Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

EGA van lente naar zomer

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Karly
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Goed dat het je lukt het weer op te pakken!
Volhouden! Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 mei 2017 20:32    
Vrouw Weeggegevens   pripa14
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Mieke Kosters Methode

Reageer met quote
Hallo allemaal,
Daar ben ik weer.....terug van weggeweest!
Met het terugkomen heb ik gelijk wat extra kilo's meegenomen Verward , maar ben vastberaden weer aan de slag gegaan sinds zondag.

Allereerst....welkom Karly, hopelijk kun je hier inspiratie en motivatie vinden.
Ook ik ben eerder afgevallen met EGA, daarna net als jij alles er weer aan. Vanwege ziekte 12 kilo in twaalf weken aangekomen waar ik niets aan kon doen en die kilo's wilde er de eerste 2 jaar ook niet vanaf. In die periode er nog 5 kilo zelf aan gegeten en aangezien ik al te zwaar was moest ik nodig flink wat kilo's kwijt.
Het gaat met vallen en opstaan, maar ben sinds juni vorig jaar toch zo'n 18 kilo kwijt. Ega bevalt me heel goed over het algemeen. Vorige week op vakantie geweest en daar alles gegeten wat los en vast zat (en dat zie je terug in mijn gewicht) en overal van genoten. Eenmaal thuis een ega maaltijd klaargemaakt met sla, vlees van de grill en brood en zei tegen mijn man......sorry hoor, maar ben ik gek dat ik zeg dat ik nu lekkerder heb gegeten dan heel de week?
Stiekem vond hij een beetje van wel denk ik, want Grieks eten in Griekenland is nu eenmaal ons lievelingseten normaal gesproken....., maar toch was hij het ook wel met me eens!
Dus conclusie.......Ega eten is eigenlijk lekkerder dan alle dagen uit eten gaan en alles in je mond stoppen wat voorbij komt Cool

Dan......WOW Yvonne, wat een verhaal!!! Ik schrok me een hoedje toen ik het las......ben er gewoon stil van en heb er geen woorden voor. Wat een heftig verhaal en wat moet jij een sterke vrouw zijn om je hier door heen te slaan.......

De rest is ook (net als ik de afgelopen weken ben geweest) erg stil! Hoe is het met iedereen?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 mei 2017 12:23    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Ik zie mezelf niet als een sterke vrouw hoor. Het zijn gewoon dingen die op mijn pad zijn gekomen. Hierdoor ben ik wel mondiger geworden bij artsen hoor. Ik neem niet meer alles aan wat me in het ziekenhuis vertelt wordt. Tevens is er internet waar ook een hoop na gezocht kan worden. En de medische wetenschap weet nog steeds niet alles.

Deze week er weer eens achter gekomen dat mijn lichaam (hormonen) gewoon doen waar ze zin in hebben. Stond mijn gewicht zondag nog op 110,5 (waar ik enorm van schrok). Vanochtend stond de weegschaal op 106,6. Heb ik gewoon 4 weken enorm gebaald dat ik zoveel aangekomen ben en nu is het er bijna allemaal weer af. Soms heb ik zo van die perioden dat ik helemaal niets van mijn lijf snap.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2017 15:47    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja Yvonne, tuurlijk zijn het dingen die op je pad komen, maar je moet er wel mee dealen!
Heel goed van je dat je beter voor jezelf opkomt. Heel belangrijk inderdaad tegenwoordig! En Nee, doktoren en wetenschap weten echt niet alles. Ieder lichaam werkt weer anders.

Oh ja.......hormonen.......pfff soms om gek van te worden.
Weeg je altijd meerdere malen per week?
Ik deed dat voorheen ook namelijk. Tot een diëtist mij vertelde dat dit helemaal niet goed voor je is. Ten eerste kan je zelfvertrouwen hier een flinke deuk door oplopen en daarbij is je gewicht elke dag anders. Mede doordat we niet elke dag hetzelfde eten en sommige dingen er langer over doen om te verteren.
Beter is het om een vaste dag, tijd en plaats te hebben om te wegen.
Sindsdien weeg ik dus op dinsdagmorgen, zonder dat ik heb gegeten in mijn pyjama. En ik moet zeggen dat het me goed bevalt!
Toevallig heb ik ook afgelopen zondag gewogen, omdat mijn broeken ineens (nou ja ineens, hihi ) zo strak zaten. Ik schrok me een hoedje! 4 kilo erbij. Nu gewoon dinsdagochtend gewogen en toen was het 2 kilo. Das dus een heel verschil! Voor mij dus maar 1x per week wegen en verder niet.......hoe groot de verleiding soms ook is Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2017 19:47    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Reageer met quote
Ik weet dat een keer per week wordt geadviseerd. Maar ik weeg me juist vaker omdat ik wil weten wat eten doet met mijn lichaam, wat drinken doet met mijn lichaam en wat mijn hormonale periodes doen met mijn lichaam. Ik hou ook een boekje bij met veranderingen en hoe ik me voel. Dit is voor mijn eigen onderzoek om mijn lichaam beter te leren kennen en wat ik me wel of niet kan veroorloven wat voeding betreft. De psychologe waar ik een paar jaar geleden mee gesproken heb die zei dat het helemaal niet erg is als je vaker weegt zolang je daar je humeur niet van laat afhangen of je dag verpesten. Mijn zelf vertrouwen krijgt er geen deuk door. Tuurlijk baal ik een beetje op het moment dat de weegschaal iets zegt wat ik niet verwacht had. Maar als ik alle gegevens genoteerd heb dan ben ik dat al weer kwijt en ga ik door met mijn dag.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2017 20:13    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hoi allemaal,
Ik denk dat ik er weer ben.. In ieder geval ben ik in mijn sprintjes weer bij, de boekjes heb ik nog niet bijgelezen. Het lijkt erop dat ik een weegclubvakantie heb gehad, ik heb echt weinig mijn neus laten zien of ergens ingestoken..

Een paar weken geleden was mijn wandelvriendin bij me en hebben we samen gelunched. Zij eet koolhydraatarm en is vegetarisch en ik had bietjes in de koelkast en maakte een spontane bietenhumus voor haar (op de EGA manier) In vijf minuten stond het op tafel.. Zij at het met witlofblaadjes (als een schaaltje) en ik op een geroosterd broodje..

Ze wilde gelijk mijn receptenmap, die heb ik haar natuurlijk gemaild. Wij hebben zoveel gerechten die ook koolhydraatarm gemaakt kunnen worden.. Ze vertelde afgelopen maandag dat ze de bietenhumus had gemaakt en uitgedeeld op een feestje en dat haar dochter die chefkok is, en kritisch op eten helemaal uit haar dak ging..
Ik loop nog net niet naast mijn schoenen maar ben wel echt heel trots dat we dit door EGA mochten ontdekken: koken en dingen zelf maken is een feestje. Ruim 6 jaar totaal verslingerd aan deze eetmethode..
Terwijl mijn dochter vandaag een lekkere appeltaart maakte maakte ik een kommetje yoghurt met geraspte appel en kaneel.. Het kan allebei, en de smaaksensatie is bijna gelijk aan elkaar..

dikke zoen van Mamdarijn.. We gaan door!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 10 mei 2017 22:47    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Fijn dat het zo werkt voor jou en heel goed dat je dat zo bijhoudt! Daar kan ik nog wat van leren!

Fijn dat jij ook weer terug bent Mamdarijn......leuk dat je op die manier iemand kan helpen!
Al ben ik stiekem toch ook wel benieuwd naar jouw receptenboek, want op een of andere manier weet jij (in mijn ogen dan) altijd weer iets aparts en bijzonders te verzinnen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 mei 2017 14:55    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Had jij mijn receptenboek nog niet Pripa? Als je het wilt dan kun je je mailadres in een pb aan me sturen dan stuur ik hem gelijk toe..

Ik heb het ingedeeld in verschillende categorieën; zoete groenten, ontbijt, lunch met beleg in de verschillende categorieën en maaltijden en tot slot nog lekkere egaproof snacks van hartig tot zoet.

Het leuke van een digitale versie is dat iedereen die het krijgt het helemaal naar z'n hand kan zetten en alle nieuwe recepten die je bedenkt toe kan voegen.
Mijn eigen versie heb ik ook uitgeprint in een insteekmap van de Action in de keuken staan. Om steeds weer inspiratie op te doen als ik effe niets weet.. Zo verras ik mezelf ook keer op keer, want echt ik eet heus niet alle dagen 'orgineel' Erg blij
Er is zoveel lekkers te maken van bijvoorbeeld een ei.. Maar gewoon gekookt kan die ook erg lekker zijn
Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 mei 2017 19:15    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nee nog niet, maar ga zo direct mijn mailadres naar je sturen Lach
Ben heel benieuwd en ja digitaal is erg makkelijk, maar een papieren versie is ook prettig. Dat pak ik vaak sneller dan naar de computer te gaan.
Het is waar dat er zoveel lekkers te kiezen en bedenken is......alleen moet je er dan wel op komen! Soms verval je gewoon in "saaie" eetgewoonten. Maar dat saaie vind ik ook meestal minder lekker dus is het gevaar van snaaien groter. Extra stimulans dus om goed voor mezelf te blijven zorgen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 mei 2017 14:26    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
You've got mail

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 12 mei 2017 19:47    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 6 van 13