| Auteur |
Bericht |
Oki07 Vaste Weegclubfan

|
|
Ik heb mij in het voorstelforum voorgesteld en wil hier graag een eetdagboekje bijhouden om wat adviezen te krijgen of ik goed bezig ben.
Maandag 9 januari
O: 100 ml magere yoghurt met twee eetl lijnzaad en twee eetl gemengde noten + een gebakken ei
T: halve komkommer, 2 bakes-crackers (2,6 kh per stuk) met drie plakjes veg. worst.
T: twee paparika's, 2 bakes-crackers met selleriesalade
A: veg. rookworst, 200 gram groenten met kidneybonen, een glas melk
Dinsdag 10 januari
O: 100 ml magere yoghurt met twee eetl lijnzaad en twee eetl gemengde noten + een gebakken ei
T: halve komkommer, 2 bakes-crackers (2,6 kh per stuk) met drie plakjes veg. worst.
T: 4 stengels bleekselderij, 2 bakes-crackers met selleriesalade
A: pasta met paprikapesto (geroosterde paprika, pijnboompitten, knoflook, kaas en peterselie) en ijsbergsla met radijskiemen en een dressing van mayo en azijn.
S'ochtends drink ik op mijn werk twee cappucino uit de koffie-automaat met een stevia-zoetje. Verder de hele dag door thee (groene, kruiden, zwarte en rooibos afwisselend. Thuis drink ik sinds kort alleen nog spa rood ivm het aspartaam in light dranken.
Ook drink ik 's ochtends bij mijn ontbijt een multi-bruis tablet met een zakje lacpure, 100 mg vit C en twee omega3 tabletten. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 11 jan 2012 9:27 |
|
 |
Sponsor
|
|
 |
Kaatjekat Global Moderator

Geregistreerd op: 5-6-2008 Berichten: 30441 Dieet: Grip op koolhydraten Woonplaats: Maarssen
|
|
Hallo Femke, welkom bij de gokkers! Ik begrijp uit je menu dat je vegetariër bent, dat maakt het iets lastiger voor je denk ik, maar dat ben je vast wel gewend.
Een beetje commentaar heb ik wel:
* je mag per kh arme maaltijd niet meer dan 5 gr. kh. Dus yoghurt met lijnzaad en 2 eetlepels noten is teveel.
* je eet magere yoghurt, de bedoeling is vetter te eten. Ik zie ook op je bakes geen (room)boter.
* Tussendoortjes mogen de helft zijn van een kh arme maaltijd, zowel in hoeveelheid als in kh. Ik zie geen lunch en wel 2x tussendoortjes met 2 belegde bakes, teveel dus. Als je er 1 als maaltijd rekent en de andere apart hebt gegeten maar samen noemt, dan heb ik niks gezegd. Maar zoals het er nu staat eet je 3 kh arme maaltijden en een kh uurtje. (Wat uiteraard geheel aan jou is he, ik wil niet zeggen dat je iets niet mag!)
* Dat geldt ook voor paprika, het is zg. 'zoete' groente en staat op de oranje lijst, dus niet geschikt als tussendoortje.
* Ook in je avondeten (maandag) kom ik geen vet tegen, dat is wel cruciaal voor deze eetwijze.
Verder heb je mooie menu's hoor. Probeer met peulvruchten ook groene bladgroenten te eten, die combinatie is optimaal voor vega's.
En we hebben laatst ontdekt dat er een frisdrank is met citroenessence, zonder suiker of zoetstof, ik zal even zoeken in wiens boekje ik dat gelezen had._________________
je huis is een spiegel die je innerlijk reflecteert |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 11 jan 2012 10:40 |
|
 |
Oki07 Vaste Weegclubfan

|
|
Hallo Kaatje,
Bedankt voor je reactie!
* Is het wel goed om als ontbijt een eitje en 100 ml yoghurt met 2 eetlepels lijnzaad te eten? De magere yoghurt zal ik dan vervangen door volle yoghurt of kwark.
* Ik zal de T anders aanpakken. Twee belegde bakes met beleg als lunch en de andere twee als twee tussendoortjes. Hoeveel uur moet daar tyussen zitten?
* Ik heb het eerste boek gelezen van Y. Lemmers en de lijsten gekopieërd, maar daar stond paprika op de groene lijst. Dat klopt dus niet meer? Ik heb ze voor vandaag al gesneden, dus ik eet ze ook op. Maar zal daarna andere groenten als tussendoor kiezen. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 11 jan 2012 11:15 |
|
 |

Geregistreerd op: 5-6-2008 Berichten: 30441 Dieet: Grip op koolhydraten Woonplaats: Maarssen
|
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 11 jan 2012 12:54 |
|
 |
Oki07 Vaste Weegclubfan

|
|
Ik had groene en rode/gele paprika door elkaar. Maar ik lust groene, dus die neem ik dan voortaan als tussendoor.
Ik ga mijn lijnzaad eens wegen. Ik heb nml nogal gauw last van verstopping.
Bedankt hoor! |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 11 jan 2012 13:00 |
|
 |
Karmicgirl Ervaringsdeskundige Grip op koolhydraten

|
|
Welkom Femke bij de Gokkers en veel succes!
Griekse yoghurt van de Lidl bevat volgens mij iets van 2,8 gr. kh Dat scheelt best veel met gewone volle yoghurt of kwark. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 11 jan 2012 13:07 |
|
 |
patriezzz Weegclubfan voor het leven

Geregistreerd op: 18-9-2009 Berichten: 2873 Dieet: GOK (gezond en minder eten)
|
|
welkom op het forum Femke! (leuke naam!)
je bent al goed bezig zie ik, en je bent al voorzien van advies dus dat moet helmaal goedkomen, zal je voorsteldraadje zo even lezen.
Groetjes Patries_________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 11 jan 2012 14:49 |
|
 |
Oki07 Vaste Weegclubfan

|
|
Woensdag 11 januari
T: een paprika, een babybel, een bakes-cracker met selleriesalade
L: halve komkommer, 2 bakes-crackers (2,6 kh per stuk) met drie plakjes veg. worst.
T: een paprika, een babybel, een bakes-cracker met selleriesalade
A: Mihoen met 200 gram groenten en een gebakken ei
Vandaag mijn lijnzaad gewogen. Twee eetlepels is bij mij 15 gram, dus dan zou 100 ml Yoghurt met 2 eetlepels nog teveel zijn, omdat Kaatje mij vertelde dat lijnzaad 13 kh per 100 gram bevat. Op de verpakking van gebroken lijnzaad van zonnatura staat echter dat er 0 kh inzitten.
Ik merk overigens dat ik wel op mijn eieren moet gaan letten, dat ik er niet teveel eet. Morgen ben ik vrij, dus dan ga ik eens pannekoekjes van sojameel proberen. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 12 jan 2012 8:56 |
|
 |
Oki07 Vaste Weegclubfan

|
|
| Nog een vraagje. Is kwark nou beter om te eten dan yoghurt? |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 12 jan 2012 9:35 |
|
 |

|
|
Nee hoezo? Kwark is een ander product want valt onder kaas, yoghurt niet.
Ik heb zonnatura al een keer gemaild over de etikettering en kreeg een mail terug met excuses, maar kennelijk is het nog niet aangepast, slecht hoor!
Oh ja en die eiren... als je er last van hebt zou ik uiteraard zeker minderen, maar je krijgt er echt iet snel veel te veel van hoor, mijn hubbie eet er elke dag 2... Niet meer dan 3 per week is allang achterhaald._________________
je huis is een spiegel die je innerlijk reflecteert |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: do 12 jan 2012 11:42 |
|
 |
|
|
|