Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Eetbuien tips

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Suzanne90
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hi allemaal,

Ik heb even iets wat ik kwijt moet en waar jullie mss wel tips voor hebben. Zoals de titel al zegt, heb ik de laatste tijd enorme laat van eetbuien. En dan niet van "oeps ik heb een chocolade reep op" maar echt jezelf helemaal volproppen tot het gewoon zelfs fysiek pijn doet/je niet meer kan. Ik weet dat stress/druk hiervoor een trigger bij mij is, maar ik word er een beetje hopeloos van. Door de combi van fulltime een veeleisende baan en daarnaast een masteropleiding (+eenpersoons huishouden, +willen sporten, +sociaal leven enigszins onderhouden) lijkt het op stressvolle momenten alsof er iets knapt in mijn hoofd. Verstand op nul en me helemaal volproppen. Ik heb gisteren dit weer meegemaakt en ben toen helemaal los gegaan. Bakken kwark, doos chocolaatjes, een compleet pak droge wraps, een stronk rauwe brocolli, eiwitrepen, en ga zo maar door. Ik denk dat bijna heel mijn gewichtstoename van het afgelopen half jaar (=sinds ik ben begonnen met studeren) hieraan te wijten valt. Ik ken de tips van: ga strijken of een blokje om, maar op zo'n moment kan ik niet meer helder denken.. Sip

Nu is mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee en vooral ook met hoe je hieruit kan komen? Ik voel me de dag erna zo enorm schuldig en slecht en wil dat heel mijn dieet weer opgeven Sip. Alle tips/ervaringen zijn welkom!

Dankjewel allemaal alvast Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 jan 2016 12:19    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Als je een eetbui krijgt heeft dat een oorzaak, die bui "uitzitten" en bij jezelf onderzoeken wat de trigger op dat moment is helpt inzicht te verschaffen. Ga desnoods letterlijk op je handen

Je legt de lat erg hoog door alles te willen: een veeleisende fulltime baan, een masteropleiding, 4 uur sporten per week en dan ook nog je sociale contacten onderhouden. Je pleegt roofbouw op je lichaam op deze manier en dan krijg je het soort reactie wat je beschrijft, je lijf gaat protesteren.

Probeer eens een planning te maken en kijk wat je zou kunnen schrappen. Alle tips van de wereld gaan niet helpen als je ze niet opvolgt omdat je niet helder meer kunt denken op zo'n moment.
Als je het moeilijk vindt zou je professionele hulp kunnen zoeken.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 05 jan 2016 15:12    
Vrouw Weeggegevens   Foxy
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Suzanne, ik herken het hoor. Dat is ook de reden dat ik ben aangekomen. Ik wilde altijd alles goed doen, en dat kost gewoon teveel tijd, en geeft je ook veel stress. En die stress zorgt voor de problemen (voor mij +25 kilo).

Ik ben het eens met de tips van kaatje, en dat is ook wat ik zelf heb gedaan. Mijn vriend zei tegen me: 'vanaf nu gaan we dingen veranderen'. Ik heb alle taken behalve studeren laten vallen (commissies, bestuurswerk, groot deel van mn bijbaantjes). Ik ben vanaf toen 9 uur per nacht gaan slapen. Daarnaast heb ik sociale activiteiten grotendeels laten vallen (max 2 dagen in de week, inclusief in het weekend). Eerst maar eens een week alle vrije tijd in de avond gebruiken om echt uit te rusten. Dit was voor mij de moeilijkste stap, omdat ik het gevoel had dat ik niets KON laten vallen. Maar dat kan je wel Lach. Voor jou lijkt me de fulltime baan + masteropleiding het probleem. Daar moet je eens goed over gaan nadenken. Max 40 uur per week voor studie/werk moet de regel zijn.

Als je iets meer ontspannen bent, dan moet je het sporten weer oppakken. Ga 3x in de week (dat geeft met 2x sociale dingen doen nog 2 vrije avonden, of beter, ga sporten MET vrienden!), en begin rustig aan. Het hoeft allemaal niet super vermoeiend te zijn, maar probeer regelmaat te vinden en geen workout te skippen. Beter gaan en een slechte workout doen, dan helemaal niets.

Succes meis! Het belangrijkste is om te leren ontspannen. Die stress is nergens goed voor. Natuurlijk zijn studie en werk belangrijk. Je leeft echter niet om te werken, maar je werkt om te leven.

Fall down seven times, stand up eight!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 jan 2016 9:52    
Vrouw Weeggegevens   Roxx
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
ja verschikkelijk is dit he. Jezelf niet meer tegen kunnen houden.
Ik ga dan altijd een eind lopen met oordopjes in zodat ik dan niet in de gelegenheid kom. en het werkt, maar je moet jezelf eerst wel echt dwingen om te gaan lopen, later wordt dit makkelijker.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 jan 2016 14:49    
Dagdeal (728x90)
Vrouw Weeggegevens   Elisabeth01
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezonder leven minder snoepen

Reageer met quote
Het eerst benoemen, daar komt weer zo n vreetbui!
Dan bedenken waarom je dif niet wilt, je wordt alleen maar zwaarder.
Dan bedenken hoe je je voelt als je het laat gebeuren.
Vervolgens iets gaan doen, tanden poetsen, kast opruimen, wandelen, vul maar in.
En daarna, want die drang gaat over, zo geweldiv trots op jezelf zijn en zeggen, zie ik kan het!
En dus de volgende keer ook. Het is een kwestie van oefenen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 feb 2016 12:17    
Vrouw Weeggegevens   Kaatje
Moderator

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Misschien heb je hier ook iets aan:
http://www.weegclub.nl/forum/tips-voor-moeilijke-momenten-t23366.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 04 feb 2016 14:59    
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Herkenbaar wat er hier word geschreven heb er zo nu en dan ook echt last van. Wat bij mij vooral helpt is mijzelf de vragen te stellen: Welke emotie probeer ik weg te eten? Gaat de emoties weg als ik toe geef aan deze eetbui of word het schuld gevoel alleen maar groter als ik er aan toe geef en mijzelf vol prop?

Ga de topic link die hier boven word genoemd ook eens op mijn gemak door lezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2016 9:31    
 Exclusief blond Amsterdam
Vrouw Weeggegevens   Zuuz
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cambridge 500

Reageer met quote
Ik herken het ook
Het niet gewoon een eetbui hebben maar echt tot het misselijke aan toe en nog verder.
Soms met pijn in mijn darmen van alle slechte dingen. Wat er in mijn hoofd gebeurd weet ik niet, maar zo vervelend.
Ik heb helaas geen tips en moet dit straks ook onder controle krijgen.
Ik lees ook even mee

Tanden poetsen doe ik inderdaad ook als het even kan. Dan smaakt niks meer

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 19 mrt 2016 10:14    
Vrouw Weeggegevens   Jess93

Reageer met quote
Wat bij mij eetbuien voorkomt is door niet te streng te diëten.
Dus af en toe gewoon wat lekkers pakken ohhh Anders hou je het niet vol en krijg je dus eetbuien: hallo jojo-effect...

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 05 apr 2016 9:50    
Vrouw Weeggegevens   gelukszoeker

Reageer met quote
zie daar maar eens de balans in te vinden tussen niet te streng zijn maar ook niet te los te zijn en jezelf lekkere dingen toe staan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 05 apr 2016 18:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2