Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cadeau omgeving kerst 2014

(Eet)dagboekje Ron

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 132, 133, 134  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Slaap lekker denk dat ik maar op blijf Pepper komt al vroeg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 5:38    
Man Weeggegevens   Ron15tn
Ervaringsdeskundige

Dieet: Gastric Bypass - gezond eten

Reageer met quote
Ellen schreef:
Slaap lekker denk dat ik maar op blijf Pepper komt al vroeg

Hoi Ellen,
Hopelijk heb je toch nog even kunnen gaan liggen of zelfs slapen
Ik wel en ik denk dat ik zelfs nog even kort geslapen heb.
De afstandbediening lag namelijk weer op de grond naast de ligstoel en die heb ik niet horen vallen Lachen

Onze Sammy stond alleen om 07:30 weer naast mijn bed te trappelen dat ze naar buiten wilde en d'r brokken stonden nog niet klaar. Tsja.... het is een verwende dame hè maar ooh zo lief.

Pilletje gelukkig goed gevallen en er geen/nauwelijks last van gehad deze keer.

Fijne dag nog!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 8:40    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Goeie berichten Ron.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 8:41    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Fijn te horen dat je nog even hebt geslapen, Pepper stond om 6.30 te kwispelen om er uit te gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 8:50    
Dagdeal (728x90)
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Coby schreef:
Goeie berichten Ron.

Goedemorgen Coby,
Hoe is het daar in het Noorden van het Land.
Hier begint heel langzaam het zonnetje door te komen al is het wel wat fris.

Die goede berichten hoop ik ook geregeld te kunnen geven al weet ik dat nu het moeilijkere gedeelte met de medicatie komt en dat zoals gezegd de allermoeilijkste en heftigste tijd pas komt na de operatie.
Zit nu eerlijk gezegd wel weer wat beter in mijn lijf. Het eten gaat ook weer een stuk beter en dat is erg prettig.
Sinds eergisteren ben ik wel een stuk banger geworden mbt de effecten van de pillen.

Het effect van die snelle daling van de Cortisol gaat richting een Adisson crisis. Ik zit dan net nog op het niveau waarbij een mens kan leven. Gaat het daaronder dan moet ik nu nog heel snel met zo'n pilletje zijn. Na de operatie wordt bestaat er een hele grote kans dat ik van de Ziekte van Cushing doorga naar de volgende zeldzame ziekte en dat is het tegenovergestelde van het te hoge Cortisol (ziekte van Adisson).
Mocht ik in zo'n crisis uitkomen dan is het belangrijkste dat er direct een injectie gezet wordt. Gebeurd dat niet tijdig (binnen een kwartier) dan is de volgorde: duizelig, flauwvallen, coma, dood....

Ikzelf, Linda, mijn ouders moeten dus leren de injectie te plaatsen.
Ik krijg een noodtasje met daarin alle spulletjes die nodig zijn en die moet ik altijd bij hebben. (1 voor thuis en 1 voor onderweg)
Ook worden de huisarts, huisartsenpost en de spoedeisende hulp van het ziekenhuis hier 5 km verderop op de hoogte gesteld en krijgen toestemming om direct de injectie te zetten zonder eerst verder onderzoek. Dat kan later wel.
Op het moment is de patiëntenvereniging ook landelijk bezig om met de diverse ziekenhuizen ervoor te zorgen dat ambulancepersoneel weet wat ze moeten doen als er aangegeven wordt dat de patiënt Cushing/Adisson heeft.
Er is dus voldoende back-up maar het blijft wel in mijn achterhoofd hoor.

Vandaag wordt het wel een interessante dag bij de Neuro chirurg denk ik. Klinkt raar maar ik heb er best zin in. Zelf ben ik gewoon erg nieuwsgierig ingesteld en het is allemaal wel erg leerzaam. Het is alleen jammer dat ik het lesmateriaal ben Erg blij
We hoeven er vandaag pas s'middags te zijn (15:20) en dat is wel een mindere tijd. In de ochtend doe je dan weinig want tegen 13:45 rijden we aan. na de afspraak rijden we in of net na de spits terug dus zijn best laat thuis.
Komende donderdag (als we tenminste de crematie niet hebben van Linda's moeder) hebben we de afspraak lekker vroeg (08:30).
We willen daarna dan doorrijden naar Kleve in Duitsland om te tanken en flink boodschappen te doen. Het is dan als het ook nog een beetje fatsoenlijk weer is net een dagje vakantie al klinkt dat wellicht raar.

Ach..... we blijven zoveel mogelijk positief en ik ben van plan hier ook weer wat van mijn eten in te gaan vullen. Ik ben zo goed als van de Modifast af en probeer weer van alles.
Hoogstwaarschijnlijk kwam het braken ook door de Cushing en het hoge cortisolgehalte. De arts/Internist vermoed dat het hormonaal braken was. Nu de cortisol daalt merk ik dat het eten beter blijft zitten. Het is wel zo dat als ik een beetje gespannen ben of mijn cortisol stijgt het eten weer fout gaat.

Hebben jullie nog leuke plannetjes vandaag of komende week?
Lekker met de boot weg of zo.

Groetjes en geniet van de dag!
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 9:13    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ellen schreef:
Fijn te horen dat je nog even hebt geslapen, Pepper stond om 6.30 te kwispelen om er uit te gaan

Hoi Ellen,

Leuk hè een hondje Erg blij
Pepper is ook een schatje hè!
Van zo'n kwispelend hondje dat je aan staat te kijken kun je eigenlijk ook alleen maar vrolijk worden toch?

Fijne dag nog.

Groetjes,
Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 9:14    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Fijn dat je zulke optimistische berichten hebt Ron en dat iedereen in je omgeving leert hoe te handelen tijdens een crisis.
.
Ik ga eerst deze morgen even bij de huisarts langs, want ik heb nog altijd steken in m'n hoofd en soms gedurende de hele dag een latent aanwezige pijn.
Ben vorig jaar al 2 keer bij haar geweest, in de hoop dat het vanzelf over zou gaan, maar niks is minder waar,
Dus nu gaan we even een goed gesprek aan Lachen
Verder ziet deze week er weer normaal uit.
Ik heb me helemaal verloren in de Spelen, maar nu moet de kamer weer een grote beurt hebben.
Hans heeft de stofzuiger er al door gehaald en ik doe straks de rest.
Donderdag is het oppassen voor ons .
WE hebben er maar 2 , want de anderen zijn op wintersport deze week en Mees is bij z'n pake en beppe.
Ik denk dat het zonnetje er straks weer doorkomt en dat ik een uurtje in de zon kan liggen voor de broodnodige vitamientjes.
Verder alles onder controle en dat geeft een goed gevoel.
Ik wens je weer het allerbeste en geniet van je uitstapje .
Groetjes aan LInda.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014 9:29    
 Exclusief blond Amsterdam
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Hoi Dames,
Even een kort bericht.
Linda en ik zouden eigenlijk morgen naar Nijmegen moeten voor een gesprek met de Endocrinoloog.
Ze had echter vanochtend de uitslag van de MRI scan binnen gekregen die we afgelopen zaterdag van mijn rug hebben laten maken.

Kennelijk is het niet goed.
Ze heeft ondertussen overleg gehad met de Orthopeet en de Neuroloog en ze zijn tot de conclusie gekomen dat we vandaag (met spoed) naar Nijmegen moesten komen.
Ik had zoals jullie al wisten 2 ingezakte en 1 gebroken rugwervel.
Kennelijk is de onderste rugwervel nu verder verzakt/of (op een andere wijze) gebroken en daar willen ze dadelijk verder naar gaan kijken met wat onderzoekjes.
Er is nog wel een klein beetje ruimte tussen de wervels maar de kans is groot dat er een zenuw verder in de knel is komen te zitten of dat zeer binnenkort gaat doen. (Iets van een verzakking richting ruggengraat/zenuw).
Ze had het er net over dat ze i.i.g. willen gaan kijken naar uitval verschijnselen en ik heb wel enkele plekken waar het een beetje dof is.

We hadden vandaag eindelijk een dagje waar we echt niets hadden en ik zei een half uurtje geleden nog tegen Linda: Fijn hè, het is net alsof alles weer even normaal is zoals vroeger.
Nu dus de plannen omgooien.
We zaten net aan een boterhammetje, Linda is nu wat spullen aan het pakken want het kan ook nog best zijn dat ik vanavond of daar moet blijven of in een korset terug kom.
Ik pak mijn pillen voor dadelijk in de auto want dan ben ik weer een beetje bijgekomen als we in Nijmegen aankomen.
Daar dus melden bij de Spoedeisende hulp.

Wat wel heel erg fijn is, is dat we eigenlijk de afspraak met mijn arts (Endocrinoloog) morgen hadden. Daarna zouden we snel van Nijmegen naar Dordrecht moeten rijden voor de crematie van Linda's moeder. De arts zei eigenlijk meteen dat ze de afspraak van morgen wel zou verzetten en dadelijk zelf dan ook nog bij de spoedeisende hulp langs zou komen zodat we het morgen (als ik tenminste naar huis kan) gewoon rustig aan kunnen doen en niet naar Nijmegen hoeven te komen. Topziekenhuis en arts dus. Ze denken gigantisch goed mee Erg blij

Groetjes en ik hou jullie op de hoogte.

Ron

Weegclub huisregels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014 12:04    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Bedankt voor je bericht Ron en dan gelijk de koffers maar weer pakken, het is toch wel een mallemolen waar jullie in terecht gekomen zijn,
Je noemt het een topziekenhuis en dat is ook wel eens mooi om te horen , want vaker hoor je de verschillende klachten over ziekenhuizen.
IK hoop voor jou dat ze alles vroegtijdig onder controle zullen hebben/krijgen, ze hebben je goed onder controle en dan moeten jullie er maar weer het beste van maken, maar dat is jullie wel toevertrouwd .
Gelukkig is het allemaal schoon op de wegen, met geen winterse toestanden en files .
Het allerbeste toegewenst en de groetjes aan Linda en een kunf voor het hondje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014 13:23    
Vrouw Weeggegevens   A1968
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wat een ellende Ron! leef met je mee hoor! veel sterkte ook voor morgen bij de crematie van de moeder van Linda.

dikke knuffel voor jullie beiden!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 26 feb 2014 13:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 132, 133, 134  Volgende
Pagina 98 van 134