Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (open)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Extra motivatie om te bewegen: punten sparen!

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nicky303
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond leven

Reageer met quote
Bij dit sprintje verdien je 1 punt per tien minuten lichaamsbeweging.

Kan van alles zijn: wandelen of kickboksen, roeien of zwemmen, fietsen of schoonmaken. Zolang het jouw lichaam maar helpt om actiever te zijn en (wat) meer caloriën te verbranden.

Hoe het werkt: je houdt bij hoeveel je aan beweging doet en plaatst dagelijks - of minimaal 2x per week - een berichtje op dit sprintje waarin je aangeeft hoeveel minuten beweging je die dag had.
Elke tien minuten beweging levert je een punt op. (Heb je op een gegeven moment minder dan 10 minuten bewogen, dan telt dat niet mee. Oftewel: 8 minuten fietsen levert geen punt op, 10 minuten fietsen levert wel 1 punt op. Dit is motivatie om net even iets langer door te gaan met bewegen! Erg blij )

Je kunt voor jezelf een doel stellen t.a.v. hoeveel punten (hoeveel beweging) je per week of per tien weken wilt halen en daar naar toe werken. Je kunt daar desgewenst een beloning aan verbinden..
Het sprintje duurt tien weken.

Wanneer je in één week 5 of meer punten haalt (dus minimaal 50 minuten bewogen hebt) krijg je 1 bonuspunt extra.

Laatst aangepast door Nicky303 op ma 15 jan 2018 17:07, in totaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2018 16:51    
Vrouw Weeggegevens   Major
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Deze is voor mij heel nuttig. Ik doe mee!
Ik ga voor een makkelijk doel: 2,6 kilo voor de 10 weken. Moet haalbaar zijn. Even weer rustig aan opstarten met afvallen, niet in een keer te veel eraf willen hebben. Als ik maar weer onder die 90 kom.
Ik ga voor de 15 punten per week, echt bewegen. Dat is 5 dagen lang een half uur per dag. En dat ga ik doen met lopen en de lichte krachttraining die ik ooit van de fysio kreeg en die ik nodig weer moet oppakken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2018 16:57    
Vrouw Weeggegevens   Jelka
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: koolhydraatarm

Reageer met quote
ja, leuk, ik doe ook mee. Ik begin morgen weer met Zumba dus dan haal ik mijn eerste punten binnen Lachen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2018 19:50    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
welkom, leuk dat jullie meedoen!

Het sprintje start officieel volgende week, maar niets houdt je tegen om nu vast te beginnen! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2018 22:23    
Dagdeal (728x90)
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben gister even lopend naar de supermarkt geweest. 40 minuten gelopen dus 4 punten zijn alvast binnen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018 8:09    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren heb ik een half uur met de hond gelopen en 20 minuten gefietst.
Samen 50 minuten = 5 punten.

Ik loop dagelijks wel een half uur met de hond (en dan vaak nog 2x 5 minuten dus dat telt niet mee, misschien dat ik er dan nu soms 10 minuten van ga maken.).
Ik ga zo'n twee keer per week, schat ik, met de fiets naar een afspraak (of naar een winkel enz.). Dat is dan vaak een half uur. Dus ik heb hoe dan ook meestal al 7x30=210 minuten lopen en 60 minuten fietsen maakt samen dus 270 minuten beweging per week. Als ik er nu eens 300 minuten van probeer te maken als uitdaging voor dit sprintje? (Je hebt al in de gaten dat ik van de kleine stapjes ben). D.w.z. minstens een keer per week een half uur fietsen / lopen / bewegen extra.

Dus 30 punten per week. En 300 punten voor de tien weken dat dit sprintje duurt. Ik probeer er natuurlijk nog wel méér van te maken.
Ik ga nog een beloning verzinnen voor als ik de 300 haal en ook voor het geval ik 350 of 400 punten haal.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 jan 2018 18:47    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren heb ik 30 minuten gelopen van een afspraak naar huis, later nog eens 15 en daarna 10 minuten met de hond gewandeld.
En drie kwartier yoga gedaan maar dat zal ik niet meetellen als punten omdat het volgens mij mijn conditie noch mijn spierkracht echt verbetert.
Dus in totaal 55 minuten, d.w.z. weer 5 punten erbij.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2018 8:02    
 Exclusief blond Amsterdam
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Ik kreeg gister een zware hoofdpijn dus ben ik maar zo veel mogelijk stil blijven zitten/liggen. Geen punten dus.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2018 8:41    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik hoop dat je je vandaag beter voelt Major!

Gisteren zo'n 40 minuten gefietst naar een afspraak en terug. En de hond uitgelaten, samen zo'n 45 minuten.
Dus 8 punten verdiend. Dit is week 0 - totaal 18 punten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 jan 2018 9:43    
Vrouw Weeggegevens   Saraa
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Mag ik ook meedoen? De laatste 2 weken zal ik helaas afwezig zijn omdat we dan op vakantie gaan.. laat me maar weten of ik erbij mag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 18 jan 2018 23:02    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende
Pagina 1 van 11