Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

Eet-dagboekje.. (Willemx5)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Man Weeggegevens   willemx5
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: G-Bypass (Atkins)

Reageer met quote
14/11/2012

7am drie glazen groene thee (drink sinds operatie geen koffie meer, ik Senseo-leut..!)

8am 1 1/2 schaaltje van 350gr zelfgemaakte pap (haver, boekweit, tarwekorrels), met wat amandelen, krenten, abrikozen, zaden, 1 goudreinetje (bio) .. Scheut yoghurt erover.. Samen (met bamboe schaaltje) 350gram... Vult goed, lekker, warm, gezond..

11am 1 1/2 volk. bio rozijn/noten boterham m Kees (zo heet dat geloof ik, minder verzadigd vet, minder minder.. van AH)

2.30pm Lunch .. Spruitjes, wokbrokken (varken), wat quinoa, beetje tamari en olijfolie.. Lekkerr.. 1 1/2 schaaltje v 350 gr.

6pm 1 Zelfde schaaltje erwtensoep (zelfgemaakt, niet vet, niet zout, veeel groente..) 1 roggeboterham (bio.. volk.) m frikandeau

Vandaag veel groene thee, wat melk, glaasje tomaat/groentesap

Nu 8pm, ga naar bed.. Truszte

GBP-operatie door dr. vd Laar, Slotervaart Ziekenhuis Amsterdam op 11/09/2012.. Was april 2012 130kg, zelf met Atkins naar 116, nu 102kg.. Wil naar 80kg..
Moet wat discipline opbrengen om porties klein te houden en letten op genoeg drinken en bewegen..Mijn oog is nog steeds groter dan mijn "maag".. Feedback welkom, alvast bedankt..

Be Happy..!!?

willemx5
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2012 21:32    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Hoi Willem,
Hou inderdaad erg goed in de gaten dat je de discipline krijgt en houdt. Je maag zou nu ongeveer 1 1/2 koffiekopje inhoud moeten hebben. Qua pap (zuivelproduct) zit dat dan op een +/- 200 ml.
Hoeveelheid geadviseerd vanaf week 3 en volgend vanuit ziekenhuis MMC Eindhoven is 150 ml.
De 350 van jou is dus al meer dan het dubbele.

Het is belangrijk dat je de porties nu niet te groot gaat nemen of terug gaat brengen anders rekt je maag weer net zo gemakkelijk uit, kun je steeds meer gaan eten en ga je over een tijdje geheid weer bijkomen. Dat zou betekenen dat je de operatie voor niets hebt gedaan en dat kan denk ik de bedoeling nooit zijn geweest.
Je hebt het zelf al aangegeven. Na de operatie gaat het afvallen echt niet vanzelf.

Groetjes,
Ron
(ps. ook mijn ogen zijn vaak nog groter dan mijn maag en ik moet mijn porties nog goed in de gaten houden. De komende tijd ga ik weer wat hoeveelheden afwegen zoals aangegeven in het ziekenhuis)
Ben weer wat bijgekomen dus moet het goed in de gaten houden. (o.a. chocolade sinterklaasjes waren iets te lekker al kreeg ik er last van Rollende ogen )

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2012 23:06    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi,
Ik weet niet of je een voedingsschema mee hebt gekregen vanuit het ziekenhuis waar jij behandeld bent of dat je in het na-traject daarin begeleid word.
Ik heb hieronder een koppeling gemaakt naar het topic waarin ik het (voorbeeld) dagmenu voor de 1e 2 weken en het menu na week 3 (en eigenlijk is dat menu een richtlijn qua hoeveelheden vanaf het moment dat je de operatie gehad hebt. Een kleine verruiming hierop kan/mag maar wijk niet teveel af)

http://www.weegclub.nl/forum/gastric-bypass-voorbeeld-menu-week-1-2-3-na-de-operatie-t36272.html

Hopelijk kun je er iets mee.
Heb je trouwens zelf zo'n schema gekregen of begeleiding van een dietiste in het ziekenhuis?
Dit geldt ook mbt je denkwijze over eten en de hoeveelheden hierin.
De psychische omschakeling is namelijk voor veel mensen het moeilijkste.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 14 nov 2012 23:11    

Reageer met quote
Hoi Ron.. Aan jou heb ik wat..! Sjonge, wat kan een mens zich zelf voor de gek houden, of is het gewoon onwetendheid..? ik heb wel een dietiste in het Slotervaartziekenhuis maar die vond alles goed wat ik dee..(mijn lijstje..)Verder heb ik nog een privé- dietiste maar die is niet zo op de hoogte van WLS.. Maar zelfs dr vd Laar, de hoofdchirurg daar vond drie knaeckebrots m kaas OK als tussendoor .. Die 150 gr vind ik wel weinig.. De kat eet meer dan dat.. Maar misschien moet ik daar aan.. Ik wil mijn operatie ZEKER niet verprutsen.. Trouwens, stiekem gewogen vanmorgen, 100.9kg.. Gaat goed.. Normaal weeg ik alleen maandags.. En stuur dat op.. Ik ga alles bestuderen wat je je suggereerde en hou je op de hoogte.. Bedankt maar weer, word op prijs gesteld.. Dat je het maar weet.. Doeiii, W..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: do 15 nov 2012 8:34    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Willem,
Ook ik hou mezelf nog wel eens voor de gek hoor Lachen

Het is wel handig als je privé dietiste wat meer op de hoogte zou zijn van WLS.
Je krijgt door de kleinere hoeveelheden voeding natuurlijk ook veel minder voedingsstoffen binnen die ook nog eens minder opgenomen worden. Mbt vitaminen is met name B12 vaak een probleem. Daarvoor is de combinatie met goede Multi-vitaminen ook van belang. Als de dieetiste zou zeggen 3 goede maaltijden op een dag is dat voor ons al vrij lastig. Een glas Jus, een cracker en een kommetje Brinta krijgen we als het goed is natuurlijk nooit in één keer weg. Mag ook niet want we moeten een bepaalde tijd vrij laten tussen het eten en drinken (+/- Half uurtje)

Je kunt in principe wel alles eten hoor maar 3 knackerbrood met kaas als tussendoortje lijkt mij toch wel veel (ook qua cal.)
Zelf neem ik als tussendoortje wel eens een cracotte met 30+ kaas of Slankie smeerkaas/mosterd. Een gekookt eitje met wat zout doet het ook goed als tussendoortje en vult prima door de eiwitten.

Die 150 ml. is inderdaad weinig (ik zit er meestal tegen de 200 met mijn toetjes) Ik neem dan magere yoghurt of Griekse kwark 0%. Af en toe vers fruit erin. In de ochtend neem ik regelmatig magere yoghurt met een handje walnoten en wat cranberry's.
Koude Brinta/havermout (200 ml) met appel/rozijn vind ik ook erg lekker op de dag mee op te starten. Soms wat later nog een cracker met magere vleeswaren of kaas.

Het afvallen gaat goed bij je zie ik.

Groetjes en een fijne dag.
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 15 nov 2012 9:23    
Vrouw Weeggegevens   queenie1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Lowcarb

Reageer met quote
Haha, blije eekhoorn.. Leuke vrolijke naam hoor. Gelukkig heb je een partner die je goed steunt in dit proces! Die discipline met portiegrootte, jaaa, heel moeilijk.
Bij mij is de operatie van feb 1996 geleden en bij een foto is gebleken dat de pouche (maagje) idd flink vergroot is. Toch kan ik per maaltijd maar 1 boterham eten. Gevaar is wel dat je om het uur steeds kleine beetjes kunt eten. Dat is iets waar we over moeten waken.
Momenteel probeer ik terug naar de basis te gaan. Drie kleine maaltijden en 2 x fruit. Ik heb ondervonden dat er wel meer in mijn maag past maar dat mijn darmen dat vervolgens niet normaal kunnen verwerken, gevolg ; darmkrampen en nergens naartoe kunnen waar geen toiletten dichtbij zijn. Vrij problematisch voor je sociaal leven.
Nog een probleem waar ik zelf tegenaan gelopen ben is het feit dat eten op feestjes (nog steeds) niet gaat maar alcoholische drankjes drinken wel. Hhhmmm, dat was wat uit de hand gelopen.
Het is en blijft een strijd en dat zie je ook terug bij programma's als "te dik...." en "obese".
Het lijkt zo makkelijk maar het is echt buffelen, gbp is een hulpmiddel, geen genezing voor eetdrang of verslaving.
Heb jij trouwens last met bepaalde voedselsoorten? Zijn er dingen die je niet kunt eten? Verteer je je eten goed? Voel je je wel eens gefrustreerd als je maag minder aan kan dan dát wat je geest rust zou geven.. Aaai, moeilijke vraag he?

Willem, veel succes, positiviteit en groetjes toegewenst!
Queenie

Sta eens stil bij de kleine mooie gebeurtenissen in je leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 20 nov 2012 11:35    

Reageer met quote
Hoi Qeeunie, bedankt voor je bericht.. Doet me goed te horen van een veteraan als jij.. ja, die eekhoorn ging automaties.. Ei...kel werd niet geaksepteerd.. (?!) Vanmorgen, nuchter, bloedwaarde 5.4 (heel goed) en gewicht 100.4 (ook goed, hoewel ik had gehoopt op 2 digits) Toch weer pondje minder, is 2 pakjes boter..

Ik voel me lekkerr. goed in mijn vel en als ik zo blijf qua gwicht hoor je me voorlopig niet klagen.. Maar langzaam gaat het eraf, dusz. Helemaal mooi.. Toch..? Van alcohol en zoet kan ik af blijven, ben ik blij om.. Is toch veel calorieeen en verslavend.. Ik sport 2, 3 x in de week en met plezier..

Ik dacht dat ik mijn dokter hoorde zeggen dat het maagje niet uitrekt, maar dat je went aan meer eten.. Toch eens navragen.. Bij jou was het op een foto te zien zei je.. Wel meer gehoord.. Iemand kreeg een Fobi-ring.. Jij ook..?

Het ga je goed Queenie, hou vol, sukses..! Doeiii, W

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: di 20 nov 2012 12:00    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Willem,
Je (voor) maagje (New stomage Pouch) kan inderdaad langzaam oprekken. Dat is het kleine maagje dat overblijft na de operatie. In het "oude" gedeelte (Bypassed part of stomage) gebeurd inderdaad niets meer mee want daar komt geen voeding meer in en ligt er dus in principe werkeloos bij Erg blij
Geleidelijk kun je inderdaad wel gaan wennen aan grotere porties en daar moet je ook voor waken. Het is goed om na een tijdje je maaltijden weer even af te wegen en evt. aan te passen.

Bij mij was na de eerste operatie het probleem dat de maagklep tussen mijn maag en darm niet goed functioneerde (bleek daarvoor ook al het geval te zijn) ik kon dus gewoon blijven eten en kreeg geen voldaan gevoel omdat ik het eten in een bodemloze put gooide. Dit bleek uit röntgenfoto's.
Hierna is bij mij om het kleine maagje de Fobie-ring nog geplaatst en nu werkt het allemaal prima.

Groeten,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 nov 2012 23:35    

Reageer met quote
Hé Ron, bedankt..! Ik ben nog maar net bezig, een week of 8,9 .. Dan kan het toch nog niet opgerekt zijn hč..? Heb ook niet echt een voldaan gevoel na mijn afgewogen maaltjes.. Moet erg opletten.. Doe ik nu ook.. Het gaat niet vanzelf.. Toch heb je me aan het denken gezet.. Zou ik ook.. Enfin, over een tijdje heb ik controle, dan ga ik het eens voorleggen over mijn restriktie of het ontbreken ervan.. Voor nu, weer een pondje minder, BIJNA 2 digits.. Doeiii, W

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger BerichtGeplaatst: di 20 nov 2012 23:44    
Vrouw Weeggegevens   queenie1
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Lowcarb

Reageer met quote
Hey Willem,

Weer wat gewicht verloren zie ik! Goed hoor. Je komt er wel, op het gemakje he. Mooie bloedsuikerwaarde trouwens. Daar weet ik alles van met een man die 4 a 5 k per dag insuline moet spuiten en altijd koolhydraten loopt te tellen..
Je had het over een fobi ring? Daar heb ik een consult over gehad bij de bekende Brugse bariatrisch chirurg. Na een slikfoto bleek mijn pouch sterk vergroot maar hij vond het deontologisch niet verantwoord om een (verstelbare) ring bij mij te plaatsen aangezien in niet té zwaar ben momenteel. M'n BMI ligt tussen 25 en 26 en dat is dus zeker niet verkeerd.. Dat dat niet hoger meer is, is te danken aan het feit dat ik meestal steng een dieetplan aanhoud. Momenteel weer even aan de eiwitshake na enige sinterklaasletters..
Tja, het blijft je leven lang opletten. Het is niet anders.
Ik denk dat je er idd goed aan doet om je twijfels ivm hoeveel je kunt eten eens voor te leggen bij de chirurg.
Veel succes he!!!

Sta eens stil bij de kleine mooie gebeurtenissen in je leven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2012 11:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3