| Auteur |
Bericht |
Mirjam29 Super Weegclubfan

Geregistreerd op: 14-9-2008 Berichten: 1272 Dieet: gezond eten Woonplaats: groessen
|
|
Ik begin nu met mijn tweede sprint, en dacht mischien is het ook wel handig om een dagboek bij te gaan houden.
Ik weet nog niet of ik het vol hou om het elke dag bij te houden, maar ik zie wel.
Ik ben niet echt op dieet, ik snoep minder let op wat ik in mijn mond stop.
Bewuster eten En ik beweeg meer.
ontbijt: een waldcornboterham met ham en thee
tussendoor: thee en niks er bij want ik had laat ontbeten (eerst uitgeslapen )
Lunch: twee waldcornboterhammen een met ham en een met 30+ kaas. en thee.
Tussendoor: thee met een koekje.
avondeten: zuurkool met magergerookt varkensvlees (mee gekookt bij de zuurkool. En yochurt met een halve banaan.
s'avonds tijdens het sporten water en thuis cola licht en een manderijn. En twee dropjes.
Vandaag ruim een uur gefitnisst. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: di 23 dec 2008 23:20 |
|
 |
Sponsor
|
|
 |

Geregistreerd op: 14-9-2008 Berichten: 1272 Dieet: gezond eten Woonplaats: groessen
|
|
Vanmorgen pas om half 10 ontbeten
een tarwe bolletje met ham en thee.
Om 10 uur thee gedronken
11.00 uur naar de dokter geweest daar ook mijn suikerwaarde geprikt dat was 4.2 dus nog erg laag.
12.30 uur sla gegeten met aardappelen en een paar stukjes kibbeling. Niet echt een goede keus maar ik had er al een tijd zo een zin in. En de kinderen ook En ik heb er erg van genoten.
Ik heb yochurt met wat zoetstof na gegeten.
En de rest komt nog  |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 24 dec 2008 14:04 |
|
 |
Laris Vaste Weegclubfan

Geregistreerd op: 23-12-2008 Berichten: 69 Dieet: gezond eten Woonplaats: Midden van het land
|
|
Inderdaad, gevonden!!!
Het lijkt inderdaad erg op elkaar. "Normaal" eten / regelmatig tussendoortjes en meer bewegen. Volgens mij ben je behoorlijk strak bezig.
Ik eet 3 hoofdmaaltijden en dan nog 2 of 3 keer een klein tussendoortje (11.00/15.00 en soms om 21.00 nog).
Ik probeer deze inderdaad ook gezond te houden, ook hier gaan de kilo's mandarijnen er doorheen. En ook rijstwafel (van die gekruide)._________________ |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 24 dec 2008 16:06 |
|
 |
Coby Moderator

Geregistreerd op: 31-10-2007 Berichten: 10053 Dieet: kcal tellen en eigen inzicht Woonplaats: Burgum
|
|
Goed van je om een eetdagboekje aan te leggen, dan kun jezelf zien wat je zoal eet per dag.
Mocht je dan advies nodig hebben, dan kunnen we met je mee kijken.
Langzaam afvallen dat is de beste manier.
Lekker gezond eten met veel groente, fruit en zuivel.
Ik zou zeggen succes en de groetjes van Coby |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 24 dec 2008 17:38 |
|
 |

|
|
Om 3 uur thee met een manderijn
En om half 7 hebben we bij mijn schoonouders gegeten nadat we eerst na de gezinsviering waren geweest.
Ik heb 1 wit broodje met twee knakworstjes op
en een snee kerstbrood met gelukkig niet zo veel spijs
en thee.
Vanavond drinken we nog een keer thee en dan cola licht.
15 min gefietst, moest wat weg brengen
En ik ben lopens naar de kerk gegaan dat is met de kinderen toch ruim een half uur lopen (en de helft met mijn dochter van 3 jaar op mijn nek Terug naar huis met de auto.
Laatst aangepast door Mirjam29 op di 30 dec 2008 23:12, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: wo 24 dec 2008 20:52 |
|
 |

|
|
vanmorgen goed begonnen, de rest heeft heerlijke afbakbroodjes gegeten en crosantjes en ik heb van mijn eigen waldcornbrood een tostie gemaakt ( 2 sneetjes met 30+ kaas) en thee
Dat was om 10.00 uur.
Om 14.00 bij mijn ouders kruidenthee gedronken en de slagroomtaart aan mijn voorbij laten gaan.
Daarna cola licht gedronken en kon ook makkelijk van al het lekkers op tafel afblijven.
Rond 16.00 uur gingen we cormette en er waren twee saladeschotels een rundvlees salade met er om heen veel fruit en een visschotel met verschillende soorten vis.
Ik heb van alles wat gehad, ben alleen van de stokbrood met kruide boter af gebleven. En heb wel het meeste fruit en groente gegeten.
Ik heb niet zo veel gegeten als ik anders altijd deed, ik had eerder een voldaan gevoel en ben toen ook gestopt met eten. Het toetje ( ijs ) heb ik overgeslagen.
Na het opruimen thee gedronken ik weer sonder wat er bij.
Maar s'avonds kon ik moeilijk van het lekkers afblijven. Ik heb een handje schocolade nootjes op en een handje nootjes ( elke keer een of twee tegelijke tijd ) En een glas cola licht.
Om half 9 gingen we naar huis en hebben de kinderen naar bed gebracht.
Onder het kijken naar harry potter cola licht gedronken en ook wat pinda's gegeten.
Hopelijk gaat het morgen beter
Ik weet gewoon dat als ik niet netjes regelmatig eet ik op een gegeven moment mijn moeilijker kan inhouden.
Vanmorgen wel een half uur in een stevige pas gewandeld.
Laatst aangepast door Mirjam29 op vr 26 dec 2008 13:56, in totaal 1 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 26 dec 2008 0:44 |
|
 |

|
|
Heerlijk uitgeslapen en om 10.00 uur twee santaro donker boterhammen met een beetje halvarine en een plaatje ham gegeten met thee.
Om 13.00 twee santaro donker met een beetje halvarine en een plaatje ham gegeten en thee gegreonken.
Om 15.00 uur thee gedronken en een hapje van de mongoetaart van mijn dochter.
Daarna 7-up licht gedronken en een glas water. En twee schipjes gegeten.
Om 18.00 uur bord tomatensoep gegeten en een bladerdeegbakje met runderragou en een kleinstukje vernette ijs.
20.00 uur thee zonder iets.
21.00 uur cola licht een manderijntje en 3 dropjes
Ik ben erg tevreden over vandaag ik heb mijn aan mijn eigen van te voren genomen afspraken gehouden.
Niet te veel tussendoor gegeten
11.00 uur: Ik was van plan een flinke wandeling te maken maar toen ik aan het lopen was ben ik toch gaan joggen en het beviel goed ik heb mijn ronde vergroot en heb ruim een half uur hard gelopen.
Daarna lekker douchen en ik voelde me helemaal vol energie. |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: vr 26 dec 2008 11:35 |
|
 |

|
|
Vanmorgen op de weegschaal was ik 81,3 kg dus ik ben goed de kerst door gekomen.
Nu weer in het ritme blijven. Gelukkig blijven we met oud en nieuw thuis, dus ik bepaal waneer we eten
We hebben wel een handige kerstattentie gekregen
Ik had dit jaar gezegt dat ik geen oliebollen ging bakken wat iedereen niet leuk vond en wat denk je wat we krijgen als kerstattentie een schaal met garde, poedersuiker, vruchtjes en ja hoor oliebollenmix.
Dus ik ben toch maar geswicht, ik vind het ook heel leuk om te doen......nu maar hopen dat ik mezelf een beetje ik kan houden want ik wil zo graag onder de 80 wegen 
Laatst aangepast door Mirjam29 op za 27 dec 2008 20:50, in totaal 3 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 27 dec 2008 11:50 |
|
 |

|
|
9.00 uur een santaro donker boterham met een klein beetje halvarine en 30+ kaas en thee.
10.30 uur thee
12.30 uur kant en klare pizza gegeten. Niet echt verstandig, maar wel erg makkelijk als toetje yochurt met zoetstof.
15.00 uur thee gedronken en een manderijn gegeten.
17.30 uur 3 santaro donker brood gegeten met een klein beetje halvarine een met 30+ kaas en twee met runderham en thee gedronken.
19.15 uur De kinderen mogen nadat ze in bad zijn geweest op zaterdag chips eten en nu kon ik er ook niet van afblijven
Ik heb twee handjes chips op (corn bugles nacho cheese ) Die maar niet meer in huis halen want die vind ik zelf te lekker
De rest van de avond maar alleen nog thee (zoethout thee ) en cola licht drinken
Toch nog een manderijntje gegeten, ik voelde mij erg trillerig en de dokter had gezegt dat ik dan toch iets moest eten, een manderijn of ander fruit bv vandaar.
Ik vind het ongelovelijk eerst dronk ik bijna geen thee,vond het niet echt lekker, hoog uit een kop per keer. Nu drink ik het heel veel en vind het ook erg lekker. Ik drink nu wel andere thee als eerst. Toen dronk ik vooral gewone thee zonder smaakje of met een vruchten smaakje.
Nu drink ik verschillende soorten thee: Rooibos citrus fruits, fruit wellness pomegranate en raspberry, fruit wellness blood orange en kiwi, green tea cranberry en zoethout thee zijn het meest favoriet. Zouthout vooral als ik zin heb om te snaaien, het neemt bij mij de behoefte aan zoettigheid weg. En dat is mooi meegenomen Erg blij Ik mag het alleen niet te veel gebruiken want het kon net als drop bloeddruk verhogend werken.
Vandaag niet gesport, had wel spierpijn vandaag. Toch iets te hard gelopen gisteren ik had het iets beter moeten opbouwen maar het ging zo goed en het voelde ook zo goed op dat moment.
Volgende keer maar iets rustiger. 
Laatst aangepast door Mirjam29 op wo 31 dec 2008 10:32, in totaal 2 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: za 27 dec 2008 20:43 |
|
 |

|
|
Vanmorgen uitgeslapen tot 11.30 uur
12.00 uur 2 santaro donker brood met runderham en omdat ik het ontbeid heb overgeslagen vond ik dat ik 1 snee kerstbrood mocht hebben. Het was heerlijk En thee gedronken.
15.00 uur thee en een manderijntje
17.00 uiteten geweest met de kinderen. Ik heb runvleesreepjes met aubergine, courgette, champignons, ui, paprika en tomaat en een klein beetje roomsaus met rijst gegeten.
Als toetje een kop thee, terwijl de rest lekker aan het ijs zat
Om 20.50 een schaaltje yochurt met zoetstof.
Daarna nog thee en water.
Het is niet echt handig dat ik het ontbeid heb overgeslagen, want ik moet regelmatig eten. Hopelijk hou ik mij de rest van de dag wel er aan Want ik moet morgenvroeg bloed prikken en mag vanaf 10.00 uur vanavond alleen nog maar water en thee drinken.
Hopelijk zakt mijn suikerspiegel niet te hard 
Laatst aangepast door Mirjam29 op wo 31 dec 2008 10:34, in totaal 4 keer bewerkt |
|
| Naar boven |
|
Geplaatst: zo 28 dec 2008 13:18 |
|
 |
|
|
|