Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Ervaring met het mediterrane dieet

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   emmaladoes
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: low-carb met de draad van Cohen

Reageer met quote
Lieve mensen,
Eigenlijk heb ik het wel een beetje gehad met Sonja. Nu heb ik een dieet ontdekt van Fedon Lindberg. Het mediterrane dieet. Ik heb het gevoel dat het een beetje een low carb dieet is. Hij schrijft dat je niet zoveel per week af zult vallen (1 a 1,5 kg) maar dat het een levensstijl moet worden. De recepten uit het kookboek lijken me helemaal geweldig (ik heb er al twee zelfs uitgeprobeerd). Maar ik ken niemand die ervaring heeft met dit dieet. En of het (al is het maar een beetje) werkt???

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 12:48    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Nee ik ken het niet maar ik zeg wel altijd kies een dieet wat bij je past en hou je eraan.
Mijn eigen ervaring is dat bij ieder dieet uiteindelijk ook de kcal mee tellen.
Al heb je bij sommige samenstellingen van food minder trek om te snaaien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 12:59    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
? IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Hier informatie over hoe en wat over het Mediterrane dieet. Het is heel gezond maar inderdaad voor alles geldt dat je je er aan moet houden
en het moet bij je leefstijl passen.

http://www.westonaprice.org/traditional_diets/meddiet_nl.html

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 14 okt 2009 23:10    

Reageer met quote
@Ellen. Je hebt helemaal gelijk, maar na een keer of 4 SB (in vier jaar) leek mij dit meer bij mij passen. Ik ben niet meer zo van de tussendoortjes. Ik ga mijn best doen en hou jullie op de hoogte.
@Greetje. Dank je wel, dit is weer veel aanvullende informatie. Ik ben er inmiddels achter dat je niks hoeft te wegen, je neemt alleen per maaltijd de grootte/hoeveelheid van je eigen handpalm aan proteinen (vlees, ei maar ook yoghurt e.d.) en 2 maal je handpalm voor groenten en fruit (goede koolhydraten). Dan mag je, als je lekker gaat, ook een "beloningsmaaltijd", dan mag je een halve handpalm "mindere" koolhydraten eten, brood, pasta. Je mag wel 2 tussendoortjes, die ieder een derde van een hoofdmaaltijd niet mogen overschrijden. Bijvoorbeeld 2 x fruit, of noten of yoghurt.
Het lijkt toch wel een beetje op Atkins, maar dan meer vis en kip. Ik ga nog maar eens meer lezen en dan start ik aanstaande maandag. Ik ben dol op Grieks eten!!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 9:03    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Greetje
? IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Lees je enthousiasme, dan past het precies bij jou.
Heel veel succes. groeten Greet Erg blij

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 15 okt 2009 14:41    
Vrouw   Ateke
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi Emma,

Ik ken niet Fedon Lindberg maar, ik heb een boek van Connie Guttersen dat heet Het Sonoma dieet. Dat is ook een mediterrane dieet. Allemaal producten en manier van eten zoals mensen die gebruiken in de regio Sonoma. Ik heb nog maar een klein stukje gelezen maar het klinkt allemaal heel gezond. Er staan ook veel recepten in het boek, helaas nog geen tijd gehad om me daar goed in te verdiepen. Hoe dan ook het spreekt enorm aan. Nadeel is denk ik wel dat er veel in de reformwinkel moet worden gekocht, dat is lastig omdat wij die niet in de buurt hebben maar, in Almelo moet dat geen probleem zijn.
Denk je dat dit ongeveer is wat jij wilt gaan doen?

Groetjes Ateke

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 okt 2009 20:17    

Reageer met quote
Hoi Ateke,

ik ken het Sonoma dieet niet. Wel het south beach dieet. Vergis je niet, er is maar een echt reformhuis in Almelo. En ik kom iedere dag pas om 6 uur uit de trein rollen dus regelmatig daar boodschappen doen... tja. Ook is er een gezondheidswinkel(tje). Maar daarvoor geldt hetzelfde. Dus het is roeien met de riemen die ook ik heb. Er zijn trouwens best al veel "groene" en gezondere produkten in de supermarkt, je moet even zoeken, mar het is er wel hoor!! Het leuke van het mediterrane dieet vind ik dat je niks weegt en telt.
gewoon naar je eigen handen kijken. Morgen begin ik!!!! Laat me weten of het Sonoma dieet voor jou werkt, ik vind het leuk om ervaringen uit te wisselen. Veel succes en groetjes

Emmy

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 okt 2009 12:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1