Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

EGA van lente naar zomer

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Karly
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA

Reageer met quote
Hoi dames! ik zou graag mee "sprinten"
Net EGA weer opgepakt na jaren, en kan wel een stok achter de deur gebruiken ohhh
ik ben nieuw op het forum, dus geen idee of ik me zomaar aan kan sluiten, zo niet dan hoor ik het graag ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 apr 2017 9:49    
Vrouw Weeggegevens   sunshine65
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A.

Reageer met quote
Ha Karly en andere dames Erg blij hier ben ik ook weer. Fijn weer een gezellige en motiverende EGA sprint. Zet hem op dames, en geniet vooral en laat losssssss Lach

ja hoor Karly je kunt zo instromen en meedoen. Veel leesplezier, steun en inspiratie toegewenst. En lekkere recepten natuurlijk ook.

MAMDARIJN............... hier eindelijk mijn broodschoteltje cheerleader

Ik heb hem gemaakt met 60 gr. bruin brood, 75 ml melk, 1 ei, 15 gr zachte geitenkaas, stukjes rode paprika, 125 gr venkel, doperwtjes en bosui bij elkaar, venkelzaad, flink wat dille, limoensap, zout en peper.
Brood met melk overgieten, groente kleinsnijden, dan alles door elkaar roeren, in een ovenschaaltje en dan een half uurtje op 175 graden in de oven.

Bedenk me nu dat een combinatie van 100 gr. gare pasta, 1 ei, 50 gram zalmfilet, gare asperges, dille, zout en peper misschien ook wel lekker zal zijn. ;-) Eet hierbij dan nog wel 30 gr. brood en een bouillonnetje of zo, en dan heb je 's avonds (ervan uitgaande dat je bij het ontbijt een graanproduct hebt gegeten, en geen boterham) 100 gr vlees, vis of kip met 30 gr. brood en onbeperkt groente uit gr. 2 en eventueel nog je verplichte groente, (als je die dan nog niet op hebt)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 apr 2017 20:54    
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Broodschoteltje.. YEH!! Maar nu de grote vraag.. vond je het lekker?

Ik krijg gelijk weer zin om zoiets te maken.. dus wie weet! Pastaschoteltje.. mwa, ik hou niet zo van dat omkeren lunch/maaltijd en omrekenen.. die zal ik denk ik niet snel maken.. maar wel grappig dat je gelijk weer nieuwe mogelijkheden ziet!
De combi is in ieder geval lekker! Ook broodscoteltje waardig!

Welkom Karly, ik las net je voorsteldraadje en je dagboekje, ik ga je volgen hoor! Leuk en heel veel succes. Samen sterk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2017 9:16    
Vrouw Weeggegevens   yvonne-the-lady

Reageer met quote
Welkom Karly ook van mijn kant.

Persoonlijk ben ik niet zo van het broodschoteltje. Het was bij mij een beetje zompig en daar hou ik niet van.

Ook ik ben niet zo van het omkeren van maaltijden. Ben altijd bang dat ik iets verkeert doe. En ook al heb je me het goed uitgelegd Sunshine, ik vat het gewoon niet hoe het precies zit. Dus hou ik me maar gewoon aan hoe ik het altijd doe.

Geef aandacht aan dat wat goed voor je is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2017 16:04    
Dagdeal (728x90)
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Bedankt voor het welkom!

Zijn jullie al lang besig met EGA? En ook andere "dieeten" gevolgd?
Ik heb afgelopen jaren verschillende keren een poging gedaan paleo te eten, maar ik kom het steeds niet volhouden. Geen idee of het aan mijn doorzettingsvermogen of de manier lag :p

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2017 19:58    

Reageer met quote
Ik ben 11 jaar geleden 30 kilo kwijt geraakt met EGA. Samen met mijn vorige partner. Hij was er 35 kwijt. Na het afvallen liep onze relatie ineens stroef en kreeg ik te horen dat hij me niet meer mooi vond en niet meer van me kon houden. Relatie ging kapot en ik was ook helemaal stuk. Ik heb me dan ook niet meer aan EGA gehouden en er zat in no time 10 kilo aan.. Toen ontmoete ik mijn huidige man en die houdt van volle vrouwen dus tijdens onze relatie groeide er nog eens 30 kilo bij. Toen begon er binnen deze relatie ook strubbelingen te komen en na veel vragen zonder antwoord kwam er toch uit dat hij me nu toch wel te vol vond. Ik weer stuk. Inmiddels ook verschillende gezondheidsproblemen en ik kwam in aanmerking voor een gastric by pass. Uiteindelijk durfde ik die operatie niet aan en moest ik het dus zelf gaan doen. Terug naar EGA maar nu zonder de club. Hierdoor wel regelmatig terugval gehad en het is erg lastig voor me om onder de 100 kilo te komen. Maar de drempel voor de club is nog steeds te hoog. Inmiddels wel geleerd dat ik niet moet willen afvallen voor een ander maar voor mezelf. MIJN gezondheid en MIJN leven. En het rare is dat nu ik beter voor mezelf zorg, mijn man ook meer voor mij zorgt. Toen ik zei dat ik blij was met de veranderingen die nu gebeuren zei hij: Tja, als jij al niet voor je zelf zorgt, waarom zou ik het dan doen? Nou misschien omdat ik dat soms nodig heb zij ik, maar meteen ging er ook wel een lichtje branden. Hij had ook wel gelijk.

Voor dat ik met EGA ben gestart heb ik al veel lijn pogingen gedaan via diëtistes, 1000 kcal tellen, herbalife, obesitas psychologe in Nijmegen daar met Modifast en sporten onder begeleiding (en ik kwam aan) als test persoon met vet afdrijvende pillen (via huisarts), nog een keer diëtiste en toen dus EGA.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2017 21:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Wat naar dat het afvallen/aankomen zoveel impact in je relaties heeft gehad yvonne!

En al veel geprobeerd dus! Bereikte je met de rest ook wel iets?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 20 apr 2017 10:36    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Mamdarijn
Ervaringsdeskundige

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hey karly, ik heb eigenlijk nooit een dieet gevolgd, ben wel onder begeleiding van een dietiste geweest maar viel niet af.. toen met EGA gestart en gewoon afgevallen door meer te eten.. maar anders, dat was bij mij de clou. Op gewicht blijven is niet echt moeilijk omdat we lekker eten. Soms eet ik weer verkeerde dingen erbij en wordt ik zwaarder. Maar ik weet nu tenminste waar het aan ligt.. verder wandel ik veel, dat scheelt ook

Paleo vind ik ook een lekkere eetmethode, ik pik heel veel receptjes en maak die EGA proof, het sluit goed aan op onze eetwijze..

Yvonne, mijn broodschoteltjes zijn juist lekker knapperig.. daarom geniet ik er ook zo van, misschien moet die bij jou langer in de oven? Ik heb ze al zo vaak gemaakt dat ik inmiddels weet hoe lang ze moeten..

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2017 10:19    

Reageer met quote
Karly schreef:
Wat naar dat het afvallen/aankomen zoveel impact in je relaties heeft gehad yvonne!

En al veel geprobeerd dus! Bereikte je met de rest ook wel iets?

Vanaf mijn 14de bij een diëtiste terecht gekomen. Die was al blij als ik een ons was afgevallen. Daar niet veel afgevallen want het schoot niet op. Toen zei ze dat ik niet meer hoefde te komen. Had een dichtgeplakte brief mee gekregen voor de huisarts. Later bleek daar in te staan dat 'het kind haar best niet deed'. Mijn moeder was kwaad omdat ze wist dat ik me volledig aan het dieet had gehouden maar dat er toch gewicht aan bleef komen. Veel later weer bij een diëtiste terecht gekomen en die zei uiteindelijk tegen mij "Ik hoef jou niets meer over diëten te vertellen. Jij weet alles al". Ik heb 3 maanden bij gehouden wat ik at en ze gaf aan dat ze niet snapte waarom ik niet af viel. Zat na 3 maanden nog op 600 kcal per dag en mocht echt niet lager. Mijn turnen inmiddels opgegeven omdat ik 30 kilo te zwaar was. En op 600 kcal per dag kon ik mijn trainingen niet meer aan. Weer terug naar de huisarts en die zat letterlijk met zijn handen in het haar. Hij wist van een proef met medicijnen uit België die vet uit je voedsel zouden binden zodat het niet door je lichaam opgenomen kon worden. Of ik met die proef mee wilde doen. Op dat moment wilde ik alles doen om van mijn 30 kilo af te komen. Die capsules dus gebruikt. Na een maand had ik geen normale ontlasting meer en bleken mijn darmen aan elkaar geplakt te zitten. Darm flora helemaal kapot en ik 10 kilo zwaarder. Ook geen succes dus. Door gestuurd naar het GGZ want misschien had ik dan wel een trauma opgelopen die ik weggestopt had of zo????? Inmiddels ook problemen met hormoonhuishouding en menstruatie die gestopt was. En ook de gynaecoloog begon er over dat ik maar af moest vallen. Ik bleek psychisch helemaal in orde maar werd doorgestuurd naar een psychologe van de obesitas kliniek in Nijmegen. Naar maanden praten, Modifast en onder begeleiding sporten was ik ook daar weer aangekomen. Toen kwam men tot de conclusie (mede ook door de bevindingen van de gynaicoloog) dat ik het Polycysteus ovarium syndroom had en dat ik er maar mee moest leren leven dat ik een overgewicht van 30 kilo of meer zou hebben en dat het nooit meer goed zou komen met mijn menstruatie. Dus toen jaren lang geen lijn pogingen meer gedaan tot dat ik een dame tegen kwam die nu inmiddels al jaren een vriendin van me is. Zij wilde met EGA gaan beginnen en vroeg me om mee te gaan. Toen dus 30 kilo afgevallen. Die dus later weer aangekomen. Inmiddels pre diabeet en omdat ik voor een gastric by pass vroeg, ben ik bij een internist terecht gekomen. Uit eindelijk dus niet voor de operatie gegaan maar de internist wilde me wel blijven volgen. Hij dacht dat ik op eigen houtje maar max 5 kilo zou afvallen. Dat zijn er 20 geworden. Toen hij met pensioen zou gaan wilde hij alles checken en dubbel checken en heeft ook hormoonspiegels laten prikken. Vooral ook omdat ik op een gewicht stil kwam te staan en daar maar niet onder kom. Uit de hormoonspiegels bleek dat ik waarschijnlijk nooit het Polycysteus ovarium syndroom heb gehad. Voor de zekerheid ook nog een echo van mijn eierstokken laten maken. Die bleken wat aan de kleine kant en leken meer op die van een jong meisje. Ook bleek ik volledig vruchtbaar te zijn. Raadsel dus. Kort daarna begon ook mijn menstruatie weer. Ik was toen inmiddels 45 en vond me te oud om aan kinderen te beginnen. Het schommelen tussen de 105 en 110 wil ik doorbreken en echt onder die 100 kilo te komen. Dat lukt me tot op heden dus niet. Steeds denk ik dan om toch naar een EGA club te gaan voor de extra stok achter de deur. Maar eigenlijk wil ik het gewoon ook zelf kunnen. Het EGA eetpatroon veranderd er niet door en dat wat ik in mijn mond stop doe ik toch zelf. En ik weet nu ook dat het ook kan afvallen en gezonder worden door gezond te eten. Moet het alleen doen!!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2017 12:46    

Reageer met quote
Misschien ga ik het nog eens proberen maar ik heb er nu twee gemaakt en ze waren beide niet wat ik er van verwachte. Daarbij had ik erg de neiging om na het broodschoteltje te gaan snaaien. Waarschijnlijk omdat ze met tegen waren gevallen. Dan kies ik liever voor een lunch waar ik voldoening uit haal zodat snaaigedrag weg blijft.

Toch blijven die receptjes wel naar me lonken hoor wat ik heb een aantal combie's voorbij zien komen die me erg lekker lijken. Ze staan dan ook nog in mijn digitale boekje. Misschien inderdaad nog langer in de oven.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 21 apr 2017 12:58    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Volgende
Pagina 2 van 13