Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

EGA van lente naar zomer

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   hien
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: WmdW/Gok

Reageer met quote
Mamdarijn schreef:
Hoe lang heb je koolhydraatarm gegeten Hien?

Op zich zitten er niet heel veel koolhydraten in het EGA concept, ik zit op ongeveer 150 per dag (moet ze tellen ivm diabetes)
Ik denk dat dat komt doordat we maar 100 gram aardappels, pasta en rijst mogen nemen.
En bij het ontbijt pap ipv boterhammen..

Wie weet gaat het voor je werken om weer terug te stappen naar EGA, ik wens je heel veel succes en welkom in de sprint!

Een paar jaar.Met uitspattingen in de verkeerde richting.
150 kh is voor mij aan de hoge kant,volgens de richtlijnen van mijn diëtiste. Maar ik lees gewoon mee en kijk hoe ik mijn verdere plan ga trekken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 jun 2017 22:24    
Vrouw Weeggegevens   pripa14
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Mieke Kosters Methode

Reageer met quote
Nou.....zal jullie even meenemen in mijn reis op zoek naar het boek wat bij me past.
Mamdarijn raadde me 3 auteurs aan. Judith Beck, Meijke van Herwijnen en Mieke Kosters.
zoals het dan werkt bij mij......ik wil ze dan allemaal zien en even inkijken en kijken wat het beste bij me past! Dus hup bij de bieb diverse boeken van alle 3 de auteurs besteld. Die kwamen gisteren binnen en ben meteen aan de slag gegaan. Dit boek staat me niet aan, bij deze heb ik bedenkingen.....hmmmmmm past dit wel bij me? Enzovoort enzovoort.
nou, je herkent het vast! (Of misschien ook helemaal niet, hihi)

Kort samengevat. Op alle boeken heb ik op en aanmerkingen. Bij het ene boek vond ik dat prettig, bij het andere weer wat anders en bij weer een ander weer iets anders, maar ik moest wel de knoop doorhakken van mezelf.

Nou allemaal, ik heb mijn keuze gemaakt! Ondanks dat deze schrijfster me niet het meeste aansprak kies ik voor Mieke Kosters.
Waarom kies je dan niet voor het boek wat je het meeste aanspreekt zul je je afvragen. Nou dat zit hem in maar 1 ding eigenlijk.......op bladzijde 10 van het boek " En nu word ik slank " staat: Doe je écht mee? Gevolgd door......"wordt het ja en op bladzijde 11 staat wordt het Nee.
Dit blijft sinds gisteren in mijn hoofd hangen.
Na een nachtje slapen en een fikse wandeling vanmorgen had ik het helder......
Ik ben al bijna een jaar bezig met het verliezen van overtollig gewicht ( en dat met succes hoor, -20 kilo) maar de kern van mijn probleem is denk ik dat ik er niet voor heb gekozen gezonder te willen leven of zijn, maar alleen van mijn gewicht af te willen. Ik wilde mijn eetgewoonten wel veranderen dacht ik, maar dan toch niet helemaal.
Een paar voorbeelden daarvan zijn,
Ik mag mezelf best af en toe verwennen met een ijsje een stukje taart of chocolade en dan vooral tegen de tijd dat of wanneer ik ongesteld ben. Het zijn de hormonen en ach die ene keer.......en tja het is nu eenmaal vakantie. Moet ik me dan echt aan mijn dieet houden......pfff ik mag ook niks meer.

Maar in de praktijk blijk ik verrekte moeilijk om te kunnen gaan met de regie daarna terugnemen. Toen ik Mamdarijn van de week om hulp riep was is echt van plan het bijltje erbij neer te gooien en mijn gewicht te accepteren voor wat het nu is. Ik had het helemaal gehad! Later deze week kwam ik tot de conclusie dat ik mijn doel nog niet had bereikt en niet bereid was dit doel op te geven.
Op dit moment weet ik dat ik er niet alles voor wilde doen (en laten)
om mijn doel te bereiken.
Ondanks een presentatie waar ik echt heel trots op ben heb ik nooit de regie in eigen hand genomen. Dit ben ik nu wel van plan.
Ik ga beginnen aan dat boek van Mieke Kosters en ga het wel beleven. Ik ga gewoon volgens de ega regels blijven eten, maar wil de tips en trucs uit het boek van Mieke toe gaan passen.
Ik wil namelijk straks als ik wel mijn doel bereikt heb nooit meer te zwaar zijn!

Het is een heel verhaal geworden geloof ik! Geschokt , sorry hoor! Maar ik moest dit ff delen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jun 2017 15:57    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: EGA

Reageer met quote
Fantastisch verhaal! En een goeie keuze.. Met dit boek kreeg ik inderdaad eindelijk de sleutels in handen om anders tegen mezelf en mijn eetgewoonten aan te kijken.

Je mag alles eten, maar wil je ook alles nemen? Die mindset helpt me echt om betere keuzes te maken en bij minder goede keuzes te beseffen: maar hier heb ik zin in, ik ga me er niet schuldig over voelen, maar ik ga er van genieten!

Ik stuur je de facebookcursus met de linkjes naar de filmpjes toe. Er zit ook huiswerk bij van mezelf (mag je lekker meespieken hoe mijn draakjes heetten..

Liefs van Mamdarijn

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jun 2017 22:44    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt Mamdarijn. Ben vol enthousiasme begonnen en week 1 doorgewerkt. ja.....een goed begin is het halve werk zeg ik maar!
Daarnaast ben ik begonnen in het boek " het geheim van slanke mensen "
Ben al best wat goede tips tegen gekomen.

Super! Ben heel erg benieuwd. En ook naar jouw draakjes eigenlijk Lach

Wat ook wel grappig is.....ik was vanmiddag even bij de kringloop en daar lag een gloednieuwe versie van de bikini challenge. Die kon ik niet laten liggen voor 75 cent. Wie weet volgt dat boek.in de toekomst dus nog 😉😉

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 10 jun 2017 23:36    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hihi.. dat boek is dus van iemand die de challenge waarschijnlijk niet aan is gegaan?

Mijn draakjes staan onderaan..

Pinky Prullebak: Jammer om dit lekkere eten weg te moeten gooien.. Ah daar ligt een verdwaald hagelslagje op een bord. Wat is dat stukje kaas nog over?

Wanda Wegwuif: Wat kan mij het ook schelen, ik kies er nu voor om gewoon effe nergens aan te denken en lekker teveel te eten..

Clara Complimentje: Gaaf.. andere mensen zien en zeggen dat ik afgevallen ben, ik verdien gewoon iets lekkers vandaag! Ik heb er zo hard voor gewerkt om er zo uit te zien.. Misschien ben ik wel klaar met afvallen!

Het Zoete Suikerbeest: Even iets lekkers en ik kan niet meer stoppen.. Ik wordt altijd hongerig van lekkere dingen en wil dan de hele dag dooreten van de dingen waar ik niet van af zal vallen..

En ik zag er nog eentje..
Sneaky Stressskip

Na al die jaren zijn het nog steeds herkenbare draakjes voor me..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2017 13:49    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hahahaha ja dat denk ik ook!
Leuk dat je je jouw drankjes ook deelt. Zodra ik die van mij heb leren kennen dan deel ik dat ook!

Maar Mamdarijn.......kun je nu dan wel weerstand bieden tegen je draakjes?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2017 14:10    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ach ze pakken af en toe mijn stuur over.. Maar nu ik het filmpje weer heb gezien weet ik dat ik van de achterbank af moet komen en het stuur zelf in handen moet nemen.

Pinky Prullebak was het meest prominente draakje maar die zit eigenlijk al ruim een jaar als het niet langer is totaal gemuilkorft en getemd op de achterbank.. Toen ik haar ontdekte ben ik kilo's afgevallen.. Ik was zo'n moeder die restjes moeilijk kon weggooien dus at ik het zelf maar op.. Da's echt niet slim hoor.. Nu gaan ze naar waar ze echt horen.. In de 'echte' kliko..

Maar Wanda Wegwuif, Clara Complimentje en het Zoete Suikerbeest nemen af en toe het stuur in handen.. En geloof me, da's niet wat ik wil..
En Sneaky Stresskip kan ook nog af en toe de regie pakken hier..

Maar goed, ik weet het weer.. Ik ben de drakentemmer.. En voorlopig zit niemand anders dan ik achter het stuur.. Op naar de paar kilo die er af wil..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2017 17:55    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady
Weegclubfan voor het leven

Reageer met quote
Zo herkenbaar om te lezen dit. Ook omdat ik het boek van Mieke Koster ook heb gelezen en mee gedaan aan de Facebook cursus. Toch komen die draakjes regelmatig terug bij mij en nu heb ik het moeilijk met het stuur weer over te nemen. Hoewel ik weet dat als ik het niet doe het de verkeerde kant op gaat.

Pripa jij succes met het herkennen van je draakjes en vooral met het op de achterbank zetten.

Ook ik pak het boek maar weer eens ter hand en ga kijken of ik mijn draakjes weer kan temmen. Het moet!!!!!

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 12 jun 2017 11:16    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja, de draken moet ik nog leren kennen. Als denk ik dat ik er wel een paar zo op kan noemen, maar ik wacht nu op dat deel. Enig idee wanneer dat in de cursus komt? De saboteurs vond ik in: ik ken mezelf en ben slank, maar daar kwam ik geen draken tegen! Wel genoeg valkuilen, maar dat is weer anders, hihi

Sinds ik zaterdag het besluit genomen heb het boek te gaan lezen (En uit te voeren) voel ik me een ander mens. T klinkt misschien gek.......
Misschien is het een roze wolk waar ik straks keihard vanaf val, maar voor nu kijk ik heel anders tegen mezelf aan.
Straks lunchen met een vriendin en heb in mijn menu van vandaag daar rekening mee gehouden. Nu kon ik dat met EGA natuurlijk ook al, maar nu voelt het als een keuze en niet als ik "Ik mag niet of ik moet"
Voelt heel gek, maar ben er echt heel blij mee.

Hopelijk kunnen jullie ook je draken op de achterbank krijgen en zelf de regie in handen nemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 jun 2017 11:08    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Reageer met quote
Draken, terroristen, valkuilen. Eigenlijk bedoelen we allemaal het zelfde. Dat waar je tegen aan loopt en geen weerstand aan kunt bieden.

Dat je je nu al beter voelt is alleen maar fijn. Het gaat er ook om hoe je mindset is. Dat je nu anders er tegen aan kijkt en dat je zelf keuzes mag maken en niet dat je niet mag of dat je iets moet. Dat mocht je eerder ook al maar het moest alleen even tegen je gezegd worden. Lach

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 13 jun 2017 11:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
Pagina 12 van 13