Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Info: Weg met de Weegschaal
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Eetlijstje

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Nomi
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: WmdW

Reageer met quote
Ik heb met veel interesse de info hier op het forum gelezen over Weg met de Weegschaal. Heb daarna ook het boek besteld en lees er steeds een stukje uit.
Vind het een geweldige idee wat erachter zit. Ik me voorstellen dat ik deze leefstijl aanneem als ik wat dichter bij mijn 'ideaal' gewicht zit.
Goed, ik heb ook even een vraagje.
Ik zie bij de eetdagboeken dat sommige mensen op voorhand al een eetlijstje maken. Ik snap dit niet zo goed want het principe is toch om naar je lichaam te luisteren en te eten wanneer het lichaam erom vraagt en waar je op dat moment zin in hebt?
Op deze manier lijkt me dat je dan nog niet naar je lichaam hoeft te luisteren?
Heb ik dit nu verkeerd begrepen uit het boek?

Dit is verder niet bedoeld als 'kritiek' hoor, maar gewoon een belangstellende vraag van een geinteresseerde meelezer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009 18:50    
Vrouw Weeggegevens   Odette
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Geen kritiek, dat snap ik Nomi, leuk dat je meeleest.

Nu is het zo dat mensen, waaronder ik, de hele dag gaandeweg invoeren wat er gegeten wordt. Dus niet van te voren al inplannen. Maar sommigen doen dat wel. Ik denk dat het zo zou kunnen omdat je na verloop van tijd wéét wat je behoeftes zo door de dag zijn. Je kunt dan inschatten dat je elke dag bv 2 broodjes voor de lunch eet. Je zal toch enigsinds moeten plannen, want je moet ook boodschappen doen. Het zou nogal wat zijn als je per maaltijd naar de winkel moest om te halen waar je trek in hebt. Maar wat je uiteindelijk eet is wel op het moment zelf bepaald. En wanneer je voldoende hebt en dus kunt stoppen met eten.

Wanneer je zover bent dat je overstapt op WmdW horen we het wel. Je bent van harte welkom om dan hier te komen schrijven. Succes verder met Cohen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2009 19:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1