Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Eet-dagboekje.. (Willemx5)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   willemx5
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: G-Bypass (Atkins)

Reageer met quote
Hoi Kweenie.. !! Bedankt v je berichtje.. Aan jou heb ik wat, veteraan..! Serieusz, ik stel het erg op prijs van je te horen en je ervaring ter harte te nemen.. Ik was nèt een brief aan mijn dokter aan het schrijven over precies dit (mijn) probleem, van geen restriktie voelen en me aan kleine porties houden.. En zijn mening over oprekken en Fobi-ring.. Maar goed, ik ben in feite nog maar net bezig en moet overal aan wennen en ook mij houden aan weinig.. Enfin, geen paniek.. Als ik zo zou blijven de rest van mijn leven, ben ik al dolgelukkig.. Doeiii W

(evt brief lezen..? E-mail..?)

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2012 11:24    
Vrouw Weeggegevens   queenie1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Lowcarb

Reageer met quote
Haha, jij bent altijd mega snel met antwoorden, hij is fijn!
Als ik je een tip mag geven? Stel je vragen aan de chirurg..
Zelf heb ik ervaren dat de huisarts globaal op de hoogte is. Je chirurg zal je toch duidelijker kunnen informeren. Tenzij jouw huisarts er veel over weet natuurlijk.
Even mijn ervaring hier ivm vraagstelling aan onze huisarts. Ik vroeg hem of het zou kunnen dat mijn maag(je) zich aangepast had in de loop der jaren. Dus meer kcal opneemt als na de operatie en meer aankan. Toen keek hij me aan alsof ik van Mars kwam (eigenlijk Venus Lachen ).
Dat vond hij onzin, terwijl de chirurg vertelde dat dat zeker het geval was.
Kortom hun meningen liepen lijnrecht tegen elkaar in.. Nu weet ik niet of dat makkelijk kan, maar echt, je chirurg is toch dé persoon voor zulke vragen.
Misschien dat Ron je beter kan antwoorden over wie je hier het best over kunt contacteren??
Goed dat je direct je vragen uit! Hetzij per brief, hetzij per mail. Misschien een extra consult bij je chirurg aanvragen?
Misschien pb'tje aan Ron met vraag hoe hij dat aangepakt heeft?

Liefs, enne leuke muts
Erg blij
Queenie

Sta eens stil bij de kleine mooie gebeurtenissen in je leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2012 13:12    

Reageer met quote
Het kan nòg sneller.. Bij deze.. ! Wàs een brief aan mijn chirurg, dr vd Laar.. Sory, misverstand.. ja, Ron is de aangewezen persoon in dezen we hebben contact.. Maar ik meen mijn chirurg( ) te hebben horen zeggen dat het voormaagje eigenlijk niet oprekt.. dat vroeg ik hem en dat ik geen enkele restriktie voel.. Of ik dusz en dan alleen maar af ga op kleine (300 gram) porties en kleine tussendoors.. Ik snoep niet, geen alcohol, geen vettigs, sport 3x in de week, en nòg niet onder de 100.. nogmaals, ben nìet in paniek alleen een pietje teleur.. Doeiii, bedankt v je bericht, W :D

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2012 13:21    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Willem,
Ik zou zeggen probeer het contact zoveel mogelijk rechtstreeks via je chirurg (Bariatrisch centrum) te laten blijven lopen.

Ik heb nog een link met voedings/dieet advies voor je ingekoppeld waar je wellicht nog wat info uit kunt halen.
http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/dieetadvies_maagverk1.pdf

Mbt oprekken kleine maag:
Onderstaande tekst heb ik gekopieerd. (de link heb ik ook toegevoegd als jet het hele artikel wil lezen Lach

VOEDINGSADVIEZEN NA GASTRIC BYPASS
Het aanpassen van uw eet- en drinkgewoonten na de gastric bypass is zeer belangrijk voor het succes van uw operatie en voor het behoud van uw gewichtsverlies op langere termijn.
Door u niet aan te passen kan u zelf verantwoordelijk zijn voor het uitblijven van gewichtsverlies en/of het weer toenemen in gewicht na een aanvankelijke gewichtsdaling.

1.Beperking volume:
Onmiddellijk na de ingreep bedraagt de maaginhoud ongeveer 1 tot 2 eetlepels. Na ongeveer 6 maanden is dit toegenomen tot 1 koffiekopje. Op langere termijn kan dit 1 koffiekopje gaan bedragen en blijft daarna stabiel. Dit betekent dat de hoeveelheid voedsel dat u per maaltijd kan gebruiken beperkt is.
Een belangrijke aanpassing in uw eet- en drinkgedrag na de gastric bypass is dan ook het stoppen met eten zodra men een "vol- en/of verzadigingsgevoel" ervaart.
Stop met eten zodra dat vol- en/of verzadigingsgevoel er is, of zelfs ervoor, indien mogelijk. Door langzaam te eten herkent men dit gevoel beter en eet men niet teveel.
Eet men toch te snel en/of teveel, dan geeft dit aanleiding tot misselijkheid, braken, pijn ter hoogte van het borstbeen en/of tussen de schouderbladen en uiteindelijk tot het opnieuw oprekken van de kleine maag, met het weer meer kunnen eten dan gewenst is. Laat u dus niet verleiden om het kleine beetje eten dat nog op uw bord ligt, toch op te eten.

Link:
http://www.chirurgen-zeeuwsvlaanderen.nl/czv/index.php?id=130

Vraagje:
Hoeveel ben je nu afgevallen vanaf het moment na de operatie?
Ben benieuwd naar je gemiddelde per week/maand.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2012 14:33    
Dagdeal (728x90)

Reageer met quote
Bedankt Ron, wordt op prijs gesteld.. Antwoord moet even uitblijven, sta op het punt om een paar dagen weg te gaan, logeren in Ams.. Tot dan, Doeiiii, W

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2012 14:43    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
willemx5 schreef:
Bedankt Ron, wordt op prijs gesteld.. Antwoord moet even uitblijven, sta op het punt om een paar dagen weg te gaan, logeren in Ams.. Tot dan, Doeiiii, W

Veel plezier in Amsterdam !

Groeten,
Ron

(ps. Leuke link heb je naar je schilderwerk)

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2012 14:47    

Reageer met quote
Dank je, hier nog een (zelfgem) filmpje. Doeg..

http://youtu.be/oJ7KWYH-GHk

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2012 14:53    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3