijd gezonde groentes gegeten, vlees normaal portie. Na het warm eten s'avonds niks meer gegeten ben tevreden met mijn warm eten.

Vroeger altijd tussen de vijf a zeven dagen gesport. Tot mijn zeventiende aan wedstrijd zwemmen gedaan, in combinatie met schaatsen, skiën, ga zo maar door. Toen vrij intersief gaan hockeyen. Ik hoop dat dit hulpmiddel mij de vrijheid terug geeft om het sporten terug op te pakken. Haal nog 1 km in 50 minuten.

Maar goed gezien de erfelijkheid begrijp ik je compleet. Als je de hele tijd met alles wat je doet oplet. En het resultaat is geen effect, daar wordt je niet vrolijk van. Er is maar een drive dat is motivatie met alles wat je doet. Dat ben ik.

Dat is hetzelfde met cola licht ik kan ineens van drie liter gebruik over stappen naar niks. En vol houden. Omdat ik niet in verslaving geloof. Ik ben de baad over mijn geest. Dus als ik iets wil dan kan ik het ook. Wat een zelf vertrouwen jaren niet gehad.

Ik ben alleen best wel erg mishandeld door mijn jongst oom, die mijn moeder beschermd alsof het haar eigen kind is. ja hij gaat voor mij. Hij heeft incest met me gedaan, en daarna is hij door gegaan om mij te mishandelen vanaf of nadat mijn opa is overleden. Die heeft me altijd beschermd. Dat is vanaf 1993 tot en met september 2011, toen heb ik de uitgang gevonden. Maar het hield voor mij in dat ik me moeder achter moest laten, daarmee ook mijn oom. Ik ben de confrontatie aangegaan en hij bekende, maar tegenover mijn moeder zei hij dat hij het niet gedaan heeft. Daarna toen hij tegenover mijn moeder heeft bekend, toen zei ze tegen mij dat ik hem heb uitgedaagd toen ik zes was. Ik ben zo blij dat ik gegaan ben. Poeh wat een opluchting. Ik heb dit verwerkt. Ik ben lang niet compleet geweest maar nu wel.

Snoetje we gaan ervoor! 2012 wordt ons jaar.

Gr. Feline, ik heb zelfs mijn voor en achternaam gegeven en toen een nieuwe geboorte kaartje laten maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2012 0:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi,

Hoe is het gegaan in het Catharina? Ben erg benieuwd. 2012 word ons jaar.

Krijg je meteen de datum, hoe gaat het. Want Catharina werkt niet meer samen meer met de Obesitaskliniek. Huub die is nog via de obesitaskliniek gegaan. Dus ben erg benieuwd, houdt mijn vingers gekruist.

Gr Feline
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2012 15:49    
 Exclusief blond Amsterdam
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi,

Hoe is het gegaan in het Catharina? Ben erg benieuwd. 2012 word ons jaar.

Krijg je meteen de datum, hoe gaat het. Want Catharina werkt niet meer samen meer met de Obesitaskliniek. Huub die is nog via de obesitaskliniek gegaan. Dus ben erg benieuwd, houdt mijn vingers gekruist.

Gr Feline
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2012 15:49    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Net als het CZ werkt ook het MMC Veldhoven en Eindhoven niet meer samen met de Obesitas kliniek.
Alle drie hebben ze nu een eigen Obesitas afdeling.
Via het MMC zit daar ook een begeleidingstraject van in totaal 5 jaar aan gekoppeld. (eerste jaar redelijk intensief, daarna mail en telefoonbegeleiding met af en toe een terugkomochtend).
Hoe dat bij het CZ is weet ik niet. Heb jij daar meer info over Huub?

Groet,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2012 16:25    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ron,

Dat had ik al gevraagd, Aan Huub maar toen waren ze nog gekoppeld. Ik vind die vijf jaar wel fijn. Hoe vind jij die periode. Want jij loopt al iets langer mee. Als ik dat zo zeggen mag??

Gr
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 mrt 2012 16:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 2 van 14