Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Eet tips na Sleeve operatie

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   xJoyce
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gastric sleeve

Reageer met quote
Halloo,

Ik heb een sleeve gehad. Moet nu drie weken vloeibaar. Heeft iemand nog wat ideen voor mij?
Verder wil ik graag weten of spaghetti goed gaat? Of een zacht stukje worst..?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2012 21:58    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Joyce,
Zelf heb ik toen de potjes van Olvarit gedaan (12 maanden +) maar ik ben dan ook makkelijk ingesteld.
Wat beter en lekkerder is, is om zelf het eten te pureren.
Gewoon aardappelen, groente en vlees(kip) pureren en wat kruiden.
Rijst met gekookte groente en een gekookt/gebakken eitje in de blender kan ook (eerst alles koken uiteraard Erg blij )

Je kunt het allemaal bij elkaar in de blender doen. Ziet er niet uit maar ja je kunt niet alles hebben. Apart blenderen kan ook. Ziet er i.i.g. smakelijker uit maar kost meer tijd.

Met pasta (spaghetti) zou ik erg goed opletten.
Het is bekend dat veel mensen na de operatie last hebben met pasta producten maar je kunt geluk hebben. Ik zou er alleen niet nu al mee beginnen. Sliertjes kunnen verkeerd vallen en dan wordt je echt niet blij.

In het begin oppassen met boontjes (zijn wat moeilijker te verteren.
Bloemkool en brocolli wordt vaak aangeraden omdat dit zachte groente zijn (iets langer laten koken)

Mbt de worst. Je zou het kunnen proberen maar bedenk dat alles waar het woordje worst in zit ook vaak erg vet is! Dan heb je dus 2 aandachtspunten te pakken..... Wil je na de operatie zo goed mogelijk afvallen zul je vette producten zo veel mogelijk moeten vermijden en daar kun je nu al het beste mee beginnen anders val je met wat pech snel terug in je oude patronen met als risico langzaam afvallen. Plus vettig/romig eten kan verkeerd vallen. Geldt i.i.g. voor de G-Bypass.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 aug 2012 22:33    
Man Weeggegevens   HuubkeUden
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gastric Sleeve

Reageer met quote
Het voordeel van een sleeve ten opzichte van een By-pass is dat je maagfunctie redelijk normaal blijft. Dat wil zeggen dat je ook meer producten kunt verdragen dan iemand met een bypass.

Je moet het echter langzaam weer opbouwen. De drie weken vloeibaar zijn een gemiddelde. Ik ben in mijn derde vloeibare week weer langzaam maar zeker omgegaan naar vast voedsel. -Ik werd horendol van de vla en de yoghurt-. Voorzichtig at ik bijvoorbeeld een soepstengeltje en een cracotte-je. Belangrijk is uiteraard voldoende groenten en fruit en vergeet de eiwitten niet dus bijvoorbeeld halfvolle kwark van de Liddl en mager vlees, vis of kip. Maar echt langzaam opbouwen want er is niks zo vervelend als een overvol gevoel na het eten en daar is bij ons 'sleevers' niet zo veel voor nodig. Uiteraard is het goed om te beginnen met light producten dus 20+ kaas bijvoorbeeld en rookvlees op je brood.

Daarna nam ik ook eens een knackebrod en pas na weken at ik weer een echte boterham...maar in de loop van de komende maanden zul je ook weer moeten leren om durven te eten. Dat klinkt raar maar daarmee bedoel dat het voor mij een overwinning was om weer gewoon wat frites te eten met mayo. ja uiteraard niet meer in de hoeveelheden die ik vroeger gebruikte maar het kan. En het is echt lekker. smullen Of een stukje gegrilde kip met zaziki. Wel moet je genoeg blijven drinken en het maakt eigenlijk niet uit wat hoewel je wel moet uitkijken dus blijf bij de frisdranken bij light en zaken als chocomel...hoe lekker ook...echt met mate. Ikzelf drink veel koffie, water en af en cola-light maar ook aan dat koolzuur zul je moeten wennen. Zo is het in ieder geval bij mij gegaan en gaat het nog steeds. Als je er echt niet uitkomt zou ik zeggen vraag het na bij het ziekenhuis. Zij helpen je graag. Lach

En inderdaad pasta kan zwaar vallen hoewel spaghetti bij mij makkelijker gaat dan de andere pasta soorten.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 27 aug 2012 23:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1